Søgning på: analyse af vædderen. Resultater: 13901 til 13920 af 23785
-
SRP Psykologi B & Engelsk A
ForumindlægHej jeg er i gang med SRP, hvor jeg skriver om, hvorfor nogle bliver tiltrukket af ekstremistiske miljøer. Jeg har redegjort for teorierne: Grupper, RKT, SIT og Gruppepolarisering. Derudover har jeg analyseret filmen: American History X Men jeg er i tvivl om jeg skal/må inddrage min emperi fra... -
Den lange dagsrejse
ForumindlægHej, jeg har til opgave at skrive en analyse og fortolkning af novellen Den Lange Dagsrejse. Jeg er helt på bar bund. Jeg har afleveret den en gang, men jeg skal skrive det stykke om. Jeg synes personligt, den er ret svær at analysere og fortolke.. Er der nogen, som kan hjælpe mig? :) -
Ny alliance og molinsmodellen
ForumindlægHej :) Jeg skal med udgangspunkt i Molins model analysere dannelsen af Ny Alliance. Jeg fandt en opgave herinde som beskrev Molins model og jeg tror at jeg nogenlunde forstår det, men på baggrund af det analysere dannelsen af Ny Alliance, det har jeg lidt sværere ved. Nogle der kan forklare mig ... -
Sætningsanalyse
ForumindlægGoddag, jeg skal analysere følgende sætning: "Jeg er glad for at I mener at han har ret." Jeg er dog ikke helt sikker på hvordan man gør. Jeg kan godt se at "er" er verballedet og "Jeg" er subjektet, men jeg ved ikke rigtigt hvordan man som sådan analysere resten. ... -
SRP We need to talk about Kevin
ForumindlægHej jeg vil høre om der er nogen der kan hjæpe mig med hvordan man laver/opbygger en god analyse af romanen "We need to talk about kevin" med fokus på fortællerteknik, personkarakteristik, samt tematik. Hvis muligt læse min analyse igennem når jeg er færdig med den, og komme med kritik ... -
Kvindeopfattelsen i den katolske kirke
ForumindlægHej. Jeg står med SRO lige nu, og jeg skal analysere Tacones Lejanos, og afspejlde den med opfattelsen af den katolske kirke? Derudover ønskes der at der skal laves en analyse af den spanske kvinderolle i overgangsfasen, altså mellem diktatur og demokrati 1975-1980, som de bliver fremstillet ... -
Analysering om romerrigets styreform
ForumindlægHej forum. Jeg er igang med min DHO og jeg ved ikke rigtig hvilken kilde jeg skal bruge til min analyse om romerrigets styreform(er). Der er jo mere end en, så jeg ved ikke hvilken der vil være bedst at analysere. Er der evt. nogen der ved om jeg skal finde kilder f. eks breve fra kejseren el... -
Kortprosa - Solvej Balle tekst
ForumindlægHar lige nu om kortprosa i dansk, og jeg er igang med at analysere teksten "Mågerne er søgt ind over byen ..." af Solvej Balle. Jeg har en smule svært ved at forstå teksten, og tænkte derfor på, om nogle herinde har har læst den og måske selv lavet en analyse eller lignende. Håber nog... -
ORGANISATION LEGO
ForumindlægHej allesammen Jeg skal skrive en semester opgave i organisation hvor jeg har valgt at analyser Lego's valg af outsourcing, forholdene og udviklingen og konsekvenserne af dette, men jeg er sku ikke helt sikker på hvordan jeg skal bærer mig ad, hvordan jeg skal analysere det, synes sku ikke d... -
SRP HJÆLP - ENGELSK
ForumindlægHej. Jeg er midt i SRP, og jeg skal analysere to taler i forbindelse med terrorisme. Dertil skal jeg lave en retorisk analyse samt diskursanalyse. Er der pleas nogen der evt kan hjælpe og komme med nogen fif?? Det er en tale fra Obama i forbindelse med ISIS: http://www.businessinsider.com/obama-... -
A Dry White Season bog og filmatiseringen
