Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 13721 til 13740 af 23684
-
Reklamenanalyse
ForumindlægHej :) Jeg har fået til opgave at lave en analyse af reklamen "Det holder vand". (Søg på Youtube". Jeg er godt i gang med min analyse, men et af spørgsmålene lyder; "Hvilke visuelle virkemidler benytter reklamen sig af?" Jeg må indrømme at jeg er ret i tvivl om dette... -
Psykoanalysen og reklamer
ForumindlægHej alle Jeg har brug for lidt hjælp med Sigmund Freuds psykoanalyse. Jeg skal stille analysen op i forhold til en reklame, jeg selv skal finde. Helst en reklame hvor der er modeller på, som er med til at skabe et ideal for udseendet. Er der måske nogle der kan fortælle mig hvordan man bruger Fr... -
Mit hjertes invandrer
ForumindlægHejsa! Jeg har til eksamen trukket digte. Jeg har valgt digtet "Mit hjertes indvandrer" af Benny Andersen. Jeg sidder dog fast med analyse og fortolkning af digtet. Håber i kan komme med en masse gode forslag og måske en analyse / fortolkning af digtet :) TAK PÅ FORHÅND! -
Læserorienteret metode / receptions æstetik
ForumindlægHey. Jeg sidder og skal skrive min DHO og skal bl.a. analysere teksten "Søndag" af Aidt via en læserorienteret metode. Jeg er desværre gået i stå. Er der nogle der ved, om der eksisterer en analyse skrevet med læserorienteret metode? Det er sådan set lige meget hvilken tekst det er. ... -
Svend Aage Madsen - Det syvende bånd
ForumindlægHej Alle. Jeg skal lave en analyse of fortolkning af Svend Aage Madsens "det syvende bånd". Jeg ville høre om der var nogle der kunne give mig nogle ideer til hvad jeg skal komme ind på i min analyse og fortolkning. Og hvis der er nogen der har læst den, ville jeg gerne høre deres bud... -
Den afrikanske farm
Forumindlæghey, jeg er igang med at analysere karen blixens "den afrikanske farm". jeg har valgt at analysere kapitel for kapitel, hvor jeg nu er nået til 2.. jeg har bare det spørgsmål, hvilke personer ville i synes at være relavante at lave en personkarakteristik over? (i 1. valgte jeg self. sel... -
Lektiehjælp i herning
ForumindlægHej alle sammen! Kender i et sted, hvor man kan få lektiehjælp i dansk på A-niveau i HERNING. Min søn har brug for hjælp med analysemodeller især analyse af digt, altså hvordan analyserer/fortolker man et digt? Og lidt hjælp med stil (Rettelse af grammatikken i stilen). Så hvis i kender et sted e... -
Akkord med c-es-as-bb
ForumindlægHej Jeg er ved at lave harmonisk analyse og er blevet i tvivl om en kadance i en sang, der står i Ab. De sidste tre takter består af disse toner: 1: bb-as-des-es 2: es-bb-des-as 3: c-es-as-bb Hvordan kan man analysere det? Jeg vil gerne sætte becifring og funktion på. -
Metoder
ForumindlægHalløj Jeg skal analyserer nogle brochurer (omkring en sygdom) til min SRP, men jeg ved ikke hvilke analytiske metoder jeg kan bruge. Jeg har tænkt mig at benytte mig at analyse af retoriske virkemidler og arhgumentationsanalyse, men jeg har brug for en mere. Nogle bud? -
Eveline af James Joyce
ForumindlægHej alle! Jeg skriver AT om Eveline skrevet af James Joyce og skal bruge den biografiske analyse, jeg kan godt se der er nogle træk mellem hans liv og den situation Eveline står i, men er der nogen der kan forklare mig på hvilken måde? Eller evt. kender nogle hjemmesider eller analyser, hvor je... -
Billedeanalyse Margrethe II - Niels Strøbek
ForumindlægHej :) Jeg skal analysere et billede af Niels Strøbek. Jeg har valgt at analysere et billede, han har malet af dronning Margrethe II. Billedet er fra 1977 og dronningen sidder og ser sig selv i spejlet. Det smykke og det rum hun sidder i, er der nogen, som ved hvad det hedder? Hvis der er andre a... -
Stoffers renhed
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med et projekt om indigo og har lavet en tyndtlagschromatografi-analyse og et absorptionsspektrum på forskellige indigoprodukter: en henna-hårfarve med indigo, syntetisk indigopulver og naturligt indigopulver udvundet fra en plante. Kan jeg ud fra TLC-analysen eller mit absor... -
Marx AT synopsis 2010 - gennemlæsning+respons
ForumindlægHej jeg håber, der er nogle derude, der har lyst til lige at læse min AT-synopsis om Marx igennem, da jeg er lidt i tvivl om jeg har gjort det rigtigt. Er fx i tvivl om jeg burde bytte om på min analyse og diskussion, da jeg synes diskussionen er mere analyserende? Måske er det nerver, måske ikke... -
AT kilde
ForumindlægHej Hvis nu jeg har en kilde. Lad os sige fra 50'erne, og jeg skal sammenligne den med noget nudigt. F.eks. et politisk program. Anvender jeg så ikke den komparative analyse i sammenligningen mellem kilde og det politiske program?. Kilden skal siges, at den er fra en statsleder. Et ... -
Min smukke nabo (kortfilm)
ForumindlægHej, Jeg skal analyserer kortfilmen "Min smukke nabo". Jeg har svært ved at komme igang, så håber, at der måske er nogen, der har lavet en analyse af opgaven, som vil hjælpe. Jeg har især svært ved at placere handlingsforløbet i berettermodellen. På forhånd tak -
Analysemodel på tysk?
ForumindlægHej alle. Jeg skal snart op i en 24-timers eksamen i mundtligt tysk, hvor jeg får en tekst som jeg skal analysere. Jeg ville dermed høre, om der var nogle, der havde eller har kendskab til en analysemodel på tysk? Altså så jeg ved, hvordan jeg skal bygge analysen op og måske få nogle grundb... -
Middelalder Kilde??
ForumindlægHej, Jeg har problemer med at finde en kilde som jeg kan analyserer i min opgave. Jeg skriver om middelalder og har allerede redegjort for samfundet opbygning og skriver primært om ridderromantik. Jeg er dog i tvivl om hvor og hvilken kilde jeg kan analysere i denne sammenhæng. Jeg vil være meget... -
Dansk synopsis fs10
ForumindlægHejsa. Jeg går i 10. klasse og imorgen skal jeg op i dansk mundtlig fremstilling. Jeg ville bare høre hvordan reglerne er, for hvad man må tage med ind til eksamen? Jeg har lavet dispositionen og udover det har jeg lavet en analyse på mit fordybelsesområde. Men må jeg tage analysen med ind? Den... -
Det moderne gennembrud
ForumindlægHej Hej jeg er igang med dho og skriver om sædelighedsfejden under det moderne gennembrud. Nu er jeg så nået til analysen/fortolkning af Erik Skrams Gertrude Coldbjørnsen, men er lidt i tvivl om hvad jeg skal fokusere på i analysen. Går vel ud fra, at man ikke behøves at komme ind på sporget... -
Dansk Historieopgave. VIGTIGT!
ForumindlægHej Hej jeg er igang med dho og skriver om sædelighedsfejden under det moderne gennembrud. Nu er jeg så nået til analysen/fortolkning af Erik Skrams Gertrude Coldbjørnsen, men er lidt i tvivl om hvad jeg skal fokusere på i analysen. Går vel ud fra, at man ikke behøves at komme ind på sporget ...
