Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 13901 til 13920 af 25374
  • SSO

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg skal skrive SSO i Historie B og jeg har svært ved at finde ud af hvad er det jeg vil skrive om.. Det vil være dejligt hvis I havde foreslag til spændende emner :P
  • dadaisme

    Forumindlæg
    Jeg skal snart skrive dansk/historie opgave om kunstarten dadaisme. Jeg vil derfor høre om der er nogen, der kender bøger hvori der står noget jeg kan bruge?
  • AT6

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal til at skrive AT6, årsprøve. Mit emne er Katastrofe og jeg vil gerne skrive i historie A og biologi A. Har I nogle forslag til hvad jeg kan skrive om?
  • investiturstriden

    Forumindlæg
    Jeg sidder fast ved dette ene spørgsmål i historie, "Hvad siger investiturstriden om magtspillet mellem stat og kirke?". Nogen, som kan hjælpe?
  • Opgave om slaveri

    Forumindlæg
    Hej. Jeg skal skrive en opgave om slavernes rejse fra Afrika til Amerika i fagende Historie og Naturgeografi. Er der nogen, som ved hvor man evt. kan finde noget materialle eller lign.?
  • 1 sætning

    Forumindlæg
    Hejsa! Faktisk er det 2 sætninger S: Hvordan siger man "De er skørere end de er normalt" på tysk? Og "Angelina skriver historier med kvinder som hovedpersoner" Tak! (;
  • Middelalder.

    Forumindlæg
    Hej. jeg sidder og skal skrive opgave i historie. kan i fortælle mig hvorfor middelalderen bliver kaldt for den mørke tid? For som jeg ser det, så er der også positive ting ved middelalderen, hvad er det negative?
  • spørgsmål om karakter

    Forumindlæg
    Hej alle, jeg ville bare høre, om ens historie karakter, hvor årskarakteren tæller dobbelt, også stadig tæller dobbelt hvis man skal op i det til eksamen? Altså om ÅRSKARAKTEREN stadig tæller dobbelt hvis man skal op i det?
  • "Ringside"

    Forumindlæg
    Hej. Nogen der kender til "Ringside" af Anders Bodelsen?? Kan kun finde en ringside af en Jacob Weinrich men det er en helt anden historie end den jeg søger. Skriv....! Mvh. Saab
  • Thomas Edison - HJÆLP

    Forumindlæg
    Hej skal lave AT, jeg kan ikke helt finde ud af om Edison havde en teori om dannelsen af glødepæren eller en hypotese. Det ville være til stor hjælp. Hvordan glødepæren blev dannet: http://cubus-adsl.dk/elteknik/historien/edison.php
  • Thomas Edison - Haster HJÆLP!

    Forumindlæg
    Hej skal lave AT, jeg kan ikke helt finde ud af om Edison havde en teori om dannelsen af glødepæren eller en hypotese. Det ville være til stor hjælp. Hvordan glødepæren blev dannet: http://cubus-adsl.dk/elteknik/historien/edison.php
  • Det haster: Skriget-Edvard Munch

    Forumindlæg
    Hej. Er der nogen der ved hvad historien bag Edvard Much's maleri: Skriget er, og angst? Ved man det, eller skal man fortolke sig frem til det? Nogen der har en fortolkning? Hurtigst som muligt Tak. :-)
  • AT

    Forumindlæg
    Hej, jeg har valgt Historie og Samfundsfag til min AT-opgave og vores emne er Katrofer - "Årsager og konsekvenser" Er der nogen der har en idé om, hvad jeg kan skrive om? Tak på forhånd :)
  • Hjælp til Indledning og kilder

    Forumindlæg
    Jeg skal skrive en indledning i DHO (Historie). Jeg har om den franske revolution og kunne godt tænke mig at hører, hvad der er vigtigt for en god indledning samt gode kilder til mit emne. Tak på forhånd.
  • Metode - haster

    Forumindlæg
    Hej, det kan godt være det er et dumt spørgsmål, men jeg har om Dansk og historie i AT, og jeg vil bare høre, hvad metoden hedder, når en litterær tekst - f.eks et eventyr sættes i en historisk kontekst? På forhånd tak,
  • Hvordan ville det have været uden en af fagene?

    Forumindlæg
    Hej i mit AT forløb havde vi om verdensbilleder herunder Galilei og Aristoteles, og fagene var historie og fysik, jeg sidder nu og laver mit talepapir, men hvordan ville det have været uden en af fagene?
  • Hjælpelærer søges!!!

    Forumindlæg
    Hej alle, jeg skal snart op i historie (d. 17), som er en 24 timers eksamen, og jeg søger derfor en hjælpelærer. Er der nogen der er interesseret eller ved hvordan jeg finder sådan en ?
  • Perspektivering til atombomben

    Forumindlæg
    Hej.:) Jeg har et problem, fordi jeg ved ikke hvad jeg kan perspektivere med atombomben? Det skal helst være noget indefor historiens teknologier. Er der nogen som måske har et bud hvad man kan perspektivere med?:D
  • Hjertevirus- HJÆLP

    Forumindlæg
    hej alle sammen er der nogen som har læstr en novelle som hedder hjertevirus af charlotte mit problem er at jeg ikke helt forstår historie og skal lave en analyse men ved ikke når jeg ikke helt for´står den..........plis hjælp
  • Vanitas

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg skal vide en masse om vanitas billeder og historien, men jeg kan ikke finde noget på nettet.. så hvis der er nogen, der har noget må I meget gerne hjælpe! pls help meee..