Studievalg og videregående studie

kan det lade sig gøre???

14. august 2014 af saganah (Slettet)

Jeg er igang med mit sidste år på gym. Jeg har et snit på omkring 6 nu og er dumpet fysik b. Min drøm er at læse til odontologi ( tandlæge). Har regnet ud, at jeg skal mindst have 10 og 12 taller. kan det lade sig gøre, at satse på tandlæge og kan man søge om betinget optag hvis man har gennemsnitte?


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. august 2014 af MaibritG

Det kræver altså også, at du har bestået fysik B medmindre at du har geovidenskab på A-niveau og kemi B jf. https://www.ug.dk/uddannelser/universitetsuddannelser/bacheloruddannelser/sundhedsvidenskabeligebacheloruddannelser/odontologi

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (1)

Svar #2
14. august 2014 af Andersen11 (Slettet)

Vær opmærksom på, at mange uddannelser har specifikke beståkrav til visse bestemte fag. Hvis det er tilfældet, skal de specifikke fag være bestået. Hvis det ikke er tilfældet med den adgangsgivende eksamen, må man efterfølgende læse disse fag op på suppleringskursus og bestå den tilhørende eksamen. Man kan stadig søge om optagelse, men det er så en betingelse for endelig optagelse, at de specifikke fag bliver bestået, inden uddannelsen påbegyndes.


Brugbart svar (0)

Svar #3
03. august 2022 af jeredh

Hej 

Jeg står i samme situation, og vil gerne høre om du blev optaget på studiet


Skriv et svar til: kan det lade sig gøre???

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.