Søgning på: engelsk eksamen 2008 stx. Resultater: 12021 til 12040 af 58387
-
Homers iliade - Hjælp til eksamen
ForumindlægJeg skal til eksamen i old, hvor noget af det jeg kan komme op i er Homers iliade. Jeg ville derfor høre, om der er nogen som har en analyse/fortolkning af sangene 1, 15, 16, 21 og 22? Håber der er nogen som kan hjælpe :)! -
Ks eksame mod betaling
ForumindlægEr der nogle herinde, som kan hjælpe mig til at lave en synopsis i KS ( HF) emnet er det gode samfund underemnet er velfærdstaten. Det er en tværfaglig eksame med Historie B, samf c og religion C -
Dansk mundtlig eksamen - ONDSKAB
ForumindlægHej Alle Jeg har trukket emnet ondskab, til min mundtligt dansk eksamen. jeg er meget itvivl om hvilken tekst jeg skal vælge og hvad for nogen tekster der vil give mening i forhold til emnet ondskab. har i nogen ideer? tak på forhånd(: -
Mundtlig dansk eksamen
ForumindlægHej, hvad går samtalen efter de første 10 minutter ud på? (Dansk mundtligt) Har I nogle gode råd til at overleve mundtlig dansk eksamen (uden nervøsitet pga øjenkontakt) samt generthed? -
Skriftlig Eksamen 2.g Ny reform!
ForumindlægHej alle kloge mennesker. Jeg skal op til årsprøve i skriftlig dansk. Jeg har brug for noget hurtig hjælp. Hvilke forskellige emner kan man komme op i? Hvis i kunne komme med et link eller andet ville det være godt. Hvis i kunne skrive de forskellige genre, og hvad de indeholder som for eksempe... -
(Menon-platon) Fiolosofi eksamen den 14.
ForumindlægHej, Jeg skal op i filosofi den 14., Og har desværre problemer med at anlysere platons dialog med Menon... Har I nogle som helst noter som jeg kunne få glæde af ville det bare være super. Skriv gerne pr. mail eller også bare her på forummet. -
Engelsk B eksamenssæt
ForumindlægHej alle sammen!:D Jeg sidder og skal læse op til en terminsprøve i engelsk B, og jeg kunne godt tænke mig at se et par af de seneste engelsk B-eksamenssæt. Er der nogen der har et par liggende, som jeg kan kigge på? Årstallet er ligegyldigt, men det kunne være værd at vide at jeg går på en HT... -
Diskursanalyse -engelsk eller samf?
ForumindlægEr diskursanalyse en engelsk eller samfundsfaglig analyseform? Lige nu bruger jeg den i forbindelse mes problemstillingen "Hvordan fremstiller Barack Obama sig selv politisk?" men jeg er blevet i tvivl om, om den høer bedre til ved den engelsk faglige problemstilling "Hvilke virkem... -
Engelsk Årsprøve ret og forklar
ForumindlægHey alle ! Jeg tænkte på om der var en som kunne lave en liste over de fine latinske udtryk man bruger når man skal forklare en fejl i de der små engelske sætninger. Jeg skal til engelsk årsprøve og vil gerne være velforberedt : ) Altså f.eks. hvordan man siger flertals fejl med en latinsk betegn... -
Rettelse af engelsk essay
ForumindlægHej derude Nogen som evt. kan rette mit engelsk essay? Problemformuleringen samt de ting jeg skal ind på lægger jeg ind på selvsamme dokument, som min besvarelse (som i dette tilfælde burde være et engelsk essay). Jeg vil ikke lægge det ud, så derfor modtager den som retter det i indbakken... -
HASTER!! AT-eksamen dansk metode
ForumindlægHej Alle Jeg skal snart op i AT i fagene dansk og billedkunst. Jeg har skrevet om foghs brug af moderne medier som selviscenesættende medie (mockumentaren, dokumentaren og maleriet) I billedkunst har jeg set på maleriet og burgt diverse metoder (formanalyse, socialanalyse og ikonografisk analyse)... -
Opgavesæt?
ForumindlægNogen som har opgavesættet fra Kemi A, stx - den 17. december 2008? -
fysik - kemi eksamen imorgen :(
ForumindlægHejsa alle søde mennesker :) Jeg skal op til fysik eksamen imorgen 9 klasse. Jeg har dog aldrig været god til fysik/ kemi, synes det er utroligt svært og har altid haft problemer med det :( Jeg kan nogenlunde syrer og baser og magnetisme og eletromagnetisme Følgende emner kan jeg ko... -
Engelsk - "har været i gennem retten"
Forumindlæg#next_pages_container { width: 5px; hight: 5px; position: absolute; top: -100px; left: -100px; z-index: 2147483647 !important; } Hej alle :) Jeg sidder og skal skrive et brev til en udenrigsminister i Sudan via Amnestry Internatiol (klasseforløb). Men mit problem er så at jeg ikke ved hvor... -
Dumpet eksamen på første semester
ForumindlægJeg går på SDU og læser økonomi. Jeg har dumpet en eksamen på første semester. Er der nogen der kan forklare hvordan førsteårsprøven påvirker antallet af eksamensforsøg? Jeg er indforstået med at min eksamen skal bestås i løbet af de to semestre, men kan jeg godt når af få et tredje eksamensforsø... -
Eksamen bio niv c
ForumindlægJeg skal til eksamen på tirsdag i biologi c. Biologi er ikke min stærke side. Jeg fik 4 i løbet af året for mine rapporter og satser ikke på de vilde karakter til eksamen, da biologi ikke er min stærke side. Hvor meget skal man enlig kunne sige for, at bestå med et 2 tal (6 tal efter gammel skala)? -
Hvordan foregår en dansk-eksamen?
ForumindlægHej, dette spørgsmål har sikkert været her før, men nu kommer det lige igen: Hvordan foregår en eksamen i dansk? Jeg har trukket mit emne, valgt en novelle, er i gang med at skrive om den, men hvor meget skal jeg skrive? 10 min? 15 min? er der så spørgsmål bagefter? Ved at eksamen i det hele ta... -
Råd til Fysik C eksamen
ForumindlægHej allesammen Jeg skal op til mundtlig fysik c eksamen i morgen. Jeg vil meget gerne høre om nogle herinde har nogle råd til, hvordan jeg griber det bedst an. Jeg har trukket mit emne, og jeg er rimelig stærkt i det. Jeg kunne godt bruge nogle råd til, hvordan sådan en eksame foregår, og hv... -
Dansk eksamen - reklame + tekst
ForumindlægJeg skal snart til dansk eksamen, og har trukket reklamer som mit fordybelsesområde. Jeg leder desperat efter en reklamefilm jeg kan bruge. Den skal være 100 % dansk, og så skal den helst reklamere for et produkt. Nogen forslag? Udover det, så skal vi til eksamen læse et lille stykke tekst op, er... -
Mundtlig spansk eksamen imorgen!
ForumindlægHej Idag har jeg trukket en 4 siders spansk tekst, som jeg skal bruge imorgen til spansk eksamen. Jeg er bare i tvivl om, hvordan jeg skal gribe teksten an? Skal man analysere, fortolke og perspektivere som man gør med en normal dansk tekst? Og hvor mange min. af eksamen bliver brugt til denne d...
