Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 13041 til 13060 af 22746
-
Translation og Transkription?
Forumindlæghey guys, Jeg sidder med en biologi rapport om protein syntesen... jeg skal nemlig svare på hvad translation og transkription er. Men jeg kan ikke huske det og jeg kan ikke finde noget om det i bogen :S -
DESPERAT!!!
ForumindlægHej alle! vi sidder og har naturvidensskab og skal lave en rapport. et af spørgsmålene lyder: Hvordan vil du lave en 20 ‰ saltvandsopløsning? et andet spørgsmål er: Hvordan vil du finde ud af, hvor meget saltvand der er i de 3 vandprøver fra startvand, isvand og restvand? vi håber i kan... -
oxidation af alkohol
ForumindlægJeg sidder med min rapport "oxidation af alko." Jeg skal forklarer hvor det er vigtigt at man ved oxidationen af alkoholen hurtigt fjerner oxidationsproduktet fra reaktionsblandingen? ... og det kan jeg simpelthen ikke finde ud af -
Respiration på to måder??????
ForumindlægHej alle sammen!! Jeg vil meget gerne hvis i lige kan hjælpe mig, da jeg skal aflevere rapport i dag! Jeg sidder med et mindre spørgsmål.. Jeg forstår ikke helt det med respiration.. Kan det gøre på to måder? Jeg har hørt om respiration ved gæring og respiration i mitochondrierne.. hvad er for... -
Polynomier - rødders vigtige egenskaber
ForumindlægHey :D Som min overskrift lyder, har jeg i rapport fået til opgave at svare på: Nævn to vigtige egenskaber for rødder i et vilkårligt polynomium. - håber I kan svare på mit spørgsmål ;) -
NV - isborekerner.
ForumindlægHej, jeg sidder og laver NV rapport til imorgen, og er blank! som jeg altid er i det fag. et af "spørgsmålene" lyder; diskuter om man bør lave CO2-begrænsninger i verden, når man ved at CO2 absorberer langbølget udstråling fra jorden. ????? (: -
renhedsbestemmelse
Forumindlæghej har en rapport der hedder: renhedsbestemme af benzoesyre, ved potentiometri og der står til spørgesmål 1. Hvilken type reaktion er der tale om ved renhedsbestemmelsen ? 2. I hvilket pH-område kan ækvivalenspunktet forventes ? Forklar kunne ik besvar dem -
Fremlæggelse???
ForumindlægHej alle Jeg skal have teknologi terminsprøve næste uge, hvor jeg skal fremlægge om et projekt emne om affald, hvor jeg har lavet et produkt og skrevet en rapport. Men jeg ved ikke helt hvad fremlæggelsen skal indeholde, er der nogen som kan hjælpe mig?? Med venlig hilsen ludvig -
Hjælp til at aflæse ækivalenspunkete
ForumindlægHej Jeg har en kemi rapport for hvor jeg skal aflæse ækvialenspunktet. Jeg skal aflæse V(NaOH) og pH ved ækvivalenspunktet men problemet er at jeg ved hvordan jeg skal gøre det. Jeg har vedhæftet titrerkurve, så jeg håber der er nogen der hjælper mig med det. -
at aflæse ækvivalenspunktet
ForumindlægHej Jeg har en kemi rapport for hvor jeg skal aflæse ækvialenspunktet. Jeg skal aflæse V(NaOH) og pH ved ækvivalenspunktet men problemet er at jeg ved hvordan jeg skal gøre det. Jeg har vedhæftet titrerkurve, så jeg håber der er nogen der hjælper mig med det. -
Kemi - Sidst fældning & afstemning
ForumindlægHej er der nogen der vil være rigtig søde og hjælp mig med min sidste fældningreaktion?? Jeg har lavet 2 andre hvor jeg skulle blande natriumposphat og bariumchlorid. Men nu mangler jeg bare den sidste så er min Rapport heldigvis snart færdig! fældningsreaktion og afstem .. Taaaak Kaliumnitrat ... -
Hydrofil og hydrofob
ForumindlægJeg har en rapport for, hvor jeg bl.a. skal beskrive, hvad hydrofil og hydrofob er. Jeg har prøvet at læse om det på nogle forskellige hjemmesider, men kan ikke forstå det. Det er meget indviklet beskrevet. Er der nogle, der kan beskrive det på en forståelig måde? -
skal finde matematisk formel til Ølproduktion
Forumindlæghej, jeg skal skriv SRP og jeg skriver om øl produktion noget med gæring. jeg vil spørger om noget har nogen forslag til matematisk formel til gæring og andre god ideer til at gør rapporten super god? -
induktion og transformation
Forumindlæghej alle sammen jeg er igang med en rapport om induktion og transformation, men øhh jeg er lidt lost. hvad er induktion (elektricitet) og transformation. hvordan skaber man induktion hvad er afgørende for spændingen hvad er fx ligningen for tranformator hvad bruger vi det til på forhånd tusi... -
HJÆÆÆLP MIG! :/
ForumindlægJeg har en rapport til imorgen, og sidder fast ved dette spørgsmål - håber der er nogen der kan hjælp mig. Forklar lungernes opbygning - hvorfor har man bruskskiver i luftrøret og nede i de første mange forgreninger af bronchierne? Tak på forhånd :) -
Hjælp Tak :/
ForumindlægJeg har en biologi rapport til imorgen - har et lille spørgsmål til jer. Vi har lavet et forsøg om dissektion af hjerte/lunger fra et pattedyr - hvad kunne nogle relevante fejlkilder være i dette forsøg (vi havde ingen selv). Tak på forhånd (: -
Biologi C
ForumindlægJeg har en rapport til imorgen, og sidder fast ved dette spørgsmål - håber der er nogen der kan hjælp mig. Forklar lungernes opbygning - hvorfor har man bruskskiver i luftrøret og nede i de første mange forgreninger af bronchierne? Tak på forhånd - venter på jeres svar :) -
linjens ligning udled
ForumindlægHvordan udleder man " linjens ligning" Skal bruge den i min rapport. Men kan ikke lige finde ud af hvordan jeg skal lave den. Har prøvet at forstå den der står i min matematikbog, men kan ikke. så vær venlig at beskrive den med tekst, for mig så jeg kan forstå den... Tak -
differentialregning
ForumindlægHej! Jeg har en funktion: 5000/1+30*0,97^x, som jeg skal differentiere i en rapport, hvor jeg skal fortælle hvordan jeg gør det, men jeg har bare ingen ide om hvordan jeg gør det, så jeg håber der er nogen der vil hjælpe mig lidt på vej? På forhånd tak :) -
Fotosyntese og Respiration
ForumindlægHej. Jeg skal have NV-eksamen om nogen dage, og skal derfor lave en rapport om fotosyntese og respiration. Jeg skal perspektivere til respiration som forbrændingsreaktion, og derfor komme ind på anaerobe og aerobe processer, og hvilken bruger planter? Nogen der kan hjælpe. P.F.T knus
