Søgning på: historie noter hf. Resultater: 12021 til 12040 af 33009
-
Som englene flyver
Forumindlæghej alle! Med hvilket belæg kan man sige, at de to søstre i "Som englene flyver" er en og samme person? -
Hvorfor taler USA engelsk?
ForumindlægHej Min veninde og jeg skal lave en fremlæggelse i engelsk om hvordan engelsk kom til USA og blev det sprog de fleste taler i USA. Men vi synes ikke vi kan finde noget klart svar på google, ved i måske noget om det? På forhånd tak! :) -
Muligheder og begrænsninger
ForumindlægHej. Som så mange andre skal jeg til AT-eksamen, og jeg sidder lige og ordner de sidste par småting, hvor jeg godt kunne bruge lidt hjælp. Jeg har om global opvarmning, og har fagkombination samfundsfag og naturgeografi. Det jeg godt kunne bruge lidt hjælp til er: muligheder og begrænsninger i na... -
SSO i spansk?
ForumindlægEr der nogen der har nogle gode ideer til hvad man kan skrive sso om i spansk? Det må gerne være en roman hvor der er en masse man kan gå ind og analysere i... Og helst ikke Isabel Allende.. -
Fortællersynsvinkler
ForumindlægHej Jeg er kommet i tvivl om, hvordan det hænger sammen med fortællersynsvinkler. Jeg ved, at nåt det er jeg-fortæller så er det 1. person, men hvordan er det, det er når det er en "Du-fortæller"? Er fortælleren så alvidende? Eller er det noget helt andet, og har det noget at gøre med ... -
Jesus' korsfæstelse?
ForumindlægHvordan forholder Jesus sig under korsfæstelsen, ifølge de forskellige evangelier? -
genre & morale.
Forumindlæg- Hej, jeg skal lave en boganmeldelse, hvor der er 3 bøger i serien, og jeg mener så det er en roman, men er genren ikke så seriebøger? - Hvis det nu er en roman, kan man så tilføje noget mere end bare at skrive det en roman, og hvad kan man tilføje? - Hvad er en morale? -
Kepler og Galilei
ForumindlægJeg har fået en opgave, hvor jeg skal skrive et brev fra Kepler til Galilei, hvori Kepler beskriver resultatet af sine beregninger. Jeg er ikke helt sikker på, hvad det er jeg skal skrive om. - Nogle der kunne komme med nogle ideer, om hvad jeg kan skrive om. I en tideligere opgave, skulle je... -
Gærkenland
ForumindlægHej, jeg sidder og læser til eksamen. Og så står der i mine papirer: " Den græske stat var ikke forfalden til den form for statsterror mod anderledes tænkende". Her menes der vel, at staten ikke følte sig truet af anderledes tænkene, som vi fx gør i dag. Men så er mit spørgsmål, hvorfo... -
3.g' opgave
ForumindlægHej alle... Jeg søger inspiration til min SSO.. Håber der er nogle venlige sjæle, der vil dele deres hovedemner/problemformuleringer.. På forhånd tak! -
HAR VIRKELIG BRUG FOR HJÆLP
ForumindlægHej Jeg har lige trukket engelsk mundtlig eksamesopgave idag og har derved et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med... Har trukket teksten Adam af Michael Lee Cohen, men jeg kan ikke se mig ud af om det er en novelle eller artikel/essay??? På forhånd tak for hjælpen... -
Dansk eksamen - ondskab
ForumindlægHej! Jeg skal til eksamen i dansk her til sommer. Jeg har trukket fordybelsesområdet "Ondskab i grafisk roman/novelle", men jeg har virkelig ingen ideer til hvad jeg kan vælge. Har i nogle ideer til hvilken novelle/roman jeg kan vælge. På forhånd tak for hjælpen :D -
Analyse af uddrag af roman
ForumindlægHej.. Jeg sidder og analyserer et uddrag af "Plastic" skrevet af Mette Thomsen. Er der nogen der har læst den, eller har skrevet opgave om den, så kunne det være rart at få lidt fif jeg kan bygge videre på.. På forhånd tak Karina C -
Meine beste freunde - Gabriele Herzog
ForumindlægNogen der har læst "Meine beste freundin" af Gabriele Herzog, som har en ide til hvordan den skal fortolkes... Skal til eksamen i den imorgen, så er ret presset!! -
Projektopgave
ForumindlægHej! Vi er 3 drenge som skal have projektopgave i uge 5. Selve opgavens hovedemne er forandring og konsekvens. Vi vil gerne spørge om i har nogle gode emner som kan omhandle både forandring og konsekvens. Set i lyset af både flygtningekrisen og folkeskolereformen som begge berører os vil g... -
Hjælp til spændende emne 2g-opgave
ForumindlægHej.... Jeg søger nogle spændende emner til at skrive en 8 siders 2g opgave om. Hvis du har lyst til at foreslå noget må du gerne begrunde hvad problemstillingen skulle belyse ved netop det du foreslår. Det er meget vigtigt at emnerne kun er fra den antikke verden(Grækenland) og hvad der ellers ... -
Genretræk
ForumindlægEr der nogen der kender nogen genretræk i krimier...?? JEg er i gang med en dansk opgave, hvor jeg skal nævne nogen af de genretræk der er i krimier... Please help me... På forhånd tak... -
Valg af danskhistorie emne..
ForumindlægHej Alle Jeg er kommet i den skrækkelig situation ikke at have den fjerneste ide om hvilket emne jeg vil have om... jeg har valgt dansk, og kunne godt tænke mig at analysere et billede. Jeg har mulighed for at vælge en tidsperiode mellem 1000-1920-tallet så der er nok at vælge imellem! Jeg... -
Barnemord i Pelle Erobreren??
ForumindlægHej, jeg står i den situation, at jeg skal perspektivere et billede med barnemord og tænkte, om det ikke er noget med et barnemord i Pelle Erobreren, hvor en kvinde slår sit barn ihjel, fordi hun har fået det uden for ægteskab? Hvis nogen kan fortælle mig yderligere om det så vær venlig at skrive? -
Auster SSO. Music of Chance
ForumindlægHej. Jeg skal skrive SSO her om en uges tid. Har valgt at skrive i engelsk om Paul Austers roman "The Music of Chance".. Er lidt i tvivl om hvor jeg skal lægge fokus også mht. en råd tråd, men jeg regner med at fokusere lidt på Nashes liv, hans forhold til Pozzi og til de andre personer...
