Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 13801 til 13820 af 23785
-
Psykoanalysen og reklamer
ForumindlægHej alle Jeg har brug for lidt hjælp med Sigmund Freuds psykoanalyse. Jeg skal stille analysen op i forhold til en reklame, jeg selv skal finde. Helst en reklame hvor der er modeller på, som er med til at skabe et ideal for udseendet. Er der måske nogle der kan fortælle mig hvordan man bruger Fr... -
Hjælp til opgave
ForumindlægEr der nogle som er gode til analyse af : IKKE LITTERÆR TEKST: NON- FICTION, sagprosa.... Jeg har brug for en som gerne vil kigge min analyse igennem for grammatiske fejl og ISÆR tegnsætning. Håber der er en som vil hjælpe, da jeg snart skal til eksamen i Engelsk og stadig ikke føler jeg har... -
Lektiehjælp i herning
ForumindlægHej alle sammen! Kender i et sted, hvor man kan få lektiehjælp i dansk på A-niveau i HERNING. Min søn har brug for hjælp med analysemodeller især analyse af digt, altså hvordan analyserer/fortolker man et digt? Og lidt hjælp med stil (Rettelse af grammatikken i stilen). Så hvis i kender et sted e... -
Hjælp til synopsis
ForumindlægHej derude, jeg sidder her og er lidt i tvivl. Jeg er i gang med at lave en synopsis i dansk mundtlig, men ved ikke helt hvilke analyse punkter jeg skal have med i den. Mit overemne er Levende reklamer, også har jeg valgt at tage en tv reklame. Nogen der ved hvad man skal have med af analyse pun... -
Kvartilsæt, gennemsnit, spredning, regression
ForumindlægData, som findes i filen seas-nve, indeolder det gennemsitlige elforbrug over de 5 dge og et udsnit kan ses i tabellerne. A) Analyser data og fumler tekst til en pjece, der skal omdeles til husstande og varmekilder, størrelse på hus og elforbrug. I din analyse kan du komme ind på: Kavrtilsæt ... -
Engelske socialister - hvilken fortæller?
ForumindlægHej alle, jeg er i gang med at analysere engelske socialister, men kan simpelthen ikke finde ud af, hvilken fortæller der er. Jeg tror at det måske er 3. personsfortæller i de første og den sidste strofe, og så en blanding af jeg-fortæller og 3. personsfortæller i de andre. er der nogen der har... -
Svend Aage Madsen - Det syvende bånd
ForumindlægHej Alle. Jeg skal lave en analyse of fortolkning af Svend Aage Madsens "det syvende bånd". Jeg ville høre om der var nogle der kunne give mig nogle ideer til hvad jeg skal komme ind på i min analyse og fortolkning. Og hvis der er nogen der har læst den, ville jeg gerne høre deres bud... -
Den afrikanske farm
Forumindlæghey, jeg er igang med at analysere karen blixens "den afrikanske farm". jeg har valgt at analysere kapitel for kapitel, hvor jeg nu er nået til 2.. jeg har bare det spørgsmål, hvilke personer ville i synes at være relavante at lave en personkarakteristik over? (i 1. valgte jeg self. sel... -
historie/engelsk-
Forumindlæghej, skal op i at-eksamen tirsdag med fagene historie/engelsk og emnet "amerikanske revolution" - alternativ tænkning. jeg har lavet kildeanalyse på en tale i historiefaget, jeg har lavet fiction-analyse af en tekst +filmanalyse i engelsk. Mit spørgsmål er hvor meget analyse arbejdet ... -
Billedeanalyse Margrethe II - Niels Strøbek
ForumindlægHej :) Jeg skal analysere et billede af Niels Strøbek. Jeg har valgt at analysere et billede, han har malet af dronning Margrethe II. Billedet er fra 1977 og dronningen sidder og ser sig selv i spejlet. Det smykke og det rum hun sidder i, er der nogen, som ved hvad det hedder? Hvis der er andre a... -
Marx AT synopsis 2010 - gennemlæsning+respons
ForumindlægHej jeg håber, der er nogle derude, der har lyst til lige at læse min AT-synopsis om Marx igennem, da jeg er lidt i tvivl om jeg har gjort det rigtigt. Er fx i tvivl om jeg burde bytte om på min analyse og diskussion, da jeg synes diskussionen er mere analyserende? Måske er det nerver, måske ikke... -
Stoffers renhed
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med et projekt om indigo og har lavet en tyndtlagschromatografi-analyse og et absorptionsspektrum på forskellige indigoprodukter: en henna-hårfarve med indigo, syntetisk indigopulver og naturligt indigopulver udvundet fra en plante. Kan jeg ud fra TLC-analysen eller mit absor... -
Middelalder Kilde??
