Dansk

Hans og Grete

10. januar 2015 af SelinaK1 (Slettet) - Niveau: 10. klasse

Hej, er der en venlig sjæl, der godt kunne tænke sig at hjælpe mig med noget let? Jeg skal analysere et eventyr af Hans og Grete, hvor jeg fortæller om historiens perspektiv. Altså, om læseren følger alle personer på lige fod i historien, eller om der er en synsvinkel. Er der nogen, der vil hjælpe mig med at forklare? Så vidt jeg ved, følger man først hele familien, så børnene og til sidst børnene og heksen...?


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. januar 2015 af Ganymedes

Altså kronologisk fortalt - så starte vi hjemme hos familien (forældrene efterlader børnene i skoven), derefter følger vi blot børnene (som finder vej hjem igen), samlet hele familien, der atter engang fører børnene på vildspor i skoven, hvor vi udelukket hører om dem, indtil de møder heksen. De slår heksen ihjel og flygter (her er vi igen kun sammen med børnene) hjem til deres familie, hvor moren midlertidigt er gået bort.

Altså: Familien, børnene, familien, børnene, børnene & heksen, børnene og familien.

Håber, at det var dette svar, som du søgte. Dit spørgsmål virker meget rodet. Så vidt jeg husker, så er selve eventyret ikke skrevet "af Hans og Grete".


Skriv et svar til: Hans og Grete

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.