Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 13641 til 13660 af 23766
  • Koncentreret og fortyndet syre - HJÆLP! :D

    Forumindlæg
    Jeg skal aflevere en rapport om syre og baser... Og der skal jeg komme ind under koncentreret og fortydet syre... Men jeg ved ikke hvordan man skal forklarer hvad det er.. Så jeg håber i kan hjælpe mig!? ;D - Og helt på et niveau der er let at forstå :D
  • Bestemmelse af lys intensitetens variation

    Forumindlæg
    Bestemmelse af lys intensitetens variation. jeg skal lave en rapport over et forsøg hvor vi har brugt en lysintensitets-måler, og således har målt på forskellige objekter, såsom en gammel pc-skærm, en ny pc-skærm og dagslys. HJeeelp!!
  • afstemning af redox

    Forumindlæg
    Hej.Jeg er igang med en kemi rapport og løb ind i et problem med en afstemning.MnO4- (aq) + C2O4-- (aq) ---) Mn++ (aq) + CO2 (g) (sur opl)Er der nogle der kan hjælpe mig?På forhånd tak.Hilsen Lone
  • Spørgsmål om Intern Standard.

    Forumindlæg
    Jeg er i gang med en kemi-rapport, som omhandler Enthanol indholdet i vin. Under databehandlingen bliver der skrevet, at jeg skal forklare princippet i at anvende Intern standard - og vi må meget gerne bruge tegninger. Er der en, som kan hjælpe med dette? På forhånd, tak :)
  • Gel..

    Forumindlæg
    Hej.Jeg skal skrive en rapport til på tirsdag om gel-elektroforese. Jeg kan ikke komme igang, så jeg håbede på, om der var nogle herinde som kan fortælle mig lidt om sagen?På forhånd tak, Jakob Bruno Jansen.
  • Kemi, spørgsmål haster

    Forumindlæg
    Hej Jeg er i gang med en kemi-rapport, som omhandler Enthanol indholdet i vin. Under databehandlingen bliver der skrevet, at jeg skal forklare princippet i at anvende Intern standard - og vi må meget gerne bruge tegninger. Er der en, som kan hjælpe med dette? På forhånd, tak :)
  • De fossile brændstoffer - hjemmesider?

    Forumindlæg
    Jeg sidder med min veninde, og laver samfundsfag rapport om 3 enigeforme, og lige nu skriver vi om de fossile brændstoffer. Kender i nogle gode hjemmesider, hvor vi f.eks kan læde om forsyningssikkerhed ved de fossile brændstoffer?
  • Hypotese om kontrolforsøg

    Forumindlæg
    Jeg skal lave en rapport omhandlende spytamylase. I hypotesen er jeg i tvivl om jeg skal lave hypotese om mit kontrolforsøg der handler om at teste indikatoren jod-jodkaliumsopløsning. Altså skal man lave hypotese om alle metoder man bruger?
  • Annuitetslån Forholdet mellem rente og ydelse

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal i en rapport forklare følgende: Gør rede for sammenhængen mellem rente og ydelse i annuitetsformlen for lån. Hvad sker der med ydelsen hvis renten stiger, Hvad sker der med ydelsen hvis renten falder? Nogen bud på hvordan jeg griber det an?
  • Lampe-eksperimentet

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen af jer der evt har en rapport om et forsøg i naturgeografi der handler om varmekapaciteten for grus - lampe-eksperimentet. Man skulle blandt andet veje to sorte dåser, hvor der blev anbragt sand/grus i den ene dåse og vand i den anden.. ? Det ville være en stor hjælp som inspi...
  • Skrevet for meget i eksamensprojektet; problem eller ej?

    Forumindlæg
    Nu er der jo mange af os tekniske gymnasieelever der voldsomt glade for endelig at være færdig med eksamensprojeketet i Teknologi B, hvilket i praksis betyder at vi har læseferie (sommerferie). I den forbindelse, kom jeg til at tænke på hvor stort et problem det egentlig er hvis man er kommet til...
  • Eksamen - fremlæggelse

    Forumindlæg
    Jeg skal op i teknologi her d. 12 og ville hører om der var nogle nogle der havde erfaringer eller viden om hvad der er vigtigt at have med til teknologi eksamen.. Jeg ved man skal tage udgangspunkt i rapporten, men hvor dybt skal man gå? og er der andet som man skal huske?
  • globale kulstofkredsløb

    Forumindlæg
    Jeg skal aflevære rapport om fotosyntese og respiration og har fået et spørgsmål stillet "Hvorfor er respiration og fotosyntese vigtigt for det globale kulstofskredsløb" og kan ikke finde noget info til det. nogen som kan hjælpe?
  • Hvordan kan man kontrollere, om den fundne løsning er den rette?

    Forumindlæg
    Jeg er igang med en matematik rapport og er stødt ind i et lille problem... Skal svare på dette spørgsmål og er helt blank Hvordan kan man kontrollere, om den fundne løsning er den rette? Og et enkelt spørgsmål mere: Har alle ligninger en løsning? Kan du evt. finde et eksempel på en...
  • Arterier og vener

    Forumindlæg
    Halløj! Jeg sidder med en biologi rapport, og er gået i stå ved dette spørgsmål "Sammenlign væggene af arterier og vener. Hvordan kan forskellene i struktur forklares?" Er der nogen som kan hjælpe, evt. forklare hvad forskellen er?
  • solcelle

    Forumindlæg
    Hey! Har lavet en rapport om solceller. Forsøget foregik på HCØ, hvor vi skulle fremstille solcellen efter følgende vejledning:http://www.matnatverdensklasse.dk/uv-mat/nano/solcelle1.pdfEr der nogen der ved hvorfor man skal bruge eddikesyrer?
  • Program til konstruktion af illustrative grafer

    Forumindlæg
    Da jeg er ved at lave en rapport om økonomisk vækst, er jeg interesseret i et program, hvor det - relavtivt simpelt - kan lade sig gøre, at tegne egne illustrative grafer, som f.eks. en udbud/efterspørgselskurve.På forhånd tak for hjælpen.- Kronborg
  • reaktionshastighed

    Forumindlæg
    hey jeg laver en rapport om reaktionshastighed. Jeg skal så i min teori skrive noget om hvad reaktionshastighed er for noget og hvordan det defineres, jeg er meget interesseret i at få noget at vide om sidstnævnte, altså hvordan det defineres?Håber der er en flink sjæl her der vil hjælpe mig?
  • Påskehjælp!

    Forumindlæg
    Hej alle kloge fysikhoveder! :) Jeg er pt. i gang med en rapport om afstandskvadratloven, men er gået i stå. Jeg har lavet en graf med tælletallet som funktion af 1/r^2 Hvad siger denne om afstandskvadratloven?? Nogle hints?? - Ann
  • Spørgesmål

    Forumindlæg
    Hejsa ...Jeg vil gerne spørge om nogen herinde som ved hvordan Regeringen vurderer dansk økonomi? og hvad hovedindholdet af regeringens finanslovsforslag, samt hvilke dele af de offentlige udgifter der især berøres?Jeg skal bruge oplysningerne til min rapport. Takker på forhånd