Almen studieforberedelse (AT)

AT - må man godt bruge historie både humanistisk og samfundsvidenskabeligt?

26. maj 2014 af Polu (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej :-)

Jeg har i mit AT projekt valgt historie A og kemi A. Har skrevet at jeg har brugt historie samfundsvidenskabeligt, altså har analyseret tabeller. Men har vel også brugt faget humanistisk da jeg har analyseret kilder? Må man godt bruge historie både humanistisk og samfundsvidenskabeligt, og er det godt/dårligt?

Brugbart svar (0)

Svar #1
29. maj 2014 af Citadel (Slettet)

Hvis du også skriver i Kemi A skal dette fag og dets metoder (f.eks. eksperimentelt arbejde / analyse og/eller beregninger af resulater til komparativ brug) være til stede i både din synopsis og senere fremlæggelse. Du skal huske, at Historie fagets vigtigste metode er kildekritik - hvilket indegår i den analytiske del af opgaven. Du kan godt bruge Historie samfundsvidenskabeligt, men jeg vil på det kraftigste anbefale dig at forholde dig kritisk til materialet (kildekritik). Jeg har lidt svært ved at se, hvor du vil få Kemi A ind, men jeg kunne forestille mig, at du kobler dette med dine statistiske analyser m.v..? 

Skriv et svar til: AT - må man godt bruge historie både humanistisk og samfundsvidenskabeligt?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.