Søgning på: fysik projekt. Resultater: 13081 til 13100 af 20688
-
Tandplejer uddannelse
ForumindlægHej med jer Jeg vil gerne tage uddannelsen, tandplejer. Men jeg har ikke gennemsnittet til det. Jeg har mat A fysik B kemi A dansk A, og det kræves kun på c-niveau. Kan det hjælpe mig? Hvordan kan jeg ellers tjene point?? -
Hjælp! Forsøg
Forumindlægjeg skal til fysik eksamen imorgen (9. klasse) og jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre i et af forsøgene til salte. forsøget hedder 1.19, fremstil et salt. Håber virkelig at i kan hjælpe mig! :) -
HJÆÆÆÆLP!!!!
ForumindlægNogle der kan give mig nogle førsøg til følgene emner i fysik.... - Organisk og kemiske bininger - Radioaktivitet - Atomfysik - Alkohol - Svingninger og bølger - Kemisk analyse PLEASE VIL IKKE NOK HJÆLPE MIG!!!!!! HAR BRUG FOR DET. RIGTIG MANGE GANGE TAK PÅ FO... -
HASTER!! energi eksperimenter...
ForumindlægHej jeg skal op i fysik og kemi i morgen og finder pludselig ud af at min lærer ikke har givet os nogle eksperimenter der kan udføres i en eksamensituation (afgangsprøve) går i niende klasse håber nogle kan hjælpe!! Kh miig :) -
Sammenhæng - protoner og elektroner
ForumindlægHej alle! Skal op i fysik om et par dage, så jeg sidder selvfølgelig og teper. Men.... min hjerne bliver ved med at sige mig, den har læst, at der er sammenhæng mellem antallet af elektroner og protoner. Er der en venlig sjæl der kan forklare sig her? Er der sammenhæng... eller hvordan f... -
laborant udd.
ForumindlægHey Hvis man vælger en laborant udd. som kræver en gymnasial udd. og specifikke krav; MatC og Kemi/fysik/naturfagC. Hvis man så har fx matB niveau, skal man så have bestået faget før man kan blive optaget? Niveauet er jo højere.. Hilsen Sam -
Er mine karaktere okay
ForumindlægJeg er meget interesseret i dyr og vil rigtigt gerne være dyrlæge, jeg går i 7 klasse og vil gerne vide hvad jeg skal op på i karaktere. Lige pt får jeg 7 i fysik-kemi og 10-12 i matematik?? -
Hvad betyder v<<c
ForumindlægJeg skal til eksamen i fysik b på onsdag, og er igang med at læse om dopplereffekt og universet.. Der står i min fysikbog at den klassiske dopplereffekt kun gælder når v<<c Betyder det bare at v skal være større end c? -
Batteridrevet skruetrækker
ForumindlægHej.. Jeg mangler frygtelig meget fysik afleveringen fra august 2006, men på mit ark står der godt nok også 2006-7-2 Opgaverne er: Batteridrevet skruetrækker Eurostar Lufttrykket i en flykabinde Barringermeteoritten Kortere halveringstid Magnetar Håber virkelig der er nogen der kan hjæl... -
Snyd?
ForumindlægHej alle sammen Jeg skal til fysik eksamen og har fundet en fantastisk disposition på nettet, som passer perfekt til mit emne. Men jeg er i tvivl om hvor meget jeg må bruge denne disposition? Altså er det i orden at kopiere de emner som dispositionen indeholder? -
Batteridrevet skruetrækker
ForumindlægHej.. Jeg mangler frygtelig meget fysik afleveringen fra august 2006, men på mit ark står der godt nok også 2006-7-2 Opgaverne er: Batteridrevet skruetrækker Eurostar Lufttrykket i en flykabinde Barringermeteoritten Kortere halveringstid Magnetar Håber virkelig der er nogen der kan hjæl... -
A=A0e-kt
ForumindlægHej Jeg skal op til fysik B mundtlige og jeg har endnu ikke forstået hvad henfaldsloven er.. jeg skal bl.a. forklar hvad henfaldloven A=A0e-kt er og give et eksempel på det... Håber der nogle der kan hjælpe mig På forhånd TAK -
LÆS HEEER!!
ForumindlægHEEEJ!! har desperat brug for hjælp.. har en dansk stil for, og har siddet og læst den igennem 1000 gange, og er ik kommet videre med det :( og har os en fysik aflevering for til i morgen hvor dansk stilen også skal afleveres.. er der nogen der har tid til at skrive den? :( det skal kun fy... -
Relativitetsteori
ForumindlægHej! Jeg står jeg skal skrive en opgave i fysik A om relativitetsteori - og jeg aner intet omkring det!! Er der nogen der har en rapport liggende eller bare vil skrive et link til en side, vil jeg blive meget glad! På forhånd tak... -
Doppler ligningen
ForumindlægHej :) Jeg sidder og læser op til fysik, og er nået til Doppler ligningen, hvor der er noget, som jeg ikke forstår. Der står nemlig, at den kun gælder, når v<<c. Er der nogen, som kan fortælle mig hvad << betyder? :) -På forhånd tak. -
AT naturkatastrofer
Forumindlæghej jeg har om naturkatastrofer og jeg skal snart til eksamen ... jeg skal snakke om naturkatastrofer og min fagkombination er fysik og religion... jeg ville spørge om det er i orden at snakke om flere katastrofer til eksamen en bare en speciel udvalgt katastrofe ??? -
Eksamen
ForumindlægHej alle sammen. Er der nogen der ved hvordan Kemi B afslutnings-eksamen foregår? Jeg har for resten også hørt at man har 24 timers forberedelse til Fysik b eksamen, så hvis der nogen der kan bekræfte det, ville det være super. -
Over/undertryk
ForumindlægHej :-) jeg skal til fysik eksamen i morgen, og har trukket lyd og lys. "Der opstår små over- og undertryk i luften, grundet at luftmolekylerne svinger frem og tilbage", når vi taler om lyd. Er over - og undertryk det samme som fortætninger og fortyndinger? Mvh Cathrine -
Fremlæggelse
ForumindlægHej har virkelig brug for hjælp, jeg går i 9 klasse og skal fremlægge i fysik i morgen mandag. Jeg skal fremlægge om Hvordan jorden bliver sur, og alså formlen nogen der ved hvad formlen , og nogle hjemmesider jeg kan læse det om. -
Kwh spørgsmål
Forumindlæghey folk's har lidt desperat brug for hjælp med en fysik opgave. Jeg har et el-apperat. Det har en effekt på 130 Watt. Jeg har det tændt i 1314000 sek på et år. Hvor mange kWh bruger jeg hvert år? Tak på forhånd.
