Studievejledning

Anklaget for snyd til eksamen

26. juni 2019 af whereisthebeef

Hej Studieportalen!

Jeg har i går modtaget en meget chokerende besked fra rektor, hvori der står, at han desværre må formode, at jeg har snydt i min skriftlige spansk-eksamen. Dette sker på baggrund af, at jeg har lavet mange fejl i min første delprøve, men at jeg har lavet meget komplekse sætningskonstruktioner i min anden delprøve. Dette kunne lade sig gøre via en offline-ordbog, som jeg havde liggende på min computer. De antager, at jeg har haft kommunikation med omverdenen, hvilket jeg på intet tidspunkt har, og min rektor hævder yderligere, at de har log-filer fra skolens internet, der understøtter påstanden om snyd. Jeg har allerede klaget over hans beslutning, og agter at tage den videre til en højere instans, såfremt jeg ikke får medhold i klagen.

Hvad vil der ske? Kan jeg tage eksamen om, i tilfælde af, at jeg ikke får medhold i klagen? Eller skal jeg tage 3.G om?


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. juni 2019 af oppenede

Hvilken offline-ordbog brugte du og kunne du ikke bruge en fysisk ordbog i den første del?


Brugbart svar (0)

Svar #2
26. juni 2019 af Anders521

#0 Hvis de mener, at du har haft kommunikation med omverden under eksamensforløbet, så burde det nok fremgå i din browserhistorik eller af cookies ved besøgt hjemmeside? Hvis dette ikke er tilfældet, kan du måske bruge det som dokumentation for at du ikke har snydt.


Brugbart svar (0)

Svar #3
26. juni 2019 af guzbak

Øv..
- - -

Angiv gerne om mit svar var brugbart, ved at trykke på "brugbart svar".

// Guzbak


Brugbart svar (0)

Svar #4
27. juni 2019 af Dennis329324

Jeg ville bede om, at se beviserne hvis jeg var dig. Er rimelig sikker på, at de ikke kan "anklage" dig for snyd, uden, at du som elev får set beviserne. Tag evt. en snak med mor/far om det og derefter tag kontakt til skolen. Hvis du har rent mel i posen skal det nok gå, lad ikke din dag blive ødelagt. 


Skriv et svar til: Anklaget for snyd til eksamen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.