Søgning på: historie eksamen romerriget. Resultater: 14001 til 14020 af 46442
-
Fordybelsesemne? - Hvad skal jeg vælge....
ForumindlægJeg skal her til sommer til mundligt eksamen i dansk. Jeg har i dag trukket overemnet "Drømme". Jeg skal så finde en tekst som handler om drømme eller bare en tekst hvor der indgår en drøm. Jeg har ledt og ledt, men kan ikke finde nogle. Kender I en historie om en drøm eller ligene? Je... -
AT Om Kolera i KBH
ForumindlægHej jeg er igang med mit at projekt til AT i eksammen om kolera epidemien i KBH 1853 (Biologi A, Historie A). Til at illustrere den historiesk metode skal skal jeg bruge en kilde til at konkludere på. Er der nogen der har nogle foreslag eller ligger inde med noget ? Tak på forhård -
Hvordan skal jeg lave det her kreative produkt?
ForumindlægJeg har skrevet om 6 dages krigen til historie eksammen, men jeg skal som kreativt produkt lave en 3d model som viser sinai ørkenen og vise israel's stategi mod egypten... hvordan skal jeg kunne lave den?? pap?? 3d software?? ler?? har i nogen gode ideer eller andre ting jeg kan bruge som kre... -
Analyse af TV-reklamer. Interflora - circus love
ForumindlægHej med jer! Jeg har eksame på tirsdag, og jeg har lidt svært med min analyse .... Et af punkterne jeg er helt blank ved er, hvilken fortællermodel kan bruges? fx. aktantmodellen eller berettermodellen ... -Hvordan passer historien ind i modellerne? Jeg har forsøgt med aktantmodellen, men de... -
Odysseen
ForumindlægHej derude! Sidder og læser op til eksamen. Da jeg kigger mine noter igennem, har jeg skrevet at det er en dannelsesroman. Men på hvilken måde skulle Odysseus udvikle sig gennem historien? Er der desuden nogle, der kan redegørde for hvor mange år Odyssues bruger de forskellige steder? Ved h... -
Mellemkrigstid - Hitler
ForumindlægJeg skal op til historie eksamen i morgen og jeg har et billede der viser "Tag der nationalen Arbeit" (1. maj 1933). Jeg forstår bare ikke hvad der er med denne dag og hvad det hele skal betyde.. Det eneste jeg har fundet ud af er at fagforeningen har en rolle i det her.. Håber ... -
Mellemkrigstid perspektivering hjælp, haster
ForumindlægHASTER!! Hej alle.. Jeg skal imorgen til eksamen i Historie og jeg har trukket "Mellemkrigstiden - totalitære regimer + økonomisk krise". jeg ved ikke hvad jeg skal perspektivere det til? er helt lost, ved ikke hvad jeg skal gøre.. nogle der har forslag eller der selv har være... -
CENCORER
ForumindlægVille det ikke være dejligt at vide/se sin cencor før man skal til eksamen? Jeg kunne ihvertfald godt tænke mig oplysninger om: MIDTFYNS GYMNASIUM Jens Uffe Hansen i matematik SVENDBORG GYMNASIUS Adda Hæstrup i historie HORSENS STATSSKOLE Rune Lehmann Nielsen i biologi Håber der er nogle der ... -
Nazisme
ForumindlægHej. Jeg læser i øjeblikket til historie eksamen og har derfor nogle spørgsmål omkring Nazismen. 1.) Hvad menes med at NSDAP ønskede krav om lebensraum 2.) ideologien bag NSDAP, der står at de er antidemokratisk, antiparlamentarisk, antisocialistisk, antirepublikansk, antikapitalistisk og nation... -
BUSH
ForumindlægHej :) Hjælp til eksames pensum. 1.)Nogle der kan forklarer den amerikanske valgmåde?. Hvordan det kan være Bush blev præsident i 2000 selv om Al Gore fik flere stemmer. 2.) Hvad vil i sige George Bush jr. er? I historie har vi skrevet han var idealist, men er han ikke mere realist? 3.) Hvad... -
