Almen studieforberedelse (AT)

Kan du, hjælpe mig akut med min problemformulering

05. august 2022 af Pizzasmagergodt - Niveau: B-niveau

Alt hjælp tages imod med kyshånd, tak.

Er der nogle der kan hjælpe mig med, hvad jeg helt konkret skal besvarer (ift. teori), når det handler om påvirkning i det politiske systemt,ift. udviklingen af lovgivningen på området.(jeg henviser her til min problemformulering skrevet herunder)

Vil  mere end gerne sende min fulde besvarelse af synopsisopgaven...jeg har forsøgt at lede min problemstillinger hen til at handle om den danske velfærdsmodel, men er tvivl om nu: min problemstillinger og problemformulering er i overensstemmelse

Problemformulering:Hvilke risici kan omsorgssvigt medføre og hvilken påvirkning i det politiske system har denne form for cases haft i forhold til udviklingen af lovgivningen på området?"

Problemstillinger:

I. Redegør for den universelle velfærdsmodel brugt i Danmark, og begreberne ’omsorg, ’omsorgssvigt’, samt ’resiliens’ ude fra Kari Killens begrebsdefinition?

II. Hvordan kommer resiliens til udtryk hos Elisabeth i den medieomtalte case ”Ærøpigen”, og hvilke risikofaktorer og konsekvenser har den omsorgssvigt hun har været udsat for, medført i hendes voksne liv?

III. Diskuter i forlængelse af den universelle velfærdsmodel, hvorvidt den sociale arv kan brydes effektivt?


Brugbart svar (0)

Svar #1
09. marts 2023 af Emma593 (Slettet)

Slettet

Skriv et svar til: Kan du, hjælpe mig akut med min problemformulering

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.