Søgning på: fysik rapport metaller. Resultater: 13781 til 13800 af 23766
-
Salt i vand
ForumindlægHej alle samme,Jeg sidder lige med min kemi rapport salt i vand. Vi skal i diskussion afsnit forklar: Hvilken type vand af de tre vandprøver, (Havvand, vandværksvand og kemineraliseret vand) skal man bruge, hvis man vil lave en saltopløsning af et vilkårligt salt og hvorfor? -
Primære, sekundære og tertiærer alkoholer.
ForumindlægJeg er i gang med en Biotek rapport og jeg skal forklare forskellen mellem primære, sekundære og tertiæere alkoholer, samt beskriver det der kendetegner hvert enkelte alkohol. Er der ikke nogle søde mennesker derude, der kan hjælpe mig med dette, tark :)) -
Bølger - strenginstrument
ForumindlægJeg skal lave en rapport om bølger på en udspændt streng, men jeg er ikke helt sikker på, hvad der sker, når man gør strengen længere, strammere, tyndere, og når man ændrer på snorlængde? Det ville være en stor hjælp, hvis nogle søde personer kunne forklare mig det! Det må gerne være kort og præc... -
indgreb i ligevægtssystem
Forumindlægjeg er ved at skrive rapport om ligevægt hvor vi bla. skal fortynde KMnO4 hvordan er reaktionsbrøken? vi skal og tilsætte ascorbinsyre til FeSCN hvor ved Fe(III) reduseres til Fe(II) hvordan er reaktionsskemaet? på forhånd tak -
Aromatisk caroxylsyrer - egenskaber?
ForumindlægHej! Jeg skal lave en rapport over carboxylsyrer, men er der nogle der kender egenskaberne for aromatiske carboxylsyrer. Altså med at de soder under forbrænding osv. Håber der er nogle der kan hjælpe. Venlig hilsen Jeppe -
kulstrofkredsløbet
ForumindlægHej Alle sammen:) Jeg sidder med en NV rapport, og er gået istår. Jeg skal redegøre for kulstofskredsløbet, og dettes betydning for drivhuseffekten, men kan virkelig ikke give en forklaring på kulstofskredsløbet. Har søgt på nettet hist og pist, men det har ikke hjulpet. På forhån... -
Hjælp - det haster lidt.
ForumindlægHej, jeg ville bare hører om nogen kunne hjælpe mig. Jeg skal skrive om tre forskellige medie former, som har udtrykte sig forskelliget om en handling. Jeg vil simpelthen ikke hvilken historie / handling jeg skal tage, og hvordan jeg skal skrive en rapport om det. - Håber nogen kan hjælpe. tak... -
Le chateliers princip
ForumindlægHej allesammen, jeg skal give en kort forklaringen ud fra Le Chateliers princip hvorfor hydronolysegraden stiger med stigende fortyndinger. - er i gang med at skrive en rapport om Ostwalds fortynindgslov, håber der er en der kan hjælpe. :) Tak på forhånd. -
Fodbold.
ForumindlægHej alle sp.dk bruger. Jeg har fået til opgave at skrive en rapport om sport, jeg har valgt at skrive om fordbold, da jeg selv går til det. Er der nogen her inde der også gøre det, for så vil jeg gerne stille spørgsmål. ///morten -
indgreb i et ligevægtssystem
Forumindlægkan ikke lige svare på dette spm i min rapport: Hvis man anvender overskud af SCN-, kan Fe3+ binde flere thiocyanationer til sig? Skriv formlen for det kompleks, som indeholder 3 thiocyanationer(SCN-). håber nogle ka help? -
Hubbles lov
ForumindlægHej, Jjeg skal skrive en rapport over hubbles lov, og jeg har lavet min databehandling, men min graf ser meget mærkelig ud, nogen der kan hjælp med at forklare hvorfor? Venlig hilsen Sandia -
Byplanlægning
ForumindlægHej Alle sammen... Jeg sidder og laver geografi rapport og har fået et spørgsmål der lyder: - Forklar begrebet byplanlægning.. Jeg kan ikke rigtig finde noget om det på nettet, Så håber virkelig der er ngoen der kan hjælpe mig. Hilsen Maja..;) -
Hjælp til kemi!!!
ForumindlægHej <33333 Jeg er midt i en rapport om landbrug, hvor jeg har fået udleveret en problemformulering, men jeg har svært ved at findeud af, hvad primær og sekunder produktion inden for landbruget er?? Nogen som kan hjælpe?? På forhånd mange tak :) Anne <3333 -
Fremstilling af benzoesyre
ForumindlægJeg mangler kun nogle beregninger i denne rapporten inden den skal afleveres Jeg har skrevet oxidation af benzylalkhohol til bezaldehyd som: C6H5CH2OH ->C6H5CHO Er det rigtig? Det står man også skal afstemme den, og jeg forstår ikke hvordan man gør det her -
Hubbles lov- Igen
ForumindlægHej, Jeg skal skrive en rapport over hubbles lov, men jeg få en mærkelig graf. Nogen der gider se, hvad det er jeg har gjort forkert. Den skal afleveres idag, så det vil være vild rart hvis nogen kunne svare mig idag:) Med venlig hilsen Sandia -
Forklar hvordan man også med fældningsreaktionen kan bestemme massen af CO2
ForumindlægHej, Jeg sidder midt i en kemi rapport og klappen er gået ned. Er der en venlig sjæl der kan besvare følgende spørgsmål: Forklar hvordan man også med fældningsreaktionen kan bestemme massen af CO2? Med venlig hilsen -
Hvordan læser man denne statistik?!
ForumindlægHej jeg er ved at skrive en rapport, og jeg skal læse dnne statistik, men kan ikke rigtig finde ud af hvad den viser. Statistikken er på denne hjemmeside: http://www.globalis.dk/Media2/Figurer/Koncentrationen-af-CO2-i-atmosfaeren håber virkelig der er nogen der lige ved kigge lidt på det t... -
HJÆLP! DET HASTER!!!
ForumindlægKalder alle kemi, biologi og bioteknologi mennesker! Hvorfor tilsættes bufferopløsning (pH=4), og har denne syre en effekt på sædcellernes bevægelighed? Har nogle et godt svar? Jeg skal bruge det i en rapport og mine google skills sucks! TAK PÅ FORHÅND! -
Hvor mange solceller til et komfur
ForumindlægJeg har et spørgsmål omkring min nv rapport angående solceller. Spørgsmålet lyder: Et komfur bruger 3000 W. Hvor mange solcellepaneler skal der til at forsyne et komfur med den ?effekt? Hvor stort et areal vil det cirka fylde? -
Ag(NH3)2^+
ForumindlægHej :) Jeg sidder og skriver rapport om termodynamik i kemi, men jeg har et lille sprøgsmål. Jeg sidder nemlig UDEN opslagstabeller, og jeg skal bruge Gibbs-energi vædien på stoffet: Ag(NH3)2^+. Jeg har gennemsøgt nettet, men jeg har ikke været heldig.
