Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 13701 til 13720 af 23684
-
AT-Erasmus M. - Komedie-Drama?
Forumindlægi min synopsis har jeg Erasmus M.'s bogen (komedien) jeg skal til at bruge metoder til at analysere den, tænkte jeg på om nogen vidst om man kan bruge drama modellen til at analysere den? - dramamodellen har jeg fundet her på siden under 'fagsider' .. -
Kan ikke finde ud af det??! HJÆLP!
ForumindlægHeey, folkens nogle søde mennekser, som vil hjælpe mig med at lave en musikalsk analyse af owl city fireflies(ikke en hel analyse men hjælpe med at finde, intro, vers, omkvæd, tælle takter, solo, hvis der er mellemspil osv.)?? Jeg er selv dårlig til det, og har brug hjælp. håber nogle der har lys... -
metoder/teori dansk/hist
Forumindlæghej jeg skriver min talepapir, og er lidt i tvivl... Altså jeg har læst en roman, og har brugt den kvalitatove metode, hvor jeg analyserer og fortolker (humaniora) og kigget på en partiprogram og igen brugt kvalitativ, deduktiv metode, hvor jeg analyserer den oz (samf.) oz har jeg en diagram(kvan... -
Historie som samfundsvidenskabeligt fag..
ForumindlægHej... Sidder, ligesom så mange andre, med min AT-synopsis, hvor jeg skriver i engelsk og historie. Historie optræder derfor som samfundsvidenskabeligt fag. Når det gør dette så er metoden vel ikke længere kildekritik, men nærmere analyse af statistikker osv.? Eller er analysen af kilder også ... -
filmanalyse til faget dansk?
Forumindlæghej jeg skal skrive mit eksamens projekt i dansk(a) og historie(b) min overemne er græske guder og walt disney. jeg har helt styr på det historiske men jeg skal bruge en filmanalysemodel til dansk delen, da jeg skal analysere en tegnefilmen Hercules. ved det lyder dumt at analysere en tegnefilm. ... -
I vil redde mit liv hvis i hjælper mig!!!!! please
ForumindlægJeg skal have afleveret 5 opgaver inden d. 8 marts... hvis nogen har lavet en analyse af dokumentar programet "bankerot" så plz hjælp.... eller lavet en reklame analyse!!!! eller skrevet en argumenterende artikel om fortællende journalistik... forskellen på teater og film, eller skr... -
kilde:nåååååååååååååååååå!!!!
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe mig med at finde tekster, kilder eller artikler jeg kan analyser og diskuterer jeg har tænkt mig at arbejde med en opfindelse telefonen, telegrafen osv bare der er en tekst jeg kan analyser jeg kan nemmelig ikke finde en eneste jeg skriver i historie og fysik -
Et par spørgsmål om SRP
Forumindlæg1) Er 15-20 sider et KRAV, eller bare et ca. tal? Og hvordan måles det? Altså med ord, anslag, eller bare sidetal? (Jeg har nemlig 20 sider uden billeder, men 23 med.. skal jeg sætte dem i bilag eller? ) 2) En SRP uden ANALYSER i opgavetitlen. Er det normalt? Jeg skal beskri... -
Afgangseksamen
ForumindlægHej derude! Er der nogle der analyseret eller har nogle noter til teksten integrationen halter i ghettoplan. Det er den jeg skal analysere og har brug for lidt inspiration. Har skrevet nogle analysepunkter som jeg kan komme ind på Layout sproget kildetype nyhedskriterierne budska... -
Kortfilm Beast
ForumindlægHej, jeg skal op til mudlig ekamen i dansk og har trukket om kortfilm, Jeg har valgt kortfilmen Beast og skal nu til at analyser på den. Jeg har dog lidt svært med at komme igang.. Nogen der har nogle gode ideere til hvad man eventuelt kunne tage fat i at snakke om ? Og er der måske nogen der s... -
Runesten der forklarer vikingernes forestillingsverden?
ForumindlægHej, I forbindelse med DHO skal jeg analysere forestillingsverdenen under Harald Blåtands tid ud fra islandske sagaer og runesten. Jeg har analyseret en islandsk saga, men er lidt på bar bund med at finde en runesten der kan forklare noget om forestillingsverdenen. Er der nogen der har en idé t... -
Hjælp til opgave
ForumindlægEr der nogle som er gode til analyse af : IKKE LITTERÆR TEKST: NON- FICTION, sagprosa.... Jeg har brug for en som gerne vil kigge min analyse igennem for grammatiske fejl og ISÆR tegnsætning. Håber der er en som vil hjælpe, da jeg snart skal til eksamen i Engelsk og stadig ikke føler jeg har... -
Hjælp til synopsis
ForumindlægHej derude, jeg sidder her og er lidt i tvivl. Jeg er i gang med at lave en synopsis i dansk mundtlig, men ved ikke helt hvilke analyse punkter jeg skal have med i den. Mit overemne er Levende reklamer, også har jeg valgt at tage en tv reklame. Nogen der ved hvad man skal have med af analyse pun... -
Kvartilsæt, gennemsnit, spredning, regression
ForumindlægData, som findes i filen seas-nve, indeolder det gennemsitlige elforbrug over de 5 dge og et udsnit kan ses i tabellerne. A) Analyser data og fumler tekst til en pjece, der skal omdeles til husstande og varmekilder, størrelse på hus og elforbrug. I din analyse kan du komme ind på: Kavrtilsæt ... -
Engelske socialister - hvilken fortæller?
ForumindlægHej alle, jeg er i gang med at analysere engelske socialister, men kan simpelthen ikke finde ud af, hvilken fortæller der er. Jeg tror at det måske er 3. personsfortæller i de første og den sidste strofe, og så en blanding af jeg-fortæller og 3. personsfortæller i de andre. er der nogen der har... -
SRP - Gode reklamer?
ForumindlægHej. Jeg skal skrive i afsætning og dansk i SRP, hvor jeg skal analysere reklamer. Problemet er, at jeg ikke rigtig kan finde nogle reklamer - vil måske gerne ha noget med udfordrende kvinder. Men hvis der er nogle, der har nogle reklamer, der er gode at analysere, må I gerne sige til :) På forhå... -
gyldnesnit
ForumindlægHey.. Jeg er i gang med at lave en stil som omhandler 2 reklame analyser. Jeg vil så indtegne det gyldne snit for bedre at kunne analysere reklamen.. Men kan ikke huske om det er tallene 3/8 eller 5/8 man skal bruge.. Nogen der hurtig kan svare mig på det ?:) Hilsen Casper -
synopse opgave
Forumindlæger der nogle der kan hjælpe med at lave en synopse på H. C. Andersens "en Historie". hvis i ikke kender den så er der et link her og er er de to analyser modeller min lære vil have at jeg bruger 1:Folke- og kunsteventyr-analyse 2: aktant modellen håber der er nogle der kan hjælp... -
historie/engelsk-
Forumindlæghej, skal op i at-eksamen tirsdag med fagene historie/engelsk og emnet "amerikanske revolution" - alternativ tænkning. jeg har lavet kildeanalyse på en tale i historiefaget, jeg har lavet fiction-analyse af en tekst +filmanalyse i engelsk. Mit spørgsmål er hvor meget analyse arbejdet ... -
engelsk synopsis
ForumindlægHej søde mennesker. Er der nogle der vil hjælpe mig, skal aflevere en engelsk synops meget snart. Jeg har valgt kærlighed, og under det har jeg så valgt filmen romeo and juliet, som en slags analyse. men spørgsmålet er så, skal jeg bare fortælle om hvad, filmen handler om, altså analyser de...