Påskekrisen
ForumindlægHej jeg skal op til mundtlig historie eksamen imorn, og vil gerne belyses i emnet påskekrisen. Jeg forstår ikke, hvorfor man var imod "Liebe-regeringen". Man ville jo have en ny regering og kongen nyudnævnte "Liebe-regeringen"... eller var det fordi, pressen sagde der var mind... -
Palæstina-problemet
ForumindlægEr ved at læse op til eksamen i historie. Jeg ville høre, om der er nogen, der ligger inde med noter til Libanonkrigen 1982 og/eller fredsforhandlingerne i Palæstine med Osloaftalen? Jeg har læst dette i vores grundbog, men bliver meget forvirret, og kan ikke rigtig finde hoved og hale i disse ... -
Does love conquer all? Romeo and Juliet
ForumindlægHeysa! En af jer der kan hjælpe med min engelsk eksamen som består af spørgsmålet følgende ; does love conquer all? Der har jeg sat extra fokus på historien om Romeo og Juliet. Håber i kan hjælpe! Sender gerne min dispostion og forklarer dybereliggende, hvis der er en sød sjæl, som gider at hjælp... -
Hjælp til Prolemformulering?
ForumindlægHejsa Jeg har tænkt på at skrive mit AT-eksamens opgave i historie-fysik/matematik om nogle teknologiske landvindinger, fx. fotografiapparatet, telegrafen og telefonen, i forhold til krigen i 1864. Ville derfor høre om der er nogen der har nogle gode forslag til en problemformulering eller nærme... -
God læsning og vigtige samfundsforandringer
ForumindlægJeg vil hører om nogle af dem som har været tl eksamen i historie på gymnasiet vil hjælpe eller anbefale ;absolut vigtig læsning i forhold til pensum. Jeg er næsten lige startet og har ikke haft faget i over 10 år så niveau mæssigt må det som anbefales godt være " en smule lavt". 1000 t... -
Specifikke adgangskrav
ForumindlægHej.. Kom til at tænke over.. Når der skrives.. de specifikke adgangskrav er dansk A , engelsk B , historie A og matematik A som alle skal være bestået.. betyder det så at man IKKE må gå hen og dumpe en eksamen eller må man gerne have f.eks. 7/10 i matematik og så dumpe (00) i mundtlig matema... -
HMM!!!
ForumindlægNogen der har lyst til at dele sine holdninger til engelske eksamen der var i dag på Aniveau? skriftlig.. Hvad fik i budskabet til at være går og er lidt nervøs over om jeg egentlig forstod den historie 100% eller om jeg bare gøre den mere indviklet end hvad den egentlig er! For egentlig syns je... -
Det antikke menneskes forhold/opfattelse af fremtiden
ForumindlægHej! Jeg er skal til AT eksamen d.24/5 i fagene Græsk A og Historie A.. min oneliner er: "Det delfiske orakles betydning for det antikke menneskes opfattelse af fremtiden belyst ved Sofokles' Ødipus"… Mit problem er: Hvilken opfattelse/forhold havde det antikke menneske til fremtid... -
Nogle gode problemstillinger?
ForumindlægJeg er i gang med min 24-timers historie eksame (skal lave en synopsis - og skal fremlægges i morgen) og jeg kan virkelig bare ikke finde på en ordentlig problemformulering. Jeg trak nazisme ... nogen der har nogle anderledes ideer istedet for det samme pjat? Alle foreslag er velkomme :> ... -
filmanalyse til faget dansk?
Forumindlæghej jeg skal skrive mit eksamens projekt i dansk(a) og historie(b) min overemne er græske guder og walt disney. jeg har helt styr på det historiske men jeg skal bruge en filmanalysemodel til dansk delen, da jeg skal analysere en tegnefilmen Hercules. ved det lyder dumt at analysere en tegnefilm. ...