ForumindlægHej, Jeg har problemer med at finde en kilde som jeg kan analyserer i min opgave. Jeg skriver om middelalder og har allerede redegjort for samfundet opbygning og skriver primært om ridderromantik. Jeg er dog i tvivl om hvor og hvilken kilde jeg kan analysere i denne sammenhæng. Jeg vil være meget... -
Mit hjertes invandrer
ForumindlægHejsa! Jeg har til eksamen trukket digte. Jeg har valgt digtet "Mit hjertes indvandrer" af Benny Andersen. Jeg sidder dog fast med analyse og fortolkning af digtet. Håber i kan komme med en masse gode forslag og måske en analyse / fortolkning af digtet :) TAK PÅ FORHÅND! -
Dansk synopsis fs10
ForumindlægHejsa. Jeg går i 10. klasse og imorgen skal jeg op i dansk mundtlig fremstilling. Jeg ville bare høre hvordan reglerne er, for hvad man må tage med ind til eksamen? Jeg har lavet dispositionen og udover det har jeg lavet en analyse på mit fordybelsesområde. Men må jeg tage analysen med ind? Den... -
"Læreplads" - Kim Fupz Aakeson
ForumindlægHej (: Jeg skal op i morgen i dansk, og jeg har valgt at analysere "Læreplads" af Kim Fupz Aakeson, et af mine analyse punkter er komposition, nogen der kan hjælpe mig med det? Jeg kunne evt. også godt bruge hjælp eller et hint til hvad budskabet i novellen er? og til sidst har jeg og... -
Haster - biologieksamen og Darwi
Forumindlæghttp://videnskab.dk/content/dk/temaer/tema_i_abens_fodspor/fra_menneskeabe_til_menneske jeg har fået ovenstående artikel og ved simpelthen ikke hvor jeg skal påbegynde min analyse - og hvad jeg skal tage fat i. eller i det hele taget hvordan jeg skal gøre - hjælp en fortvivlet pige der kun m... -
Akkord med c-es-as-bb
ForumindlægHej Jeg er ved at lave harmonisk analyse og er blevet i tvivl om en kadance i en sang, der står i Ab. De sidste tre takter består af disse toner: 1: bb-as-des-es 2: es-bb-des-as 3: c-es-as-bb Hvordan kan man analysere det? Jeg vil gerne sætte becifring og funktion på. -
synopse opgave
Forumindlæger der nogle der kan hjælpe med at lave en synopse på H. C. Andersens "en Historie". hvis i ikke kender den så er der et link her og er er de to analyser modeller min lære vil have at jeg bruger 1:Folke- og kunsteventyr-analyse 2: aktant modellen håber der er nogle der kan hjælp... -
Metoder
ForumindlægHalløj Jeg skal analyserer nogle brochurer (omkring en sygdom) til min SRP, men jeg ved ikke hvilke analytiske metoder jeg kan bruge. Jeg har tænkt mig at benytte mig at analyse af retoriske virkemidler og arhgumentationsanalyse, men jeg har brug for en mere. Nogle bud?
