Søgning på: biologi a skriftlig 2022. Resultater: 12261 til 12280 af 154034
-
kan det lade sig gøre?
Forumindlægvi sidder nogle stykker i en studiregruppe og diskutere om det kan lade sig gøre at se skriften fra en UV-pen uden brug af en UV-lampe eller andet der udstråler UV-lys. det skal siges at der er visse regler der skal over holdes, f.eks. må papiret som skriften står på ikke være forbehandlet og der... -
Hvad er den præcise definition af bestået?
ForumindlægKære brugere af studieportalen.dk Hvis man browser lidt på ug.dk, og kikker på uddannelser, kan der stå specfikke adgangskrav, herunder specifikke adgangskarakterer i de gældende fag. Ofte ser man "alle fag skal være bestået" - så hvad er den præcis definition af at være bestået? Hvis... -
Livsform, krop og sundhed
ForumindlægSidder lige nu og skal til at lave en biologi og idræts rapport, og grumbler netop over hvordan et problemformulering kunne lyde. Kan ikke rigtig komme i gang med det og håber på nogen forslag fra jer. :-) Tak på forhånd! -
vil få nogen ideer til andenårs opgave
ForumindlægJeg skal skrive anden års opgave på HF. Jeg valgt biolog. er der nogen, der kan give mig nogen ideer om hvad man kan vælger som et emne i biologi. Tak -
METODER
ForumindlægJEG SKAL SNART OP I AT OG VIL GERNE HØRE OM I ´KAN HJÆLPE MIG MED AT FORSTÆLLE MIG HVAD JEG KAN SIGE OM METODERNE I BIOLOGI OG HISTORIE. JEG FATTER HAT! -
Celler.. hvad er det??? :O
ForumindlægHej :) er der nogen der kan hjælpe mig med alle de her celler ?. jeg forstår det simpelten ikki!!!. kroppen - et cellesamfund. og cellens opbygning...! plizzz hjælp mig ! :O -> ram på biologien. -
eksamenssæt?
ForumindlægHej Er der nogen, der har mat A stx eksamenssæt fra 2014 liggende og har lyst til at lægge den ud her? Jeg vil nemlig gerne øve på eksamenssæt der er så nye som muligt end terminsprøven. På forhånd tak! -
mangler ét fag...
Forumindlæghvis jeg mangler biologi for at få en hel hf , fordi jeg vælger at få faget næste år.. kan jeg så få en hel hf næste år, eller bliver det ved med at hedde, at jeg kun har enkelte fag? Hvad med huen, får jeg den så ik til sommer? Når jeg så skal søge på videregående uddannelse, kan jeg søge på kvo... -
aftagende eksp. funktion
ForumindlægHejsa, Jeg er kørt fast i en opgave: Om en eksponentielt aftagende funktion f oplyses, at grafen går gennem punktet P(3,100), og at halveringskonstanten er 47. a) bestem en forskrift for f Jeg er klar over at jeg kan bestemme a, da jeg kender halveringskonstanten T1/2 = log(0,5) / log(a)... -
Valg af universitetsuddannelse (AU)
ForumindlægHej, Jeg er på nuværende tidspunkt i gang med mit sabbatår, og er blevet meget usikker på hvilken uddannelse, jeg skal vælge til efteråret. Jeg har planer om at tage hen på AU næste weekend, men inden da, vil jeg gerne have udelukket og undersøgt udannelserne nærmere. Mine interreser: Matemat... -
ang matriale til blodprøve (kolesteroltal)
Forumindlæghey.. jeg sidder her og kan ikke skaffe matriale til at oplysninger om hvordan man finder frem til kolesteroltallet vha. blodprøver.. er igang med en SRP. og det er biologi på A... så det ska være forklaret på et okay niveau. håber i kan hjælpe ?!?!? :-/ -
Hjælp til AT
ForumindlægHej venner :-) Er der en god, som er god til AT: Dansk A & Biologi C. Jeg har nogle problemformuleringer, som jeg gerne vil have en til at kigge på; også derudover se om de stemmer med min problemformulering. - Gerne over private beskeder tak. Mvh: Inna -
AT fedme
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg ville bare høre om nogen har lavet en synopsis om fedme i fagene Biologi A og idræt B, som jeg kunne bruge som inspiration. Det vil være en kæmpe stor hjælp, da jeg er gået i stå.. især ved metoder. Håber i kan hjælpe! -
Tyndtarmens rolle ift. kulhydrater, blodsukker og diabetes
ForumindlægJa spørgsmålet siger næsten det hele. Nogle der gider forklare hvilken rolle tyndtarmen har på kulhydrater, blodsukker og diabetes ? Det er til min biologi eksamen på A niveau, som jeg skal fremlægge i morgen !! :o -
ny reform
ForumindlægHej.. er der nogen der ved, hvordan historie eksamen kommer til at foregå efter den nye reform, altså HVIS jeg skal op i faget til sommer næste år? og hvad med dansk mundtlig, fysik B, biologi B, engelsk A mundtlig? -
Alkohol: Mat+Bio
ForumindlægHej. Jeg har tænkt mig at skrive om Alkohol i Matematik A og Biologi B i mit studieretningsprojekt. Nogen der har har ideer til, hvordan jeg kan specificere det? Og hvad jeg kan skrive om i de 2 fag? -
AT - mennesket forhold til naturen
ForumindlægHej alle! Jeg kunne virkelig godt bruge noget hjælp :) Jeg skal skrive AT og emnet er menneskets forhold til naturen - jeg har valgt fagene historie A og Biologi B. Jeg ved ikke helt hvilket emne jeg skal vælge. nogler der kan komme med nogle ideer? -
HENT formelsamlinger - Gratis
Forumindlægformelsamling.com Siden indeholder følgende formelsamlinger: matematik C matematik B matematik A (2g) Biologi Fysisk C-B Lagt ud i pdf og kan derfor gennemsøges. http://www.formelsamling.com -
HENT Formelsamlinger - Gratis
Forumindlægformelsamling.com Siden indeholder følgende formelsamlinger: matematik C matematik B matematik A (2g) Biologi Fysisk C-B Lagt ud i pdf og kan derfor gennemsøges. http://www.formelsamling.com -
genteknologisk arbejde og bakterier
ForumindlægJeg har fået biologispørgsmålene til biologi A på forhånd og der er et spørgsmål som jeg gerne vil have lidt hjælp til. Giv en begrundet gennemgang af hvorfor bakterier ofte anvendes indenfor genteknologisk arbejde fx på planteceller og i industrien
