Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 12341 til 12360 af 152758
-
En studentereksamens opgave. om pH-værdien i en sø. Hjælp
ForumindlægI en sø måles pH-værdien til 4,7.a) Beregn [H3O+] .Når en sur opløsning tilsættes kalk CaCO3, sker følgende reaktion:H3O+ + CaCO3 → CO2 + H2O + Ca2+(Reaktionsskemaet er ikke afstemt)b) Afstem reaktionsskemaet.c) Forklar, hvad man forstår ved en base.Hvilket stof reagerer som base i den angi... -
Vedr. Mundtlig Kemieksamen?
ForumindlægHej.. Min lærer har givet os en liste med alle overskrifter, som vi kan komme op i. Men så skal han yderligere give os en liste med de spørgsmål vi kan komme op i mindst 5 dage inden eksamen. Vil det så sige at dét han har givet nu kun er emnerne, mens det han giver 5 dage inden er de specifikke ... -
Noter
Forumindlægnogle der mangler noter, i kan få alle mine noter på torsdag, skriv til mig -
Kan det passe?
ForumindlægHej Hvis vi blander to ionerforbindelse og der ikke forekommer en fældningsreaktion, selv om der skal det, kan det så ikke være fordi man evt. ikke har blandet de to ionforbindelse i et passende forhold? -
Orbitaler, hjælp
ForumindlægJeg skal komme ind på orbitaler i min opgave, men bliver det for svært at beskrive komplekse molekyler som nonylphenol. Skulle jeg hellere beskrive lidt teori og så tage udgangspunkt i en funktionelgruppe på stoffet? f.eks elektronkonfigurationen kan jo findes for et stof [Ar]3d64s2 Men kan man... -
fuldstændig og ufuldstændig forbrænding
ForumindlægHej SP Er der nogen der kan forklare mig forskellen mellem fuldstændig og ufuldstændig forbrænding? Jeg har prøvet at søge på nettet, men uden held? -
TAFE
Forumindlæg"Technical and Further Education" i Australien Har nogen prøvet? eller ved hvordan det er. fx med penge osv??? meget taknemlig for respons.. -
Standardkurve
ForumindlægHej Studieportalen, jeg sidder med en kemiaflevering, hvor jeg stillet spørgsmålet: "teori: hvor princippet i en standardkurve beskrives." Jeg arbejder med gaschromatografi, nogle ideer til hvad jeg kunne komme ind på? /Mikkel -
Gassers vægt?
ForumindlægHej, nu har jeg googlet amok efter et skema over massers vægt. Fx metans vægt. Men forgæves. Findes det? Eller kender du svaret på hvad metan vejer? Pft. :) -
Emner i fysik
ForumindlægHej, Kender I en god hjemmeside hvor man kan læse sig frem eller se sig frem til forklaringer? -
HPLC Lidokain
ForumindlægHej Jeg skal lave en syntese af Lidokain, oprense det (metode) og bestemmelse optimering og validering på HPLC. Jeg kan ikke finde nogle forskrifter eller rapporter til forsøget. Kan i hjælp mig? Papar -
Omregning fra masse til stofmængde
ForumindlægNogen som har nogle gode eksempler her? -
God ide?
ForumindlægHej SP Jeg har tænkt over noget meget længe. Når nu folk har tid til at sidde herinde og lave folks lektier, hvorfor så ikke begynde at lave videoer til youtube, hvor man f.eks. forklarer, hvordan man løser de enkle opgaver? I vil jo sikkert bare sige, at man skal bruge en formelsamling, men d... -
Henfald af radioaktivitet
ForumindlægHvordan finder man den teoretiske halveringstid for Pa-234? Den fremkommer som et resultat af to henfald fra U-238 (uran familien), og Pa-234 henfalder ved beta stråling. Hvordan er det man finder den teoretiske halveringstid, den eksperimentielle er T1/2=74,37? Hvis man skal opskrive en henfa... -
Ingen der ved noget om neutralisering i hverdagen!?
ForumindlægKan det virkelig være rigtigt at ingen online kan hjælpe mig med neutralisering i hverdagen? Det haster faktisk og jeg kan overhovedet ikke finde noget som helst :( HJÆÆÆÆLP!!! Spørgsmålet er meget simpelt:"hvad bru... -
Nikotin
ForumindlægJeg skal find strukturen for de to stoffer der udgør opløsningsmidlet for nicotin i e-cigaretvæsken og argumenter for om der er tale om et polært eller upolært molekyle. - Her har jeg fundet Propylenglycol og Glycerol og kigget på elektronegativiteten, er der andre måder at argumenter for om de... -
Fuld HF, hf-enkeltfag, eksamensbevis
ForumindlægHej Er der nogle har taget en fuld hf via enkeltfag? Jeg vil gerne se hvordan beviset ser ud, hvis nogle vil uploaded. Jeg tænker mere på hvor mange fag man skal have for at få en fuld HF gennem enkeltfag -
kan det lade sig gøre???
ForumindlægJeg er igang med mit sidste år på gym. Jeg har et snit på omkring 6 nu og er dumpet fysik b. Min drøm er at læse til odontologi ( tandlæge). Har regnet ud, at jeg skal mindst have 10 og 12 taller. kan det lade sig gøre, at satse på tandlæge og kan man søge om betinget optag hvis man har gennemsni... -
AMALGAM
ForumindlægHej folkens er der ikke en venlig sjæl, som kan forklare mig kort og grundigt hvad amalgam er? har søgt på nettet men det var ikke det store hjælp. tak på forhånd! :) -
SOx eller SO2
ForumindlægJeg hved ikke hvad SO2 eller SOx er
