Søgning på: matematik eksamen 2007. Resultater: 12201 til 12220 af 61667
-
3 timers eksamen
ForumindlægHej alle På mit gym har de valgt 3 timers eksamen dette år (som jo er det sidste, hvor man kan gøre det, da det officielt bliver lavet om til 24 timers til næste år). Men jeg tager det som en positiv ting, for det kan jo være, at lærer/censor ikke forventer ligeså meget af en, som de gør, når ma... -
Studieretning: Matematik, fysik & kemi
ForumindlægEr der nogen som har følgende studieretning: Matematik A, Fysik B & Kemi B? Da det er en meget populær linje, kunne jeg godt tænke mig at vide, hvor svær den egentlig er - jeg skal nemlig have den. Hvad synes I om denne linje? Er den nem, svær eller hvad? Og hvor god skal man være til fagene,... -
NV eksamen i 1.g?
ForumindlægNogen der ved hvordan NV eksamen 1.g foregår? Må man selv vælge et emne, i man har haft i NV timerne som man vil op? Hvor lang tid skal man fremlægge sit emne? Hvor mange eksperimenter skal der indgå? Hvilke emner må de spørge ind til ift. hvilket emne man har valgt? Og er spørgsmålene svære?... -
Mundtlig matematik, Stx A
ForumindlægHej Jeg skal op til årsprøve imorgen i mundtlig matematik og jeg kunne virkelig godt bruge nogle gode noter af disse emner: Vækst: Lineær vækst Eksponentiel vækst Potensiel vækst Trigonometri: Sinus, Cosinus i retvinklede trekanter Cosinusrelationerne Sinusrelationerne Ligninger: Ligninger --... -
Matematik på odont. studiet.
ForumindlægMan skal have mat A for at ku blive optaget på odontstudiet. Undrer mig bare over hvor meget man kommer til at bruge det på studiet og om det overhovedet er så relevant. Jeg mener, man kommer vel ikke til at sidde med integraler og vektorer .. ? elle tager jeg fejl ? Nu var jeg okay g... -
Hjælp til emne i Matematik og Kemi!
ForumindlægHey jeg har valgt at skrive i fagene Matematik og Kemi som jeg begge har på A niveau. Jeg har så tænk på at have om noget smertestillende medicin, var jeg skal fremstille en syntese, Lidokain, som er et smartestillende præparat, som jeg så kan få analyset på Århus Universitet. Jeg vil så gerne ha... -
Dumpet Matematik B - GSK?
ForumindlægHej Alle Jeg har dumpet matematik B da jeg gik i 2.g men jeg fik at vide af min studievejleder at jeg sagtens kunne supplerer det til Matematik A ved at tage et suppleringskursus efter 3.g. Så mit spørgsmål er om der er nogen som har dumpet Matematik B, men stadig kunne tage Matematik A ved... -
Matematik B eksamenssæt 2015
ForumindlægHej Studieportalen. Er der nogen som ligger inde med eksamenssættet fra 2015 i matematik B STX? -
Anklaget for snyd til eksamen
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg har i går modtaget en meget chokerende besked fra rektor, hvori der står, at han desværre må formode, at jeg har snydt i min skriftlige spansk-eksamen. Dette sker på baggrund af, at jeg har lavet mange fejl i min første delprøve, men at jeg har lavet meget komplekse sætni... -
Forberedelse til fransk mundtlig eksamen
ForumindlægHej, jeg ville høre, om der er nogle, som ligger inde med nogle gode råd om, hvordan man forbereder sig optimalt til mundtlig fransk eksamen (STX)? Finder det lidt udoverskueligt med alle de papirer´nemlig.. Tak på forhånd! -
Dansk eksamen+Novelle+Sorg HJÆLP!
ForumindlægSkal finde en novelle der omhandler sorg til min mundtlige eksamen, men kan overhovedet ikke finde nogen det må meget gerne være en der omhandler tabet af et familiemedlem Vær sød at hjælpe! -
Non fiction tekst til eksamen
ForumindlægHej derude Vil lige høre om der er nogen, som har læst artiklen "Must i really send my son into hell every day ". Det er en prøve eksamen vi har fået. Men undre mig over hvordan man skal gribe det an. Nogle forslag? Umiddelbart tænker jeg en præsentation af tekst plus hoved temaet/moti... -
Engelsk eksamen - gode vendinger
ForumindlægHej derude :) Ja, jeg skal op til engelsk eksamen næste tirsdag. Men jeg ville spørge jer vidunderlige mennesker om, I ikke kender en god hjemme side med en masse udtrykningsord. Det kunne fx. være, hvordan man siger: Jeg mener Jeg synes Okay, dette er nogle lette, men noget jeg kan ... -
Musik eksamen c-niveau
ForumindlægJeg skal til musik eksamen på c-niveau snart. Er der nogen som har nogle gode råd? Har man 20 minutters eksamination og 24 timers forberedelse? Jeg tænker på enten at lave et Powerpoint eller en transparent med min analyse - synes i det er nogen god idé? Eller vil du bare tage for meget tid o... -
Hjælp biologi eksamen imorgen!
ForumindlægHej derude. Jeg skal til biologi eksamen imorgen kl. 14.00 og emnet er enzymer. Jeg har to figurer jeg gerne vil have hjælp til! Spørgsmålet lyder: Forklar herunder hvilken sammenhæng firgur 1 og figur 2 (aminosyrer og DNA) i bilaget herunder har med proteiner og enzymer. Jeg har vedlagt 2... -
Forklaring af figur til eksamen i morgen
ForumindlægHej alle i hjælpsomme folk! Jeg skal til eksamen i morgen i biologi på b niveau og har trukket om diabetes og motion. En udleveret figur er nummer 201 insulinreceptorens virkemåde fra biokemibogen. Men en del af figuren forstår jeg ikke. Figuren kan findes via linket her http://www.biokemibogen.... -
Terminsprøve
ForumindlægHej alle.. Terminsprøven i matematik, bliver det ikke højt sansyndeligt et opgavesæt, som har været der før.. -
Dansk eksamen 2005 - Hvad bliver emnet?
ForumindlægSå er der en uge til vi skal til Dansk skr.Men hvad mon emnet bliver?Selv om man nok ikke kan gætte det kan det være meget sundt at få nogle bud på banen så man i det næste stykke tid kan gøre sig et par overvejelser over det... Kan jo i hvertfald ikke skadeMin dansklærer mener at emenr altid afs... -
Fy da føj for en eksamen!
ForumindlægHar lige været oppe i dansk i dag og fik 8. Er egentlig tilfreds med karakteren, men det er jeg bestemt ikke med min lærer og censor. Nøj, hvor var de stride og ubehøvlede! Jeg var ikke kommet rigtig igang, før de hang over mig med alle deres spørgsmål, og så sad de tilmed og afbrød mig gang på g... -
Håndtering af Historie-eksamen
ForumindlægHej derude! I morgen trækker jeg mit Historie emne, og kan så efter 24 timer kalde mig student :) Men har lige et væsentlig spørgsmål først: Er faktisk meget i tvivl om hvordan jeg skal håndtere historie-eksamen? De tekster, taler, billeder osv. som jeg kan trække, hvordan skal jeg gribe dem an?...
