Søgning på: historie eksamen. Resultater: 13341 til 13360 af 46276
  • klods hans

    Forumindlæg
    Hvad er budskabet i klods hans egentlig?
  • Analysere en lov?

    Forumindlæg
    Hejsa.. Jeg har fået udleveret en "lov" som jeg skal analysere, problemet er bare at jeg aldrig har gjort det før. Skal man bare følge en bestemt analyse model??? Hvis ja hvilken.. eller er det noget helt andet man skal gøre?? Tak :-)
  • Censor til SRP

    Forumindlæg
    Vil der være to censorer til ens SRP, evt. 3 hvis man skriver i tre fag?
  • Falklandskrigen

    Forumindlæg
    Hej folkens. Jeg har valgt falklandskrigen som emne til mit studieretningsprojekt. Men jeg er bare på bar bund, hvad jeg kan skrive om. Nogle idéer?
  • Hjælp:Skønlitteratur

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen, der kender hjemmesider eller bøgere, hvor man kan læse noget om skønlitteratur? eller nogen som har note eller lignende? ar virkelig brug for dette:(
  • Imperialisme?

    Forumindlæg
    Hej Nogen der ved hvad kendetegne er for Imperalisme? Og hvordan imperalismen er opbygget osv. Skal bruge det til projekt opgave, så dem der ved det må meget gerne skrive :D
  • Retorik - 3 gentagelser

    Forumindlæg
    Hej Jeg er godt klar over hvilken effekt gentagelser giver, men jeg er pludselig blevet i tvivl om hvorfor lige præcis tre gentagelser er andvendt hyppigt. ('de magiske tre') Er der nogle der har en forklaring? På forhånd mange tak! Mvh Lasse
  • Opgave om AFGHANISTAN

    Forumindlæg
    Nogen derude som sidder inde med en opgave om Afghanistan?
  • Saga, kvad

    Forumindlæg
    Måske et dumt spørgsmål, men jeg har svært ved at forstå hvad et kvad i en saga præcis er? Er det omkvæd eller?
  • Hjælp til SRP

    Forumindlæg
    Er der en som kan fortælle hvilke krige USA har ledet mod terror fra 1980- i dag? Helst i periodem fra 80-90, da det er det jeg har sværest ved at finde noget til.
  • Prag før og nu

    Forumindlæg
    Hej (: I engelsk ska vi forbedrede vores studietur til Prag .. Og derfor ska vi lave nogle præsentationer .. Jeg ska skrive om Prag før og nu .. Er der nogle der kender nogle gode hjemmesider ?
  • N'goola

    Forumindlæg
    Hej alle sammen, er der nogen, der har læst novellen N'goola, som evt. kan hjælpe mig at svare på følgende spørgsmål. Sidder og er lidt på bar bund. 1. Describe Mary’s social position in Australia society and in the area of town where she lives. 2. Account for the tribe’s a...
  • analyse - korstogene!!

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg er i gang med en opgave om korstogene. jeg skal dog brug en kilde/tekst jeg skal analysere og det må ikke være urban d. 2's tale, nogle forslag til hvilke andre kilder/tekster jeg kunne bruge ?
  • ægypternes interesse

    Forumindlæg
    hej! jeg er igang med at skrive min srp om ægyptisk matematik, og jeg skal diskutere hvilke slags matematiske problemer ægypterne kan siges at have en særlig interesse i og hvorfor, men jeg kan bare ikke finde nogle gode artikler, så er der nogen der kender et par stykke?
  • Slangen i paradiset, digt af tove ditlevsen (sammeligne med andre tekster)

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal analysere og fortolkning digtet "Slangen i paradiset" af Tove Ditlevsen Er der nogle der kender tekster/ digte som jeg kan sammenligne det her digt med? evt. digte der indeholder syndefaldsmyten eller har det samme tema som dette digt (kærlighed?), eller bare andre digte ...
  • Mangler emne til dansk historieopgave om 1700-tallet/oplysningstiden

    Forumindlæg
    Jeg er helt blank når det kommer til et emne til min dansk historieopgave. Emnet skal have noget at gøre med 1700-tallet/oplysningstiden. Håber der er nogen der kan hjælpe
  • Tunesien - Demokrati (?)

    Forumindlæg
    Hejsa. Er der nogen der ved, hvordan demokratiet i Tunesien er? Fik de overhoved demokrati? :o Og hvis ja, er den så ikk' begrænset? Hilsen Christina
  • In or at?

    Forumindlæg
    Siger man: In the beginning/in the end of the sotry eller at the beginning/at the end of the story... eller det helt trejde in the beginning.../at the end of the story..?
  • metode

    Forumindlæg
    I den historiske del har jeg redegjort for den historiske kontekst omkring talen. Hvad er det for en metode?
  • Underspørgsmål - HJÆLP

    Forumindlæg
    Halløj Jeg har, i forbindelse med emnet "kampen om det gode liv", valgt OL - dengang og idag. Jeg har kommet frem til min problemformulering som lyder således "Jeg vil undersøge de græske Olympiske Leges oprindelse, samt diskutere idrættens betydning i det græske samfund. Til sidst...