Studievejledning

Spørgsmål vedr. tvangsmerit på bacheloruddannelse (jura)

12. august kl. 20:23 af BirdComplex

Hej SP!

Jeg står i den situation, at jeg har søgt ind på den samme bacheloruddannelse (jura) på KU, som jeg tidligere har været igang med, men bare i Århus, da jeg har fået styr på mit liv og er blevet udredt for ADHD i mellemtiden, hvilket jeg ikke var dengang.

Under min ansøgning stod der, at jeg havde pligt til at oplyse om tidligere beståede fag. Her vedhæftede jeg et screenshot af min beståede familie- og arveret eksamen på AU, hvor jeg fik 4. Dengang jeg fik denne karakter var jeg ikke blevet udredt for min diagnose, og det er flere år siden, da jeg gerne ville have styr på mit liv, før jeg valgte at læse videre. Jeg har så valgt at læse på KU nu, da jeg gerne vil starte på en helt frisk med helt nye forudsætninger.

Jeg har så fået at vide, at jeg har søgt om startmerit, som så er blevet godkendt og overført til 15 ECTS. Er dette tvangsmerit, som slet ikke kan fjernes på nogen måde, eller kan jeg anmode om at kunne starte på faget fra ny? Det er jo på et helt nyt universitet, hvor tingene gøres anderledes, og hvor gennemsnittet er anderledes (langt højere på KU). Hvis der er tale om tvangsmerit, hvordan vil det så fremgå på mit fremtidige eksamensbevis? Kan man i det mindste se, at det er fra AU, hvor gennemsnittet var LANGT lavere end på KU (4 var over gennemsnittet på AU, men 4 på KU er en del under gennemsnittet).

Og hvis det så ikke kan tilbageføres, kommer jeg så bare til "kun" at have de andre fag på 1. semester? Fordi jeg har ikke bestået andet end familie- og arveret, som var det eneste jeg dengang nåede at være oppe i, og har dermed hverken bestået 1. eller 2. semester på AU.

Beklager det måske lyder lidt kompliceret det hele, og jeg forstår godt, hvis ingen kan svare på det. Jeg har selvfølgelig kontaktet studievejledningen, og jeg ved godt, at det nok kun er dem, som kan give mig et endegyldigt svar. Jeg skriver nok mest her for at kunne få lidt ro i maven i mellemtiden, da der går en del tid, inden jeg får svar og måske kan høre, om nogle af jer har prøvet noget lignende?

Rigtig god mandag!

Skriv et svar til: Spørgsmål vedr. tvangsmerit på bacheloruddannelse (jura)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.