Søgning på: historie noter hf. Resultater: 12041 til 12060 af 33009
-
Karakterkrav fuld pensum?
ForumindlægHvad er reglerne for fuld pensum? Jeg går i 2. g og er blevet indstillet til fuldt pensum.. Det vil sige at jeg skal op i kemi, fransk og multimediefag. Har været oppe i fransk og fik desværre 00. Så ville høre om jeg så minimum skal have et 4-tal og et 2-tal i de sidste to eksamener, så mit eksa... -
College USA vs CBS - merit
ForumindlægMin datter læser engelsk på Santa Barbara City College i Californien hvor hun er ved at afslutte første semester,med fokus på engelsk skriftlig, mundtlig samt grammatik. Vi har nu undersøgt muligheden for at hun kan læse videre på CBS, men kan forstå efter telefonisk kontakt med CBS at det nive... -
Dumpe??
ForumindlægHej går i 3.g på HTX, og bliver lidt i tvivl. Mit snit burde ikke kunne komme ned på under 02, men synes jeg har hørt at selv om ens snit er over 02 kan man godt dumpe, hvis man får for mange 00. Vil lige høre, for kunne få et par 00 til nogle a fags eksamner, og så løber det jo hurtigt op, da ... -
skrftlig dansk FSA9, 2006
Forumindlæghej... er der nogen, der kort den skriftlige prøve i dansk fra 2006??? altså, hvilke 5-6 emner man kunne vælge at skrive om???? på forhånd tak... -
kort sætning
ForumindlægEr der en som kan hjælpe mig med følgende sætning: "For ikke at gøre hende ked af det" Jeg har selv skrevet: De que no hace la triste, men jeg kommer i tvivl om hvordan jeg skal oversætte "hende"??? er der en som kan hjælpe? -
SOFIES VERDEN! BOGEN!
ForumindlægHej! Jeg er igang med SOFIES VERDEN! Jeg går på lærer seminariet, og skal derfor lave en redegørelse for bogen! Er lige lost mht hvad jeg skal skrive i den. Er der nogle som går på sem som kan hjælpe? Eller nogle som har nogen ideér.. ? Louise -
Fysik - behandling af kilder?
ForumindlægHej. Jeg fik netop udleveret min opgaveformulering til SSO i går. Opgaven lyder: "Lysets hastighed og relativitetsteori". Nu sidder jeg så pludseligt med det problem, at jeg egentligt ikke er klar over, hvordan jeg bahandler kildematerialet. Jeg har, også i går, fået udleveret et brev ... -
det moderne gennembrud
Forumindlæghvad var kvindens rolle i samfundet i det moderne gennembrud? -
Myter
ForumindlægHvorfor findes der myter om uhyre? Fx søhyret Kraken, den der blæksprutte. Hvad er meningen? -
Eksaminer i år
ForumindlægJeg går i 2g og vil gerne vide, hvor mange eksaminer jeg skal op i i år. Min studieretning er MatA, FysB og KemiB, som valgfag vælger jeg FysA og astronomiC. I 1g afsluttede jeg samf+bk, men var ikke op i nogen eksaminer. I år afslutter jeg old, rel, tysk og kemi B. Eng B kører vist 3-årigt for... -
Den amerikanske revolution
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med, at svar kort og grundt hvad den amerikanske revolution gik ud på dengang? Tak på forhånd :) -
Non fiction vs fiction
ForumindlægHej alle sammen. Er der nogle der ved hvad forskellen er på non fiction og fiction? Må meget gerne skrive en kort beskrivelse Venlig hilsen John. -
A Trip to Grand Rapids
ForumindlægHej, Nogen der har læst "A trip to Grand Rapids"? Jeg skal karakterisere Roger Hedlund og hans forhold til hans familie - og det har jeg brug for hjælp til :) Så hvis nogen har nogle guldkorn, så skriv endelig :) -
Hvilken?
ForumindlægHvad lyder bedst at have som overskrift: 1)Love across cultures 2)Love between cultures Min lille stil/rapport skal handle om, hvad der bl.a. sker når fx en muslims pige og en kristen dreng bliver forelsket i hinanden. -
perspektivering Hjælp!
ForumindlægHey folkens sidder midt i min forberedelse til old eksamen 3.g. har nogle problemer med perspektivering med følgende tekster: Herodot platons symposion antigone iliaden Hvad kan man tage fat i? evt perspektivere herodot med iliadens hybris/nemesis syn på verden? på forhånd tak. -
MAT-DANSK ELLER MAT-HIST? HASTER!
ForumindlægHej folk ved ikke hvad jeg skal vælge?? Gider ikke det gyldne snit i dansk og græsk matemtik lyder så kedeligt!! ANy ideas skal vælge freakin' i morgen SUK!!?? På forhånd mange tak;) -
AT prøveeksamen Metoder
ForumindlægJeg skal op til At prøveeksamen og er lidt i tvivl om metoderne. (Naturvidenskabelig og hermaneutiske). Tænkte om der var nogen som kunne give mig en god kort forklaring på de to metoder ? -
negativ tid
Forumindlægesksiterer negativ tid? -
Stå op til eksamen?
ForumindlægHej Jeg har fundet ud af, at jeg har det meget bedre med at stå op, når jeg skal snakke med folk, end at sidde ansigt til ansigt som ved det grønne bord. - så får man på en måde skabt en afstand som jeg bryder mig mere om... Er det et krav at man sidder ned på stolen til mundtlig eksamen? elle... -
Verdensopfattelse
ForumindlægHvis man taler om henholdsvis buddhismens, kristendommens og islams verdensopfattelse, er det så ikke rigtigt bare at sige, at førstnævnte har en cirkulær, hvorimod de to andre har en lineær opfattelse af verden?