ForumindlægHej! Jeg er i gang med at skrive SRP om bogen samt filmatiseringen "A Dry White Season". Bogen skal analyseres og fortolkes med særligt henblik på, hvad der driver personerne til forskellige handlinger, samt holdninger og motiver. Derudover, skal jeg ved med særligt henblik analysere h... -
Fordele og ulemper ved realisme i international politik
ForumindlægHej, Jeg kunne meget godt bruge lidt hjælp til dette analyserende spørgsmål i min SRP opgave: Jeg skal give en analyse af hvad der er fordele og ulemper ved at føre realisme politik i international politik generelt. Men også komme ind på hvad der er fordele og ulemper for USA ved at føre r... -
SRO
ForumindlægHej, jeg er gået i stå med denne opgave. Jeg skal opstille en matematisk model for coronudbruddet i Østrig, og jeg har valgt at lave en eksponentielregression og logistisk regression for at sammenligne de to modeller og finde ud af hvilken der er bedst. Men jeg aner ikke hvordan jeg skal sammenl... -
For lidt kilder eller?? Hjælp
ForumindlægEr næsten færdig med min SRP. Mangler kun diskussionen. Men har kun 3 bøger, 3 artikler og 1 internetside. Er det for lidt til en SRP opgave. Har psykologi som det ene fag, og der har jeg stort set kun brugt de to bøger vi har fået udleveret, og i analysen skulle jeg bare analyserer en bog. Ek... -
Oplæsningsstykke til maleriet udsigt fra Dosseringen ved Sortedamssøen mod Nørrebro
ForumindlægHej. Jeg skal op til eksamen i mundtlig dansk, og har valgt at analysere maleriet: Udsigt fra Dosseringen ved Sortedamssøen mod Nørrebro af Christen Købke. Jeg ville derfor spørge om, nogen af jer har en idé, til hvad jeg kan bruge som oplæsningsstykke. (Hvis nu i har analyseret det før) Jeg ka... -
Statistik i ecxel
ForumindlægHejsa Jeg er ved at afslutte min bacheloropgave og skal aflevere om 10 dage. Jeg har indsamlet data og sat dem i excel - men har vanskeligheder med at analysere dem. Er der en dygtig person, som vil se på mine rådata og hjælpe mig med at analysere mig frem til resultater? Gerne hurtigst muli... -
Hvad hedder den slags filmanalyse hvor man sætter fokus på filmiske virkemidler
ForumindlægJeg har analyseret scener fra serien Dopesick i min SRP opgave. Jeg har primært benyttet mig af hermaneutisk metode til at fortolke hvad der sker i serien, men jeg har samtidig også analyseret enkelte scener hvor jeg har fokuseret på det filmtekniske som billedkomposition, lyssætning, lyd mm. ... -
SRP - We need to talk about Kevin
ForumindlægHej, jeg sidder og er i gang med min SRP opgave omkring skoleskyderier og ondskab. I min opgaveformulering bliver jeg bedt om at lave en analyse af romanen "We need to talk about Kevin" med særligt fokus på dens fremstilling af Kevin og tematisering af ondskab. Nogen der har et bud på h... -
Skal op i dansk eksamen og har trukket intertekstualitet i faste reklamer.
ForumindlægEr der nogen som kan foreslage en god reklame til at analysere? Det ville være en stor hjælp for mig fordi jeg har ledt efter en skøn reklame i næsten en hel time, og har ikke fundet en god reklame til at analysere. Siden der også SKAL indeholde intertekstulalitet. 15 år gammel. 9. Klasse -
Det står i avisen
ForumindlægHej jeg er i gang med at lave en synopse til dansk mundligt eksamen og jeg har trukket "Det står i avisen". I mit fordybeslesområde, skal analysere en nyhedsartikel, men har ingen anelse af hvordan jeg skal fremlægge det. Altså jeg ved godt hvordan man skal analysere det, men ved ikke...
