Søgning på: tysk analyse. Resultater: 13441 til 13460 af 38620
-
SSO BIOLOGI
ForumindlægJeg skal til at skrive SSO i Biologi B. Jeg har valgt emnet diabetes. Nogle der ved hvordan jeg kan analysere i biologi ? Jeg ved umiddelbart jeg skal lave mit eget forsøg, men hvordan kan jeg ellers analysere så det fylder 4 sider. -
AT - må man godt bruge historie både humanistisk og samfundsvidenskabeligt?
ForumindlægHej :-) Jeg har i mit AT projekt valgt historie A og kemi A. Har skrevet at jeg har brugt historie samfundsvidenskabeligt, altså har analyseret tabeller. Men har vel også brugt faget humanistisk da jeg har analyseret kilder? Må man godt bruge historie både humanistisk og samfundsvidenskabeligt, ... -
at tale
ForumindlægNu har jeg godt nok haft tysk på højt niveau. Men valgte det pga. det skriftlige. Elsker at sidde og pusle med det og skrive.Men mundtlig tysk er jeg en dør til. Jeg har i løbet af året ikke sagt noget, for at være ærlig. Hævet mine karakterer i mundtlig en smule ved at være aktiv i grammatiske ø... -
AP - kasus
ForumindlægMan skulle have været en tysker. De har jo meget lettere ved kasusbøjning.\nJeg ved ikke, hvad der går galt, men jeg kan ikke helt gennemskue systemet.\nDerfor:\n\nJeg ser den elskende pige. Pigen ser den elskede far. Pigen, som er elsket (brug perf.part.) af Sucessus (a + ablativ) bor på kroen.\... -
Akkusativ eller dativ?
ForumindlægJeg sidder med en tysk stil, men er i tvivl om, hvornår et ord er genstandsled og skal stå i akkusativ, og hvornår det er dativobjekt? Eksempelvis har jeg ledsætningen: "... mens han overvågede hende". Er 'hende' da genstandsled eller dativobjekt? Jeg kan godt kende forskel, ... -
Har jeg oversat rigtigt
ForumindlægDANSK: Det var morgen, klokken var 6 og der var morgemad klokken 7, vi gik ned forbi receptionen og der hvor min onkel og hans kone var, der var et hav af valg man kunne vælge mange forskellige slags retter, efter maden var der dessert det var helt vildt hvor meget man kunne vælge imellem som c... -
Hurtig hjælp
Forumindlæghej håber nogen ka hjælpe mig hutigst muligt, skal nemlige aflevere i morgen.. jeg plejer ikke at have særlig mange fejl.. men ville blive meget gald hvis der er nogen der gider hjælpe med at fjerne de sidste fejl: Det er skrevet i formen passiv.. Dansk: Hvor bliver kaffen serveret? Han passes... -
Musikanalyser af blues nr.
ForumindlægHej! Er der nogle som ved om der er nogle links, hvor der er analyseret nogle musik numrer, især med blues/Rock'n'Roll og specifikt med Elvis. På forhånd Tak:) -
DHO - dansk historie opgave
ForumindlægHejsa, Jeg er igang med at skrive DHO - og så vil jeg bare lige spørge om der er en sød sjæl der ville fortælle mig hvor langt man regner med en redegørelse fylder, vurder og analyse? -
Metode
ForumindlægHey. Det at man finder statitikker og analyserer dem, kan det betegnes som en kvantitativ eller kvalitativ samfundsfaglig metode? Sammenligning af to grafer kan vel indgå som en komparativ metode? -
Reklameanalyse af Carlsberg & Heineken
ForumindlægHej alle .. Skulle der tilfældigvis være nogle der har lavet en reklame analyse om Carlsbergs reklame - øl-pong og Heinekens reklame - walk-in-fridge?? Håber nogle kan hjælpe!!! -
Manglende eventyr
ForumindlægHey allJeg sidder med den her dansk stil hvor der er tre muligheder at vælge imellem. Problemet er bare at det er eventyr og det fatter jeg bare ikk!!Så hvis i lige lå inde med et af dem her ville jeg være glad for om i ikke kunne sende dem til mig eller ligge dem ind på siden..1- "Eventyret... -
Saga-analysemodel?
ForumindlægHejsa.Jeg sidder og forbereder dansk, og det eneste jeg mangler for at være klar er en analysemodel til saga'er.Har kigget alle mine papirer igennem, og søgt overalt på nettet uden held.Nogen som kan hjælpe mig? -På forhånd tak. -
Hvordan laver man et swot aflevering ?
ForumindlægHej min lærer har givet mig en opgave der skal afleveres her på fredag. jeg ved ikke helt hvad det er og hvordan man sætter det sammen ? om der noget der skal huske for at få højere karaktere. MVH JONAS -
fortolkning
ForumindlægHej...! Er der nogen der kan hjælpe mig med fortolkningen af eventyret "De seks svaner"..? De seks svaner har næsten samme handlingsforløb som "De vilde svaner" og "de elleve svaner" På forhånd tak !!! -
Cuba
ForumindlægEr der nogle herinde der har styr på Cuba-krisen og som vil læse den igennem, da jeg måske har overset nogle fejl eller har måske misforstået noget. -
reklameanalyse
ForumindlægHvis man trækker en reklameanalyse op til sin dansk-eksame(folkeskole), er det bedst at starte med hvad en reklame i det hele taget er? Og så komme ind på overskrivet, jounalisten osv. ? -
Mit livs eventyr - H.C. Andersen
ForumindlægEr der ikke nogle der har skrevet opgave om mit livs eventyr, bare indledningen af denne bog? Er ved at skrive en stil nemlig, hvor hæftet med opgaven i er fra dansk skriftlig eksamen 2003.. HJÆLP folkens! -
Litterære artikel
ForumindlægEr der nogen, der har helt styr på, hvordan sådan en skal skrives ? -
Fedme/metoder?
ForumindlægHejsa! Jeg skal op i morgen i AT og har om fedme med fagene biologi B og idræt B. Jeg kunne godt tænke mig at høre lidt fra andre, der evt har enten samme fag eller samme emne omkring noget med metoder og teori. Er der nogen, der kan hjælpe? V.h. Lene
