Søgning på: tysk analyse. Resultater: 12361 til 12380 af 38620
-
Stil :(
ForumindlægSkal skrive en tysk stil, nogle ideer??? På forhånd tak ;) -
et lille hjælp, meget haster
Forumindlæghej alle samen! jeg har fået en opgave hvor jeg skal analyser for en tekst som er taget fra romanen "Halality". teksten er kun en samtale mellem hovedperson Phoenisis og en nynaziste Antares. der er ikke andet end en samtale mellem de to. so jeg ved hvordan jeg skal analyser den ford... -
Termodynamikbøger på universitetsniveau
ForumindlægJeg skal til at skrive SRP og leder efter nogle gode termodynamikbøger. Engelsk er i orden (tysk er ikke!) ;) Udbuddet er rigtig stort iflg. bibliotek.dk, så anbefalinger på bøger eftersøges. Generelt skal bogen ikke forudsætte så meget, jeg har haft om termodynamik i både fysik og kemi men det... -
metode
ForumindlægHej derude. Jeg er i gang med en AT-årsprøve.. Jeg har så valgt at lave mit emne inde for fagene samfundsfag og tysk. Mit spørgsmål er bare hvad samfundsfaglige metoder er? Og humanistiske for den sags skyld? Nogen, der kan give mig et link eller forklare de forskellige metoder? på forhånd tak ... -
Kombinere samtidshistorie og dansk på mit emne
ForumindlægHej venner! Jeg har fundet et super fedt emne i DIO, i hvert fald på den samtidshistoriske side - Nemlig de danske soldater som gik ind i den tyske hær under 2. verdenskrig. Men mit problem er blot at kunne koble noget dansk på det, så min dansk lære også vil acceptere det. Jeg tænker på om noge... -
personal pronomen?
ForumindlægJeg har om personal pronomen i tysk. Men for at man skal sige "mein, meine eller meinem og så videre" så skal man vide om en sætningen står i Dativ, akkusativ eller nominativ Men hvordan ved jeg om det er nominativ, akkusativ eller dativ? -
HJælp!!!!
Forumindlæghvordan analyserer jeg f.eks. et stykke drama fra Holberg? bruge jeg en normal analysetil sagprosa eller? -
Syntaktisk? morfologisk?
ForumindlægHedder det syntaktisk eller morfologisk analyse, når man sætter bl.a. kryds, bolle og trekant?? :) -
Hvad får man ud af at læse om forfatteren?
ForumindlægHej For et stykke tid siden, fik jeg et råd om, at jeg skulle læse om forfatteren bag teksten og selve perioden, som teksten er skrevet i. Mit spørgsmål (måske lidt dumt) er, hvorfor skal jeg det? Er det for at lave en bedre fortolkning og analyse, eller hvad? -
Han er bare god ved andre...?
ForumindlægPå tysk? -
Sproglige studieretning: Engelsk-TyskF eller FranskF med samfundsfag på STX
ForumindlægHej! Jeg er interesseret i at høre lidt omkring studieretningen Engelsk-Tysk F eller fransk F med samfundsfag på STX. Jeg vil gerne vide lidt om hvad man vil kunne forvente omkring den studieretning angående fag, og selve det faglige. Hvad laver man? Hvad koncentrerer man sig om? Hvad er det gode... -
Rettelse MEGET kort. TIL EKSAMEN HASTER!
ForumindlægNogen der er søde at rette den korte tekst på tysk? det skal være min indledning til tysk eksamen!! og er ikke sikker på fejlene.. :( Jeg har trukket temaet: Wiederstand und mitlaufen, herunder teksterne: "Herbstmilch" af Anna Wimschneider (lebenserinnerung einer Bäurin) og Georg Elser ... -
AT-årsprøve - dansk og historie
ForumindlægHej allesammen :) På fredag skal jeg til årsprøve i AT (2.g). Mit overordnede emne er Krig, Medier og Teknologi, men jeg er imidlertid kommet i tvivl om en række ting. Jeg har i min opgave fokuseret på 1. verdenskrig og propagandaens påvirkning på individet. Jeg har i dansk/humaniora brugt herm... -
Forårsdag
ForumindlægHejsaEr her en der har analyseret billedet: Forårsdag af Olaf Rude?det kunne være dejligt med lidt hjælp :) -
Nogen
ForumindlægNogen der har en analyse af Michael Kviums " en spejderscene" ? -
Metoder!?
ForumindlægHvilke metoder bruger man i analyse osv? hvordan skal jeg skrive dem? -
Inger fra kongens fald
ForumindlægNogle der har analyse på teksten "Inger" fra kongens fald -
tyskland
Forumindlægnogen der kender nogen kendte tyskere? jeg har fået til opgave at skrive om en kendt, tysker så hvis i kan komme på 5/6 stykker. -
Hjælp til at lave sætningsanalyse (3 sætninger)
ForumindlægJeg har kæmpet med at analysere disse sætninger, men jeg har ikke fundet frem til en løsning Er der nogen, der kan hjælpe med at analysere dem? 1. Max er forelsket i en kvinde. De taler om en tekst, fordi de begge elsker bøger. 2. Paul og Lise venter på bussen, og Lise skriver moderen en bes... -
Modalverber!
ForumindlægHej alle tyskere, jeg er i gang med en opgave om modalverber. Ser det rigtigt ud indtil videre? Det er især opgave 2 jeg er i tvivl om. Modalverberne jeg skal bruge er: Dürfen Können Mögen Müssen Sollen Wollen (Tiden er selvfølgelig forskellig i opgaverne) Opgaver til modalverber: 1. Indsæt den ...
