Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 13461 til 13480 af 25374
-
Farvestoffer
ForumindlægHey alle. Jeg skal til at skrive SRP i kemi og historie om farvestoffer. Især koncenteret jeg mig om Azofarvestoffet. Men jeg mangler kilder om historie del om farvestoffers udvikling igennem tiden. Hvis nogle af jer har skrevet om noget ligenede eller har nogle kilder i vil dele ud af ville det... -
Farvestoffer
ForumindlægHey alle. Jeg skal til at skrive SRP i kemi og historie om farvestoffer. Især koncenteret jeg mig om Azofarvestoffet. Men jeg mangler kilder om historie del om farvestoffers udvikling igennem tiden. Hvis nogle af jer har skrevet om noget ligenede eller har nogle kilder i vil dele ud af ville det... -
mentalitetshistorie
Forumindlægarbejder med metoden mentalitetshistorie: "Mentaliteternes historie arbejder på dagligdagens og de automatiske mekanismers plan. Det, som den individcentrerede historie ikke når, får mentalitetshistorien fat på." hvad står 'de automatiske mekanismers plan' for? har lidt svæ... -
Novelle hjælp!
Forumindlægheej kan en novelle starte midt i en situation fks jeg skal skrive en morder historie kan den så starte med : jeg stod på skolens toilet og det var mørkt og koldt fks også kan man hen af historien fortælle om personen og hvorfor de netop var på skolen ? ellers skal den starte med at man fortæll... -
Jugoslaviens sammenbrud
ForumindlægHej, sagen er den at jeg skal til at skrive SRP i Samf og historie, og derfor har jeg valgt at skrive om Jugoslaviens sammenbrud. Men har brug for hjælp til at finde på nogle underspørgsmål, og hvilke metoder i samfundsfag og historie der kan benyttes. Derudover vil jeg gerne fokusere på Bosnien... -
Kigge mit spansk igennem
Forumindlæghejsa. Jeg vil bare lige høre om der er nogen som vil kigge mit spansk i gennem ? Der er to opgaver - En billedbeskrivelse og en historie. Jeg skal bare have en til at kigge min historie igennem for fejl, og måske give nogen gode råd på hvordan jeg kan forbedre mig :-) Jeg har ca. skrevet ... -
AKTANTMODELLEN! HJÆLP
ForumindlægJeg skal op i dansk-mundligt ekseamen her i starten af juni. Mit fordybelsesområde er "folkeeventyr" og mit prøve oplæg er historien "Rapunzel" (klokkeblomst). Er der nogen der kan hjælpe mig med at sætte historien ind i aktantmodellen? Jeg er fuldstændig lost.. alt kan br... -
DHO
ForumindlægHej alle Jeg skal snart skrive dansk-historie opgave, og jeg har fået tidsperioden 1700-1900 tallet. Her har jeg valgt at skrive om kvindernes vilkår, er der nogle der har nogle ideer til hvilke tekstmaterialer jeg kunne anvende? - både i historie og danskdelen :) Det er lige nu mit størst... -
METODER: begrænsninger og styrker - Trekantshandlen
ForumindlægHej. Jeg har om "trekantshandlen" i AT, med fagene historie og engelsk. Jeg har i engelsk valgt nykritisk metode. Jeg har lavet en lyrisk analyse af et digt. I historie har jeg brugt kildekritik metoden, heraf kigget nærmere på en tekst. Hvad er metodernes begrænsninger? styrker? for... -
AT metode
ForumindlægHej, jeg har et spørgsmål angående metode i AT. Jeg har skrevet i fagene engelsk og historie, med henblik på en retorik og argumentationsanalyse i engelsk, og kildekritik samt den kvantative metode i historie. Jeg har skrevet, hvad fagene kan bidrage med, men ikke hvad deres begrænsninger er, da ... -
Diabetes
ForumindlægHej! Jeg vil gerne skrive et stort skriftligt projekt om diabetes, men jeg ved ikke hvor fokus skal ligge? Fagkombinationen er bioteknologi (dvs. en blanding mellem biologi og kemi) og historie. Jeg har tidligere i en stor opgave skrevet om glykæmisk indeks, så det er nu udelukket. Har I forsl... -
udvandringen til Amerika
Forumindlægjeg skal skrive en historie om udvandringen til Amerika, altså faktion. historien skal foregå i 1911, så vidt jeg ved sejlede de først til Elis island og fik et syge tjek, og indregistrering, og derefter sejlede de til New York. nogle tog til Newbraska, men hvordan altså med skib, hestevogn eller... -
Miraklet- Kim Fupz Aakeson
ForumindlægHej, jeg har læst en novelle af Kim Fupz Aakeson, som hedder miraklet. Er der nogen, der har læst novellen og kan komme med en ide om historiens virkelige handling? Jeg er virkelig løbet tør for ideer. Altså min teori er at han bliver genfødt, men det har jo stadig ikke så meget med historiens ... -
Samfundsfaglig analyse
ForumindlægHej mine fag i SRP er Samfundsfag/Historie Jeg er lidt i tvivl om hvilken analyse jeg kan bruge til dette spørgsmål. skal det være historie elle samfundsfaglig vinkling. nogle der kan hjælpe? Undersøg dernæst på baggrund af et antal selvvalgte kilder henholdsvis NATOs og Ruslands ageren i forb... -
Hans og Grete
ForumindlægHej, er der en venlig sjæl, der godt kunne tænke sig at hjælpe mig med noget let? Jeg skal analysere et eventyr af Hans og Grete, hvor jeg fortæller om historiens perspektiv. Altså, om læseren følger alle personer på lige fod i historien, eller om der er en synsvinkel. Er der nogen, der vil hjælp... -
Analyse af Jagten på et menneske
ForumindlægJeg har en analyse af jagten på et menneske for og jeg mangler et par ting som jeg simpelten ikke kan finde ud af: Nogle der kan hjælpe med nogle spørgsmål? Berettermodellen på hver af de 2 dele Hvor meget fylder fortælleren i hver af delene? Er han kommenterende, reflekterende eller vurderende... -
Forstår ikke helt skemaet
ForumindlægJeg har ift Sydafrikas historie fået det her skema som baggrundsmateriale - men jeg er ikke helt med på hvorfor de europæiske landes investeringer i de ikke-vestlige lande er vigtigt. Det er ikke en opgave for sig selv, men jeg kunne godt bruge en smule hjælp til at forstå sammenhængen af skemaet... -
SRP, vigtigt
ForumindlægEr der nogen, som ved noget om Højreekstremisme? Er der nogen, som ved noget om hvad der får unge amerikanere til at tilslutte det ekstreme højre? Eller om det ekstreme højres politiske betydning i USA? Hvis nogen kan hjælpe med at belyse disse med enten svar eller navne på artikler, så HJÆLP... -
ideer til produkt
Forumindlæghej alle sammen Jeg har et kæmpe problem. Jeg er igang med OSO og har valgt overemnet psykologi og underemnet unge med adfærdsproblemer, men jeg har ingen ide om hvordan/hvor jeg skal starte på det hele?. Jeg ved endnu heller ikke hvad mit produkt skal være nogen der har nogle ideer?? hå... -
Essay? Hvad og hvordan..
ForumindlægHey.. Ville lige høre om der er nogen der ved hvad et essay er og hvordan man skriver så'n et..?Jeg har nemlig fået til opgave at skrive et essay om "at være ung i danmark"..Ved ikke helt hvordan jeg skal starte..?For hvordan starter man et essay?Håber der er nogen der har nogle idé...
