Søgning på: engelsk eksamen 2010 stx. Resultater: 13741 til 13760 af 60468
-
Dansk A mundtlig eksamen
ForumindlægHej. Jeg skal op til den mundtlig eksamen i dansk A - HF. Og jeg er selvfølgelig nervøs. Jeg har ret godt styre på læsestoffet til eksamen og alt er klar når jeg trækker en tekst og ved hvilken noter der skal hives frem, MEN.... - Jeg har en meget kritisk og streng lærer og i løbet af den... -
Trak Fysik C til eksamen!
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har nu, efter lang tid, kommet mig over chokket - da jeg trak Fysik C til eksamen. Men kan ikke komme udenom det, skal op til Fysik om 8 dage, og jeg har VIRKELIG brug for hjælp! Vores grundbog hedder, "Vejen til Fysik" - Knud Erik Nielsen og Esper Fogh Jeg kan... -
Dansk eksamen Chicken Hanne-Vibeke Holst
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med at finde et par Metaforer i Novellen Chicken af Hanne-Vibeke Holst? har eksamen i morgen og kan simpelthen ikke finde nogen? tak på forhånd Må gerne GÅ HURTIGT -
Energiforbrug - Eksamen, 24 timer
ForumindlægHej. Det her haster lidt, da det er en 24-timers eksamen! (c-niveau) Jeg har trukket "energiforbrug". Jeg skal præsentere de forskellige størrelser, vi knytter til energi og energiforbrug. Men hvilke størrelser er det? Og kan nogen forklare lidt om energiforbrug og evt. nyttevirkning? D... -
spørgsmål til old-eksamen
Forumindlæghej derude jeg skal til old-eksamen ( ny reformen) og er lidt i tvivl om hvordan jeg skal læse til det, så jeg får mest muligt ud af det.. og hvad jeg præcis skal have styr på? altså af evt. begreber, myter osv? -
Dansk mundtlig eksamen.
ForumindlægPRÆCIS hvilke emner er det, man kan trække til dansk mundtlig eksamen? vores lærer er en spade til at fortælle os noget, så har brug for lidt hjælp. I ved, novelle, eventyr osv.. uddyb gerne...! TAK! -
Matematik eksame - rentes regning
ForumindlægJeg skal til en mundtlige eksame i mamtematik, og det vil være dejligt, hvis DU kunne hjælpe mig med dette spørgsmål? Bevis hvordan man finder sætningen for fremtidsværdien for annuitet, dvs; An = y*(1+r)n -1/r ved hjælp af eksponentielfunktionen -
Tysk-Årsprøve/eksamen - Tips?
ForumindlægJeg skal til tysk årsprøve her d. 8/6.. Jeg går i 1.g.Jeg er ikke god til tysk.. fik 5 i årskarkter :(.. Men det er simpelthen fordi jeg ikk siger nok i timerne.. Men det gør jeg i hvert fald næste år!!Men altså, er der nogen der har nogle tips til en tysk årsprøve i 1.g ? Jeg mangler stadig lidt... -
IØ mdt eksamen
ForumindlægHej...Jeg søger efter evt. sider som kan hjælpe en til at få lavet gode noter nu når jeg skal op til IØ mdt. snart...Skal lige siges dette fag bestemt ikke er min stærke side, derfor har jeg kun brug for seriøse svar! Da det haster en anelse..Håber nogle har nogle gode links, noter eller lign. so... -
Eksamen I Overmorgen... :S
ForumindlægHej alle sammen! Jeg er lige blevet færdig med 9. klasse, og skal nu til nogle forskellige eksamner, og det første er fysik/kemi... Jeg mangler mest forsøg, så det ville bare være SÅ fedt, hvis I kunne hjælpe mig... :p Jeg mangler forsøg til emnerne: ¤ Atomer ¤ Og Syrer/baser Jeg hå... -
matematik b niveau eksamen
Forumindlæghej studieportalen mit 10. emne, hedder 10. Differentialregning Gør rede for sammenhængen mellem monotoniforholdene for en differentiabel funktion f og fortegnet for f'. Men jeg kan ikke helt gennemskue spørgsmålet, nogen der kan forklare mig det og sige hvad jeg skal gøre? Skal jeg... -
Hjælp til 9.klasses dansk mundtlig eksamen
ForumindlægHej Jeg har trukket "Krigens Spor" som fordybelses emne og tænkte på om i havde nogle forslag til tekster? -
Skriftlig matematik B - eksamen
ForumindlægHej alle Jeg skal op i skriftlig matematik B her på nøste fredag. Jeg er desværre i tvivl om hvilke formler, jeg bør kunne udenad, - håber nogen vil hjælpe. Tak på forhånd Hilsen Matt -
Dansk Eksamen - Jomfruen
ForumindlægHej. Er der nogen der kan fortælle mig, hvor lang tid novellen Jomfruen strækker sig over? Jeg er selv meget i tvivl. -
Hjælp til et spørgsmål, til mundtlige eksamen
ForumindlægJeg har i flere timer siddet forgæves og kigget på dette spørgsmål og kan stadig ikke forstå den. Spørgsmålet er : Procent og rente: Du skal gøre rede for kapitalfremskrivningen. Herunder skal du gøre rede for fremskrivningsfaktoren og hvordan man kan finde de ubekendte i formlen. ... -
Den kolde krig - eksamen
ForumindlægHej:) Jeg har idag trukket den kolde krig, hvor udleverede materiale fokuserer på blokaden og Berlin murens opbyggelse og fald. Forskellige politikere udtaler sig om hændelserne. USA, Tyskland, Sovjet og Frankrig er de væsentlige involverede lande. Jeg er meget i tvivl om hvikle problemstilling... -
Dansk Eksame. Hjælp tak! Er så forvirret :/
ForumindlægJeg skal op i: Nyere dansk lyrik Og min lære siger at jeg skal have noget om nyere litteratur historie. Og jeg tænker sån lidt hvor langt sys i jeg skal gå tilbage? Har søgt og søgt og jeg syntes ikke jeg kan finde noget stof før vi når helt tilbage til omkring 1930-50´erne? Kan jeg gå så langt t... -
Dansk Mundtlig Eksamen
ForumindlægHey alle sammen! Jeg har i dag været oppe og trække mit fordybelsesområde i dansk - Det blev "Den svære kærlighed" Jeg har fået folkevisen "Agnete og havmanden", "Hosekræmmeren og romanen "En-To-Tre-nu" som de forskellige tekster til perspektivering. Prøv... -
Hjælp til matematik eksamen 10. klasse
ForumindlægHejsa derude. Jeg skal til skriftlig Matematik imorgen. Ja jeg har forberedt mig, men har kun få noter til min problem regning. Jeg har bl.a. om: Valuta beregning lidt geometri vækstfunktioner økonomi regning statistik og lidt med SIN,TAN og COS beregning på trekanter. Så lyder mi... -
Tysk eksamen - die schweiz
ForumindlægJeg har i tysk trukket emnet die schweiz. Jeg har søgt en del på nettet men der kommer ikke rigtig noget frem. Jeg skal fremlægge i 7 minutter så emnet skal være godt. Jeg er på udkig efter et underemne til die schweiz, er der nogle, som har nogle forslag?.. Det skal være et emne der er noget sto...
