Søgning på: fysik projekt. Resultater: 12981 til 13000 af 20688
  • Fjederkraft

    Forumindlæg
    Hej.Nogen, der kan hjælpe med spg. b i opg. 4, side 12, i bogen "Eksamensopgaver i fysik, 1994-1997"?Der er knyttet en illustration til, så jeg kan desværre ikke vise opg. her :-(Håber på hjælp!/martinrv
  • Disposition - radioaktivitet

    Forumindlæg
    Hvad er værd at fortælle til eksamen (3.g) i fysik, hvis man trækker radioaktivitet? - Indledning - Hvad er radioaktivitet - Kræfter i kernen - Ustabilitet - Alfa - Beta - Gamma - Aktivitet Hvad mere SKAL man bare fortælle? Håber på hurtig hjælp da eksamen er i morgen!!
  • Ideale gasser P*V/T

    Forumindlæg
    Hej derude, Jeg har et spørgsmål om ideale gasser i fysik: En formel siger sådan her: P*V/T = konstant Jeg forstår ikke hvordan denne kan være en konstant? Hvad menes der med det? Håber virkelig nogen kan hjælpe!
  • FysikABbogen 1

    Forumindlæg
    Hej studieportalen Ville høre om der var nogle der har nogle gode noter til Nær astronomi, Energi (Termisk energi), Kosmologi, Kræfter og mekanisk energi, inden for fysik evt fra FysikABbogen 1 ? Tak på forhånd :)
  • Påvisning af chlor

    Forumindlæg
    Har fået den har opgave i fysik/kemi, hvor jeg skal påvise chlor i en væske. Udover lugten, som jeg ikke tror min lærer vil godtage, er der så nogle der kender andre måder man kan påvise det på ? taktak på forhånd :)
  • afstandsbestemmelse

    Forumindlæg
    hej alle. forbereder mig lige til fysik eksamen. nogen der ved noget om: afstandsbestemmelse til stjerner afstandsbestemmelse på jorden afstandsbestemmelse til nærmeste stjerner afstandsbestemmelse til fjernere stjerner og galakser afstandsbestemmelse ved hjælp af rødforskydning Kunne virkeli...
  • haster lidt

    Forumindlæg
    hej! jeg ville gerne spørge om hvordan afbræning af sprit foregår? og hvordan man påviser CO2 og H2O? Der står der skal bruges Oxygen? findes det ikke i luften? Undskyld, det lyder måske alt sammen dumt, men fysik er ikke min stærke side(: tak på forhånd
  • potentiel og kinetisk energi

    Forumindlæg
    Hej med jer Jeg skal til eksamen i fysik omhandlende kinetisk og potentiel energi. Man bruger billedet der viser en bil på vej op ad en bakke. Halvejs på bakken er den kinetisk.. Det er lidt indviklet, men er der nogen der har forståelse for sammenhæng mellem de to energiformer? mvh. humanisten
  • Tycho Brahes måleinstrumenter

    Forumindlæg
    Hej :) Tycho Brahe havde sit observationssted, Stjerneborg. Er der nogen som ved hvilke måleinstrumenter han brugte? Eller har du nogle andre instrumenter som kunne være gode at komme ind på, når jeg skal fortælle om måleinstrumenter, til min fysik eksame. Hilsen Anne. På forhånd tak :)
  • Naturvidenskabelige verdensbilleder

    Forumindlæg
    Har lige trukket spørgsmål til fysik-eksamen imorgen, - jeg skal give en præsentation af de observationer vores af vores omgivelser, som et naturvidenskabeligt verdensbillede skal forklare. Nogen der har idéer til, hvad jeg kan snakke om? Alt hjælp kan bruges!
  • Syre, base, salte, kalk og vand

    Forumindlæg
    HEJ ALLESAMMEN jeg skal op i fysik imorgen og kan trække: - Fresmtilling af syre - Fremstilling af base - Fremstilling af salt - Vand - kalk hvad kan jeg lave af forskellige forsøg til disse emner??
  • Hvad gør jeg nu?!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal på i fysik kemi på fredag. Jeg har læst de opgivede kapitler fra vores fysikbog, men jeg vil gerne læse mere bl.a. inden for alkohol hvor jeg mangler lidt viden . Er der nogle der har noget gode ark eller ved hvor jeg kan finde noget? På forhånd tak
  • Diverse opgaver - hjælp søges!

    Forumindlæg
    Hey allesammen! Jeg har fået nogle opgaver for i fysik og kan simpelthen ikke finde ud af c'eren i opgave 2 og hele opgave 3 i det uploadede dokument.. Jeg ville sætte stor pris på hvis der er nogen derude, der kan hjælpe! :)
  • HJÆLP HURTIGT.. eksamen i morgen..

    Forumindlæg
    Hej allesammen.. VIlle høre, om der var nogle der havde nogle forsøg til lysets kilde i fysik/kemi? Skal op i morgen, men jeg har smidt mine forsøg til lysets kilde væk, så det ville være super lækkert, hvis der var nogle der havde nogle forslag, på forsøg. - Freja..
  • Forskel på halveringstid og halveringstykkelse

    Forumindlæg
    Jeg skal meget snart til eksamen i fysik. Jeg kan risikere at komme op i radioaktivitet og halveringstid, men jeg har ikke lavet forsøget, som omhandler Ba*-137's halveringstid. Hvordan beregner man halveringstiden? Håber der er én som kan hjælpe! (:
  • valg af område!

    Forumindlæg
    jeg skal lave en SRO og jeg har fagene Matematik og fysik , jeg ved ikke hvad de mener med at jeg skal vælge en område ?? kan i plzzz fortælle mig hvad de mener med det ??? jeg tror selv at det betyder hvilken emner jeg vil arbejde med men er ikke sikker !!!
  • Hjælp !

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Pleas , hjælp mig hurtig , jeg skal til eksamen i fysik i morgen og kan risiker og trække om emnet vand , nogen der har nogen ideer om hvad jeg kan sige og måske lave af forsøg ?
  • prøve

    Forumindlæg
    -jeg skal lave en køreplan til min fysik prøve, magnetisme, baser, salte, kemiske forbindelse osv. . 'jeg ville spørge om der muligvis er nogen der har en køreplan som kan give mig råd til hvordan jeg selv skal lave min egen ?
  • Elektrolyse af HCl

    Forumindlæg
    Jeg er ikke helt så sikker i fysik, så jeg tænkte på .. når man nu laver elektrolyse af HCl. Hvor lang tid går der så fra man har sat glassene ned, til at man må tage dem op og påvise chlor og hydrogen? er der nogle specielle tegn på at man må tage glassene op?
  • Hjææææææælp! fremstilling af salt?

    Forumindlæg
    (Går i folkeskole) skal til eksamen i fysik & kemi på tirsdag, der bare lige én ting som jeg har svært med; hvordan fremstiller man et salt? og hvordan neutraliserer man NaOH med HCl , håber nogen kan hjælpe! :s