Almen studieforberedelse (AT)

Htx eller Stx

06. maj 2021 af Jegharbrugforhjælp3737 - Niveau: A-niveau

Hej, jeg er i et lille dilema.

Jeg går i HTX 1.g, men ved ikke om jeg skal skifte til STX. Jeg kan ikke lide geometry og trigeometry så meget. Jeg kan lide at regne ligninger osv. Jeg har valgt Mat A. Jeg tænker at flytte. 

Hvad tænker I? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. maj 2021 af MandenMedMangeHatte

Der vil også være geometri og trigonometri på STX. Hvis du skifter til STX skal du have historie og et sprogfag som Tysk eller Fransk, så det skal du tænke grundigt over.


Svar #2
06. maj 2021 af Jegharbrugforhjælp3737

#1

Der vil også være geometri og trigonometri på STX. Hvis du skifter til STX skal du have historie og et sprogfag som Tysk eller Fransk, så det skal du tænke grundigt over.

Men der er vel ikke så meget fokus på det som der er på HTX. Altså analytisk plangeometri osv. Det er der ikke så meget fokus på, er der?


Brugbart svar (0)

Svar #3
06. maj 2021 af MandenMedMangeHatte

Jo det er der. Og udover plangeometri er der også rumgeometri på STX - det var der i hvert fald da jeg gik der.


Svar #4
06. maj 2021 af Jegharbrugforhjælp3737

#3

Jo det er der. Og udover plangeometri er der også rumgeometri på STX - det var der i hvert fald da jeg gik der.

Så hvad er bedst i din holding?


Brugbart svar (0)

Svar #5
06. maj 2021 af MandenMedMangeHatte

Lad være med at skifte bare fordi du tror græsset er grønnere et andet sted. Det lyder overhovedet ikke som om du har sat dig ind i hvad forskellen på de to uddannelser er, så det er nok bedst hvis du bare bliver på HTX.


Skriv et svar til: Htx eller Stx

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.