Søgning på: religion eksamen stx. Resultater: 13821 til 13840 af 40685
-
Handler om Gravkirken
ForumindlægHej derude:) held og lykke til alle jer der skal til eksamen. Jeg vil hører om der er en der vil hjælpe med et spørgsmål i religion. I bogen Kuplen Muren og Graven af Hanne Følner, Svend Lindhardt og Betne Lund... står der følgende om gravkirken hvor jesus blev lagt efter korsfæstelsen; I kirke... -
Kristendom
ForumindlægHej folkens i mine noter har jeg skrevet "Dualisme" Jesus(god) VS. Antikrist(ond) altsår Tesen "i har hørt der er sagt til de gamle" Antitesen "men jeg siger jer det her er så fra bjergbræpiken så i er med. Så har jeg skrevet fra Moselov Tese VS Jesus siger Antitese. H... -
lovgivningen i USA
ForumindlægHej alle! :) Jeg sidder lige nu og forbereder mig til min AT eksamen her på torsdag. Jeg bruger fagene engelsk og religion, og jeg kigger på forholdet mellem kristendommen og homoseksualitet i USA. Jeg har et lille detalje spørgsmål, som jeg ikke har kunne finde svaret på selv. Jeg ved, a... -
PCR - fosterdiagnostik
ForumindlægHej alle, Jeg har en AT-eksamen her på fredag omhandlende fosterdiagnostik og Downs syndrom i fagene bioteknologi og religion. Jeg har dog vanskeligheder ved at forstå et aspekt i fosterdiagnostikken. Man kan finde ud af, hvor mange kromosom 21 fosteret har og altså om det har Downs syndro... -
Fosterdiagnostik - biologi metoder
ForumindlægHej Som så mange andre er jeg i gang med forberedelserne til AT. Min At-opgave omhandlender fosterdiagnostik og etik inden for fagene biologi og religion. Mht. anvendte metoder indefor biologi halter min opg. lidt. Er der evt. nogle der måske sidder med samme emne, der kunne oplyse hvilk... -
Genre bestemmelse
ForumindlægHej jeg skal op til mundtlig engelsk eksamen imorgen. og jeg skal bestemme genren til min tekst. Jeg er lidt usikker på hvilken genre den hører ind under. Altså jeg er sikker på det er en non fiktion, men der er jo andre genrer under non fiktion. Min tekst er opbygget således: Forfat... -
KS på HF
ForumindlægHej alle :) Jeg går på hf og har faget ks, som er et tværfagligt fag (samfundsfag C, religion C, Historie B). Eksamenen foregår på den måde, at jeg trækker et emne hvor alle 3 fag selvf skal indgå. Mit spørgsmål er så nu, hvis jeg består og eksempelvis får 7, og min uddannelse kræver at jeg har h... -
Religionsfaglige teorier + muhammedkrisen
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har om iscenesættelse af muhammedkrisen til AT. Ville spørge om, hvis i kendte nogle teorier inden for faget religion (og herunder også religionsociologi) der behandler noget lignende? Jeg har i øjeblikket kun Huntingtons teori, som jeg, til eksamen, vil diskutere om passer. ... -
Er ramadan et overgangsritual?
ForumindlægJeg har om ramadan til AT-eksamen. Jeg ved at ramadan er et kalenderritual, men kan man også sige at fasteperioden er et overgangsritual til at blive en bedre muslim? Da jeg "kun" har religion på c-niveau har jeg ikke beskæftiget mig med ritualanalyse og ville gerne høre om hvilke dele... -
Individer i de forskellige samfund
ForumindlægHej! Jeg vil høre om der er nogle der kan give mig nogle yderligere nøglebegreber på individet i henholsvis, traditionelle samfund, moderne og senmoderne samfund. Det er i forbindelse med min KS-(religion, historie og samfundsfag) eksamen hvor jeg har tænkt mig give et overblik over individet i ... -
AT - Ide til emner?
ForumindlægHej allesammen! Jeg er igang med forberedelse til AT eksamen 2015 og enmet er jo komunikation - muligheder og begrænsinger. Jeg er selv på den Naturvidenskabelige linje (Mat, Fysk, kemi) og synes selv dette emne er skod. Jeg ville derfor hører om i havde nogle idéer til enmer da jeg selv er helt... -
Folkekirken i det senmoderne
ForumindlægHejsa. :) Jeg er igang med min afsluttende opgave i religion B. I den forbindelse skal jeg lave et eksamens projekt, hvor jeg har valgt at skrive om folkekirken i det senmodere samfund. Hvad vil I skrive på når man skal redegøre for folkekirkens rolle i det senmoderen. Hvad kan man ydelig... -
Jeg vil virkelig bliver glad for et konkret svar på dette:
ForumindlægBliver der fremsagt en trosbekendelse, hvis en person gerne vil blive kristen? Jeg har læst at der er 3 bekendelsesskrifter der anvendes i de kristene kirker, under gudstjenester og tilspørgelse f.eks. under dåbsritualet. 1. Den nikænske trosbekendelse) 2.Den Athanasianske Trosbekendelse og ... -
Matematik B HH
ForumindlægEr der nogen der ved hvor jeg kan finde Matematik B-niveau eksamensæt 2003 fra HH uddanelsen? -
The sisterhood of Night
ForumindlægEr der nogen der har skrevet eksamensopgaven "The Sisterhood of Night" i engelsk, som kan give mig lidt hints til hvad der er vigtigt at få med i essayet. -
Gæring - Hjælp?!
ForumindlægNogen der ved hvor jeg kan læse mig til gæringsprocessen ved bagning??! Eller bare i det hele taget hvordan det er at det foregår det med gæring. Ved dte er ve knopskydning...eller hvad man nu siger, men er viiirkelig rundtforvirret.Håber nogen kan et link eller noget som er nogenlunde "let&... -
eksamensopgaver....
ForumindlægHeJJ, nogen der ved hvor jeg kan finde eksamensopgaver i matematik.. altså til 1g.. -
Eksamensopgaven Vinter 2004
ForumindlægSimpelt; nogen som har lavet den og kan oploade den på siden?På forhånd tak/Casper -
tid
ForumindlægNår man har oploaded en opgave, hvor lang tid går der så, før opgaven, er blevet læst igennem. -
Gamle eksamenssæt
ForumindlægHej På et tidspunkt var der en her i studieportalen der henviste til gamle eksamenssæt i undervisningsministeriets hjemmeside. Det var beregnet til gymnasial uddannelse. Men dog kan jeg ikke finde de sæt i undervisningsministeriets hjemmeside.
