Almen studieforberedelse (AT)

Mærkelig følelse i GYM

10. august 2023 af MyKINGjames - Niveau: C-niveau
Hej folkens

Jeg er endelig begyndt på 1g, og det ser fint ud ind til videre, men der er bare et lille problem. Jeg er altså i grundforløb nu, men er jeg den eneste der mener at det hele føles mærkeligt og lidt overbelastende i starten. Og det er jo ikke fordi jeg er en dårlig elev, jeg fik et snit på 11,6 i folkeskolen. Jeg synes bare det hele føles lidt mærkeligt. Helt nye venner man skal vænne sig til, nye lærer og så nye fag. Og i næste uge skal vi så også overnatte i en skov.

Jeg føler bare at vi får så meget info i de første dage, at det virkeligt kan føle lidt overbelastende.

Så mit spørgsmål er egenligt, var der nogle andre der havde det sådan som mig i starten? Hvis ja, blev det normalt efter noget tid?

Brugbart svar (2)

Svar #1
10. august 2023 af ringstedLC

Gymnasiet skal nok blive til hverdag, også for dig. Man prøver jo bare at "undgå" alle de spørgsmål som man pr. erfaring ved, at de nye elever har.

Du husker måske svagt, da du startede i Folkeskolen, men du husker nok ikke alle de informationer, der også blev givet til dig og dine forældre dengang.


Brugbart svar (2)

Svar #2
10. august 2023 af OliverHviid

Ja, tag den bare med ro; det er helt normalt at gå rundt med sådanne følelser. Nu er det snart ved at være nogle år siden jeg blev færdig med gymnasiet, men jeg kan stadig klart huske at det føltes overvældende i starten - som du selv skriver, så sker der rigtig mange ting i starten af gym, og der er masser af nye indtryk. Du er med 100 procent sikkerhed ikke den eneste i din klasse der går med de tanker, og det er - som sagt - helt, helt normalt. Tag det en dag af gangen, og før du ved at det, så er gymnasiet blevet til hverdag.


Skriv et svar til: Mærkelig følelse i GYM

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.