Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 13561 til 13580 af 27496
-
Typeopgaver - bioteknologi
ForumindlægHvilke slags typeopgaver synes I der er i bioteknologi skriftligt? Jeg har inddelt i følgende: 1. Mængdebregning 2. Afstemme reaktionsskema 3. Lambert-Beers lov 3. Funktionelle grupper 5. Diskussionsspørgsmål ...? TAK <3 -
Cracking & Reformering
ForumindlægJeg er ved at lave fysik og har følgende spørgsmål som jeg skal besvare: - HVAD BETYDER "CRACKING" OG HVORFOR GØR MAN DET PÅ RAFFINADERIER? - HVAD BETYDER "REFORMERING " OG HVORFOR GØR MAN DET PÅ RAFFINADERIER? -
Fysik hjælp
ForumindlægHar fået mange afleveringer for, så hjælp søges.. 1. Hvad er forskellen på et grundstof og en kemisk forbindelse?? 2. Hvad er forskellen på en kemisk forbindelse og en blanding?? Please hjælp! På forhånd tak! -
OSMOSE
ForumindlægHej jeg har lige et sp. om Osmose. Spørgsmålet lyder: Diskutere osmoses påvirkning af celler Jeg har søgt flere steder på nettet og kunne ikke finde svar. Håber inderligt, at der er en herinde der kan hjælpe Tak på forhånd -
fældning/nitrat
Forumindlæghej. jeg skal forklare hvorfor "nitrat ikke kan påvises ved fældning", og var selvfølgelig syg den dag det blev forklaret. det er til en rapport, og kan ikke rigtig komme videre uden. Håber der er en der er lidt smartere end mig. hehe:P -
Kemisk forbindelse eller kemisk reaktion?
ForumindlægHey, jeg ville bare gerne spørge, om CO2 er en kemisk forbindelse eller en kemisk reaktion. :) Håber nogle vil svare på mit spg. -
Reaktionsskema
ForumindlægEr der nogen som kan forklare mig, hvordan man laver reaktionsskemaer? Jeg har slet ikke fattet det, og jeg er lige begyndet på gymnasium, så jeg har virkeligt bruge for at lære det. Håber nogen gider at hjælpe hehe.. T3T -
syrer
Forumindlæg -
Skriftligt Mat A STX 24 maj 2013
ForumindlægHej derude :) Nogen der er søde og ligge deres besvarelse af eksamenssættet fra den 24. maj 2013 herind? :) Eller bare skrive facit??? Mvh -
forvirret:S
ForumindlægHvis man har en ligevægt. så vil der jo ske en ændring, hvis man øger temperaturen. hvad sker hvis man øger temperaturen, og samtidig tilsætter en katalysator til ligevægtsblandingen. -
Kompleks
ForumindlægEr der nogen, der kan fortælle mig hvad det vil sige at noget bindes kompleks? Hvad er kompleksitetskonstanten og kan man slå den op? Hvordan ved man at f.eks. tetracloroaurat(III)ioner er komplekse ioner? Og at dens kompleksitetskonstant er stor? På forhånd tak! -
Metodeproblemer
ForumindlægHej Jeg har læst at man kan komme ind på metodeproblemer i dialogen. Hvilke problemer er der ved den hypotetisk deduktive metode/ induktive metode og den hermenutiske spiral?? Forstår det ikke rigtig. -
Vant Hoffs ligning
ForumindlægEr der nogen der kan udlede Vant Hoffs ligning? :) -
Kemiske reaktioner
ForumindlægHej. - Jeg kan ikke afstemme disse følgende reaktionsskemaer, og vil gerne have hjælp til dem tak. Afstem følgende reaktionsskemaer (venstre side er afstemt): A) HNO3 + KOH → + H2O B) H2SO4 + NaOH → C) C6H12O6 + O2 ... -
Hvad er krystalvand?
ForumindlægHvad er krystalvand? Hilsen Maja -
Bevarelsessætning
ForumindlægEr grundstofbevarelse det samme som atombevarelse jævnfør afstemningen af et reaktionsskema? -
Salte og ioner
ForumindlægHej guys. Nogen der kan hjælpe med at besvare en opgave som jeg har fået stillet? Der skal fortælles om salte og ioner samt beskrive et bilag. Hele opgaven er vedhæftet. Tak på forhånd -
Indikatorer på syrer og baser?????
ForumindlægHjæælp!! Jeg kan slet ikke finde noget om hvad "indikatorer på syrer og baser" Nogle der kan hjælpe??:) -
drille opgave!
ForumindlægHej. Denne opgave driller mig meget! nogen det kan give forslag? eller noget hjælpe! Tak. http://peecee.dk/upload/view/277892 -
Har de forskellige bindinger mellem fructose og glucose nogen betydning for deres egenskaber? Og hvilke? Tak på forhånd mvh
ForumindlægTitlen siger det hele.
