Søgning på: historie noter stx. Resultater: 12161 til 12180 af 33650
  • kemi .. reeksamen?

    Forumindlæg
    Hej jeg er lige dumpet Kemi A på min STX, men jeg vil gerne have er reeksamen. Men jeg skal kun bruge kemi B til min fremtidige uddanelse, kan jeg tag reeksamen på nivauet B når jeg dumpede A?
  • Hvad skal man op i?

    Forumindlæg
    Hejsa.. Dengang man på STX skulle op i de skriftlige A og visse B, der kunne man jo undgå en af dem med 5 A-fag. Selv om det nu bare hedder enten skriftlig eller mundtlig, kan man så ligeledes undgå et fag med to mulige eksamener med 5 a-fag som det er nu?
  • Gode udtryk til skriftlig engelsk

    Forumindlæg
    Har været så uheldig at trække skriftlig engelsk... Ville høre om folk havde nogen gode udtryk, som man kan bruge i en engelsk skriftlig delprøve 2 STX! Andet hjælp modtages også, er så meget på røven lige nu! Kan intet engelsk og faget interesser mig ikke! Mvh. DumpeGuy
  • Hjælpelærer til Fysik B

    Forumindlæg
    Hej jeg skal til eksamen på STX i fysik på B niveau og ville høre om der er nogen der selv er eller kender en god hjælpelærer der ville have tid og lyst til at hjælpe mig med at forberede mig til eksamen. Gerne ikke mere end 150-200 kr i timen.
  • Hjælpelærer til dansk eksamen

    Forumindlæg
    Hej jeg skal til eksamen på STX i dansk og ville høre om der er nogen der enten selv er eller kender en hjælpelærer der har tid og lyst til at hjælpe mig med at blive klar til eksamen. Gerne ikke mere end 150-200 kr i timen.
  • Kan man skifte fra 1.g til 1.hf?

    Forumindlæg
    Til studievejledning. Jeg har gået 4 dage i 1.g STX, men overvejer HF. Er der nogen mulighed for at man simpelthen kan skifte fra 1.g til 1.hf? (når jeg nu kun lige er startet) Venlig hilsen Anne Andersen
  • Tjek dansk

    Forumindlæg
    Hej Må man bruge downloade og købe et program fx tjek dansk til sin danske stil /eksamen på STX? Jeg er nemlig rigtig dårlig til at sætte kommaer... Gerne svar hurtigt, da jeg skal op i morgen tidlig.. Tak
  • Samfundsfag A - Skriftlig eksamen - Idéer til potentielle temaer

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg ville meget simpelt spørge, om der er ngoet, der skulle være i stand til at regne ud, hvilke temaer, der bliver valgt til dette års Samfundsfag A på STX? Kunne være meget smart lige at lave et "brush-up" på præcist disse emner! På forhånd; tak for hjælpen!
  • Politiet's krav

    Forumindlæg
    Hej, jeg vil meget gerne komme ind til politiet, men er lidt itvivl omkring kravene: Der står man skal have en gymansiel udd (hhx, stx, hf, htx) Men skal man have et snit, for at komme ind? eller er der et niveau man skal have, eller er der en prøve man skal bestå, for at komme ind? På forhånd tak!
  • 89 ord for meget i eksamensstil?

    Forumindlæg
    Hej, jeg har været til eksamen i dag i engelsk skriftlig B-niveau på STX. Man måtte skrive 700-1000 ord, men jeg skrev 1089 ord. Kan der på nogen måde komme sanktioner ift den endegyldige karakter? Mvh Sophie
  • Feedback på engelsk skriftlig eksamen B

    Forumindlæg
    Er er nogen der skulle have lyst til at kigge min engelsk B stx skriftlig eksamensbesvarelse igennem og vurdere til en karakter? Er virkelig bange for at det er gået dårligt :(( Hvis nogen ville have tid og lyst, så send mig en mail [email protected].
  • Differentialligninger

    Forumindlæg
    Hej Jeg har problemer med opgave 8010 b, fra vejledende eksempler i eksamensopgaver, stx A dS/dt = 0,00575 * S * (12-S) Hvordan tegner jeg en skitse når jeg kender punktet 0;0,5 På forhånd tak
  • Vindenergi transport!

    Forumindlæg
    Når man transportere energi fra en vindmølle til et hus er det ikke gennem ledningsværker? Kan nogen forklare mig processen, altså når vindmølle energien transporteres til forbrugerne(Har prøvet at finde et billede, som jeg kunne skrive ud fra men fandt ikke noget brugbart). Niveauet er Naturvide...
  • Er man bestået?

    Forumindlæg
    Hej jeg har lige været til optagelsesprøve (STX) Jeg skulle op i engelsk, dansk & matematik. Jeg bestod i engelsk og matematik men ikke i dansk. Så jeg vil spørge om man stadig kunne komme ind hvis man bestod i 2 af prøverne?
  • Skriftlig eksamen - Matematik

    Forumindlæg
    Hej alle Får vi udleveret karakteren for den skriftlige eksamen på samme tid, eller kan det varierer alt efter om hvorvidt man tog eksamen på stx, hf ? Er det ikke idag karakteren for den skriftlige eksamen i matematik A i HF bliver udleveret ? på forhånd tak.
  • Er jeg blevet droppe !!!!!!!!!

    Forumindlæg
    Hej skal på stx næste år men mit eksamensbordet lå på 4,8 så nu skal jeg ind til samtale men jeg er ikke blevet indkaldt endnu og på sedlen står der man bliver i skaldet hurtigst mugeligt efter de har fået karaktererne -og tæller min reserveret plads stadig eller kan de droppemig nu?
  • Retskrav?

    Forumindlæg
    hejsa, jegt fik noget som de har vurderet mig indenfor, også har de skrevet det her ''ansøgeren vurderes at have retskrav på optagelse på gymansiel uddanelse'', hvad vil det sige helt præcist?? btw har valgt stx
  • SRP Kemi rettelse!

    Forumindlæg
    Hejsa Jeg skriver SRP i biologi og kemi og tænkte på om der er nogle som er gode til kemi der vil rette i min kemi del :/? Det ville være rigtig sødt hvis der er nogen som vil.. Jeg går på STX 3.g og har kemi på A På forhånd tak
  • hvordan er forholdet imellem årskarrakterer og eksamenskarrakterer ?

    Forumindlæg
    Nogle der kan afgører en debat om stx og karrakterer A) påstår at en eksamenkarrakter erstatter en årskarrakter når man regner gennesnit på eksamensbeviset B) påstår at både årskarakterer og eksamenskarakterer tæller og en gennemsnit af disse tæller. Hvad er korrekt og hvor kan man se dok...
  • Sygeplejeskolen

    Forumindlæg
    Hej Er det fuldstændigt umuligt at blive optaget på Sygeplejeskolen i enten Århus, Horsens eller Randers her til feb. 2011? jeg har har STX eksamen med rette gennemsnit. Kan de måske optage en hvis der er mange der falder fra i de første uger? På forhånd tak for hjælpen.