Søgning på: fysik projekt. Resultater: 13121 til 13140 af 20688
-
Eksamen, hælp!
ForumindlægHej. Jeg ville høre om der var noget der kendte en god hjemmeside med nogle formler og udledninger til fysik på B-niveau. Evt. hvis der er nogen der ligger inde med nogle gode notater må de meget gerne sende dem til mig på [email protected]. Håber der er nogen derude som vil hjælpe ! -
Vekselstrøm
ForumindlægHeey! Jeg ska snart op til eksamen i fysik.. Jeg har bl.a. fået opgivet emnet Vekselstrøm, derfor ville jeg spørge Jer om I havde nogle idéer til forsøg med vekselstrøm? ;D Knus Artemis -
frit fald???
ForumindlægHej... er i gang med en 24-timers forberedlse til fysik eksamen, så det haster :-/ jeg har trukket mekanisk energi hvor jeg skal relatere til forsøget frit fald... hvad mener I er relevant at have med? og hvordan vil i forstå spørgsmålet "hvad gør et frit fald frit"??? på Forhand tak :) -
præsentation af termisk energi
ForumindlægJeg skal til min fysik eksamen lave en mundtlig præsentation af emnet : termisk energi og varme. mit spørgsmål er nu, hvordan gør jeg det bedst muligt. Altså hvad er vigtigt at fortælle og kunne forklare ?? -
24 timers eksamen (energiformer og energibevarelse)
ForumindlægHej, jeg har trukket emnet energiformer og energibevarelse til min 24 timers fysik eksamen. Prøvens første del omfatter en præsentation af emnet: "energiformer og energibevarelse". Nogen der har nogle gode råd til præsentation?(hvad jeg kan komme ind på osv.) -
13-tallet
ForumindlægTusinde tak for hjælpen herinde de sidste par dage, jeg endte med at få 13 til eksamen i fysik/kemi, så det gik bare super, og fortjenesten lå særdeles også til denne hjemmeside, Mange tak for hjælpen :) -
Fremlæggelse om Solen!!!! HJÆLP
ForumindlægHej Studieportalen :) Jeg skal fremlægge om Solen på torsdag i næste uge, og vil derfor gerne spørger jer om i kender til nogle formler, eller væsentlige ting, der kan have med Solen at gøre. Bemærk, at fremlæggelsen er i Fysik :) -
ny reform
ForumindlægHej.. er der nogen der ved, hvordan historie eksamen kommer til at foregå efter den nye reform, altså HVIS jeg skal op i faget til sommer næste år? og hvad med dansk mundtlig, fysik B, biologi B, engelsk A mundtlig? -
Databehandling
ForumindlægHej......................Jeg er i gang med at lave resultater for min rapport i fysik, og har et problem. Jeg skal lave nogle data for mine resultater og kan ikke rigtig finde ud af det. Er der nogen der kan forklare mig, hvordan jeg gøre det. -
10.klasse - råd
ForumindlægLærer mam noget nyt i 10 klasse i matematik, engelsk og dansk, fysik/kemi osv. Jeg kunne godt tænke mig at vide mere, om man lærte noget nyt/ er det same som 9 klasse eller hvordan foregår det? -
Lektie hjælp
ForumindlægHej Vi søger lektie hjælp tre timer om ugen til Cecilie. Cecilie går i 9 klasse, og har brug for motivation i følgende fag. Matematik, Fysik, Fransk. Cecilie bor i Værløse. Vi kan kontaktes på 29499908. Hilsen Fam Dalsgaard -
Tyngdepunkt
ForumindlægHej alle. Vi har fået en "lille" drille opgave af vores fysik lære: http://img467.imageshack.us/img467/1387/drilleopgavegb9.png Jeg kan altså ikke gennemskue hvordan jeg skal gribe denne opgave an. Nogen der kan give et hint? På forhånd tak :) -
Teoriafsnit i en rapport om en glødepære
ForumindlægEr i gang med at lave en rapport i fysik over nogle forsøg om elektricitet. Jeg er nået til forsøget "karakteristik af en glødepære" og skal skrive et teoriafsnit. Er der nogle der kan give nogle forslag til hvad man kunne komme ind på ? -
Hvor kan jeg få fysk på C
ForumindlægHej jeg skal ha et aftenkursus på fysk c for at komme ind der hvor jeg gerne vil, men jeg kan ikke finde nogen steder på nette, hvor jeg kan få fysik på c i århus er der nogen ved hvor jeg kan finde noget? -
Strålingsinduceret mutationer
ForumindlægJeg arbejder med science fiktion i SRP og vil gerne bevis eller komme med grunde til hvorfor man ikke kan få superkræfter af radioaktivstråling. Teorien skulle helst være ind for fysik da jeg arbejder med fys/eng.(Hurtigst muligt,tak) Tak på forhånd. -
Saltjagt
ForumindlægHej allesammen Jeg er er ved at løse en opgave i fysik, er der nogen, som ved hvordan man kan udføre et forsøg, som viser at der er salte i stofferne: Druesukker, Kaliumnitrat, Naftalin, Magnesiumsulfat, Kobbersulfat, Sukker og Calcium? Ved ikke om der er en overordnet måde, man kan gøre det de... -
hjælp kan ikke forstå sammenhængen
ForumindlægEksamensspørgsmål: Lyd Frekvenser. Svingningsforhold. Diatonisk og kromatisk skala. Mit spørgsmål: har både læst i min bog og på internettet og kan ikke finde frem til hvad der menes med svingningsforhold og har også brug for at finde sammenhængen med diatonisk og kromatisk skala i fysik.. ... -
Rapport
ForumindlægHej jeg er i gang med at skrive fysik rapport. Skriver om albedoens effekt og virkning. Er der nogen der kan give mig eksempler fra klimatologien, hvor albedoen påvirker klimaet. Kan ikke lige selv komme i tanke om nogen. -
inertimoment
Forumindlæghej.. Jeg skal snart igang med at skrive studieretningsprojekt i fagene matematik og fysik og emnet er inertimomenter..derfor vil jeg høre om nogle kender gode bøger eller sider om emnet eller nogen har noget liggende om emnet da dette ville hjælpe mig en hel del.. På forhånd tak -
Nyttevirkning, pære aluminiumsfolie
ForumindlægHej! Jeg sidder med noget fysik, og jeg blev pludselig helt usikker på det, jeg har skrevet. Mit spørgsmål er: Hvad vil der ske med en elpæres nyttevirkning, såfremt pæren indpakkes i aluminiumsfolie? Vil nyttevirkningen blive større eller mindre? Og vigtigst af alt hvorfor?
