Søgning på: historie noter hf. Resultater: 12081 til 12100 af 33009
-
Onefone?!
ForumindlægHej folkens (= I har sikkert alle set reklamerne i tv, på gaderne og i posten; Onefone - ring billigt til udlandet. Det har ærligt talt fristet mig til at bytte mit skide dyre mobilabonement fra TDC, ud med et fra Onefone, da jeg ringer en del til udlandet. jeg kunne bare skide godt tænke mig at ... -
saving private Ryan
ForumindlægVi er i gang med at læse "saving private Ryan" jeg har læst de første 2 kap. det handler om krig og så er der en mand der styre alle de soldater men jeg kan ikke rigtig forstå det hele, er der en der gider at hjælpe... -
"Man binder os på mund og hånd"-hjælp?!
ForumindlægJeg skal snart til at skrive 2.g opgave i dansk, hvor jeg har valgt at analysere "Man binder os på mund og hånd" med udgangspunkt i hvordan man under 2. verdenskrig gjorde modstand mod tyskerne på trods af censuren. Nu har jeg bare det problem, at jeg har ret svært ved at analysere vise... -
Akepot af brødrene grimm
ForumindlægHej, jeg sidder og er ved at lave eventyr analyse, men bliver i i tvivl om Askepot af Brødrene Grimm er et folkeeventyr eller kunsteventyr? Håber der er en der kan hjælpe, er lidt presset :D -
karaktere - bestået?
ForumindlægDa jeg overvejer at søge ind på en vidregående uddannelse og desværre har et 5-tal i engelsk og 8/8 i skf. dansk og 6/5 i mdt. dansk har jeg 2 spørgsmål. 1. Kan jeg med gymnasiesupplering tage min engelsk om så jeg kan komme ind? 2. Skal alle mine karatere i dansk være bestået eller er det snit... -
Hoved/bi-fag (SRO)
ForumindlægSå vidt jeg har forstået det, så skal hovedfaget i SRO'en være studieretningsfaget (mindst B-niveau). Eksempel: Jeg har en studiretning med engA, samfB og psyC. Jeg vælger så at skrive SRO i engA og dansk. Derved skal eng være mit hovedfag og dansk er så mit bifag. Ja/nej? Eller må jeg ger... -
Equus..
ForumindlægEr der nogen der har erfaringer med den tekst? -
Prostitutionsdokumentar til brug i SRP
ForumindlægJeg skal skrive om legalisering kontra kriminalisering i min SRP i dansk og samf. I danskdelen vil jeg rigtig gerne analysere en dokumentarfilm, der har fungeret som et indlæg i debatten - den skal altså gerne være subjektiv. Men alt jeg kan finde, handler om menneskehandel, og det er ikke det, j... -
Kommunisme - dialektisk materialisme
ForumindlægJeg er så heldig at skulle holde oplæg om 4 sider(kommunisme) i bogen: "De europæiske ideers historie". Jeg har læst meget grundigt og har lidt svært ved at trække det væsentlige ud i stikord, da jeg ikke forstår hvad der menes med dialektisk væsen og stort set hver gang ordet bruges? N... -
digte og lyrik
ForumindlægHvad har de tilfælles? -
hjælp til analyse af Kejserens Nye Klæder
ForumindlægHej, Hvad er problemstillinge i H.C. Andersens Kejseren nye klæder og hvordan er det relevant i dag?! Håber i kan hjælpe :-) -
Stilemne, haster
ForumindlægHej allesammen. Jeg har en engelsk stil for til på mandag, som er en fristil. Jeg kan ikke lige komme på et emne at skrive om, så hvis nogle af jer kan hjælpe mig med et emne, ville det bare være super! ;) tak på forhånd -
ln(e)=1 - hvorfor??
ForumindlægJeg skal forklare hvorfor ln(e) er lig med 1. Nogen der kan hjælpe?? -
Naturlisme og Impressionisme
ForumindlægHey, jeg skal finde naturlistiske og impressioniske træk i teksten Fru Marie Grubbe, hvordan skla jeg gør det, kunne jeg få nogle gode eksempler? -
Enevælde "haster"
ForumindlægHvad var det bærende i Ludvig 14.´s styre? -
dry september af william Faulkner
ForumindlægJeg skal bruge novellen dry september i min SRP. Men jeg kan ikke finde novellen på engelsk nogen steder. Er der nogen der ved hvor jeg kan finde den? -
Analyse
ForumindlægHej. Nogle af jr som vil give et par stikord om hvordan man får lavet en god analyse af en novelle? -
Berlin i 1920'erne
Forumindlægkender du noget særligt til hvordan menneskerne levede i Berlin i 1920'erne? Ved du noget om boligproblemet? Kom endelig med det. Haster :-) -
2g opgaven - holocaust
ForumindlægHej .. Mangler lige lidt hjælp ang. min danskhistorie opgave. Jeg skal i bund og grund finde ud af "hvornår" og "hvorfor" ændrede ændrede nazisterne jødeforfølgelsen til mord? Jeg har læst utroligt meget om dette, men har svært ved at sætte et præcist punkt på. Wannsenn kon... -
Hektor - Paris (Homers Illiade)
ForumindlægHej. Jeg vil høre om nogle har nogle gode bud på, hvordan Hektor's forhold til Paris er, samt omvendt. Håber virkelig, at der er nogle der ligger inde med nogle gode bud. :-) Bare skyd løs, Jeg takker mange gange på forhånd..
