Studievalg og videregående studie
Erhvevsakademi vs universtitet
Hej
Jeg har gået 1 semester på markedsføringsøkonomen og nu går jeg på Finans Bachelor i Finans.
Grunden for jeg droppede m.ø var fordi læring stoffet var ikke udfordrende nok + der var 0 interesse og engagement fra eleverne. På FB er det fobedret, men der er stadig meget wiggle room og meget plads for fis og ballede synes jeg. Sværhedsgraden er lidt sværrere, hvilken kun er en god ting for mig.
Jeg har dog overvejet at skifte til noget mere krævende, men som vil give mere udfordringe og engagement på studiet som er mit 1. prioritet, og dernest også bedre job og løn muligheder i fremtiden.
Jeg har kigget på Erhvevsøkonomi (universtitet i Økonomi), HA, Erhvevsjura og evt den almindelige jura. Alle dem jeg har snakket med fra disse uddannelser har frarådet mig det, for ''stresset'' er ikke decideret værd, specielt ikke på de først 5-6 år efter uddannelse og man kan altid kompensere hvis man er ambitiøs.
Hvad ville i andre sige om problematikken?
Svar #1
10. november 2025 af Moderatoren
Jeg synes, at du skal læse noget, som du synes er interessant.
Skriv et svar til: Erhvevsakademi vs universtitet
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.