Søgning på: fysik projekt. Resultater: 13321 til 13340 af 20688
  • Magnetisme

    Forumindlæg
    Jeg har brug for hjælp til noget fysik kemi da jeg intet forstår. En kompasnål står i retningen nord-syd. Over nålen holdes en ledningi retningen øst-vest. Strømmen i ledningen går fra vest mod øst. Hvordan vil kompasnålen bevæge sig? Ville være fedt med hjælp!
  • Thomas Edison (Glødepære)

    Forumindlæg
    hej jeg skal skrive AT opgave omkring Edisons Glødepære (Fysik og His) men er lidt lost omkring hvordan jeg skal formulere min oneline er der nogen der kan give en hånd vil vær meget taknemlig.....
  • Ejjj nogle som kan hjælpe? jeg skal lave en fremstilling af saltsyre. hjælp pleas.

    Forumindlæg
    hej. jeg skal til eksamen i fysik/kemi og har et problem, kan ikke finde nogle steder i min mappe eller noter hvor jeg forklare hvordan man fremstiller saltsyre. er der nogle som måske ville kunne hjælpe mig med et forsøg hvordan man gør? :) håber der er nogle som ville hjælpe.
  • Faseovergange

    Forumindlæg
    Hey Jeg læser til min fysik årsprøve, og er nået til stofs faser og faseovergange: Jeg kender: Fast, flydende, gas og plasma. Er der ikke en ting der er ret vigtig at nævne?
  • Forvirret over krafter

    Forumindlæg
    Hej jeg er kommet til at kigge på en gammel fysik opgave, og der er noget jeg under mig over... Hvorfor pejer kraften af gassen ned af? En gas kan vil ikke holdes nede af tyngdekraften? Burde der ikke være en kraft der hed F_op,gas Mvh
  • Lige et lille spørgsmål til dansk

    Forumindlæg
    Jeg arbejder i AT med fagene Dansk og Fysik, hvor jeg i dansk skal analysere nogle digte, men hvad er det vigtigste at fortælle om til eksamen? Man kan jo ikke fremlægge en hel analyse of fortolkning når der er tale om 2-3 digte?? Endvidere har man kun 10 min. taletid..
  • Gode regler for reaktionsligninger..?

    Forumindlæg
    Hej. Som andre 9. klasses elever skal jeg op til eksamen i fysik i næste uge. Jeg er desværre ikke så god til at lave reaktionsligninger, og derfor ville det være fedt, hvis der var nogle, som havde nogle gode råd, og evt. kendte nogle hjemmesider eller bøger om reaktionsligninger :-)?
  • AT eksamen bdr wright

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal snart op til AT eksamen og vil høre om der nogen der også har lavet synopsis om brødrene wright i fysik og historie? Jeg kunne godt tænke mig at læse jeres for at få inspiration til nyt stof. På forhånd tak \Nicolai
  • Starte med metoderne?

    Forumindlæg
    Når jeg skal til at fremlægge, er det så bedst at forklare/inddrage metoderne undervejs når jeg snakker om fysik og dansk eller skal jeg vente med dette til jeg har fremlagt det jeg har at sige om bilen og digtene som jeg skal analysere?
  • eksamen.

    Forumindlæg
    hej, jeg skal op til examen i fysik! Jeg kan enten trække, magnetisme, radioaktivitet, syre og baser og alkoholer. Er der nogle der kender nogle metoder til de der emner. Nogle fif ? Hilsen Emilie
  • AT Telefonen

    Forumindlæg
    hej som mange andre har jeg skrevet om telefonen i Historie og fysik. jeg har skrevet telefonens historie... nu hvor jeg skal skrive metode har jeg lidt problem... hvordan kan jeg være kildekritisk når det bare historie jeg har skrevet? håber virkelig der nogen som kan hjælpe
  • Hvilken metode har jeg brugt?

    Forumindlæg
    Jeg har i fysik valgt at redgøre for Otto-kredsprocessen og bilens form set i relation til hastigheden. Men problemet er at jeg bare redegøre med udgangspunkt i andres formler, teorier og definitioner (de fleste af dem er self. videnskabsmænd), men hvilken metod ebruger jeg så?
  • Matematik=naturvidenskab?

    Forumindlæg
    Jeg har godt fysik og dansk som fag i AT, men ville høre om Matematik også var et naturvidenskablig fag? Jeg vilnemlig i teoridelen gerne pointere at jeg har brugt integralregning mht. nogle grafer og arealbestemmelse a punktmængder..
  • EKSAMEN! hvordan kommer man ind i samtalen ?

    Forumindlæg
    Hej, jeg har styr på Fysik/kemi! men mit endelige problem har altid været kommunikation. Hvordan skal jeg ligesom præsentere emnet ? - Bare skriv lidt i stikordsform. F.eks hvis jeg trak syre og baser ?
  • Transformation eller Induktion??!

    Forumindlæg
    Heij alle :P<3 Jeg er i gang med at sætte alle mine fysik/kemi ting i orden, og der faldt jeg over et papir med forsøget "Mini elværk" hvor man så selv skulle lave et, men er ret forvirret lige nu...minielværk, er det under tranformation eller induktion?
  • Haster - AT radioaktivitet

    Forumindlæg
    Jeg skal ind til eksamen lige om lidt og har lavet et oplæg i fysik/historie om opdagelsen af radioaktivitet og dens betydelse for verdenen. Jeg mangler nogle gode idéer til nogle diskuterende spørgsmål jeg kan bruge i dialogen
  • Fremstilling af alkohol ved gæring

    Forumindlæg
    jeg har mistet min Fysik og Kemi raport om hvordan man fremstiller alkohol ved gæring. men jeg kan huske noget af det man skal bruge, men ikke hvordan man udfører det. Materialer: x2 koniske kolber gær. ved ikke hvor meget sukker. ved ikke hvor meget prop med 2 huller vand. pls hjælp.
  • Lektiehjælp??

    Forumindlæg
    Jeg er en 2.g elev fra Århus, der virkelig gerne vil blive bedre til Matematik A, Fysik B.. Jeg vil bare høre om I kender nogle lektiecafeer med god lektiehjælp, i kan anbefale mig ?
  • ax^2+bx+c

    Forumindlæg
    hej.. jeg skal op til matematik eksame onsdag, og jeg skal nævne omformningsreglerne og demonstrerer anvendelsen ved omformning af en formel fra fx fysik. jeg søger efter noget med formen ax^2+bx+c ? heeeeeeeelp mee!
  • Vekselstrøm?

    Forumindlæg
    Heeej alle Jeg skal op i fysik i morgen og er ved at lave dispositioner til alle emnerne. Jeg har lavet et punkt der hedder hverdag til hver, jeg kan bare ikke finde på hvad jeg skal skrive ud for hverdag til vekselstrøm nogle ideer? Hjælp! Tak :)