Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 14021 til 14040 af 23684
  • Døvens dør

    Forumindlæg
    Jeg har valgt teksten "døvens dør" til dansk mundtlig eksamen, så jeg tænkte på om der ikke var nogen, der har lavet en analyse af den novelle. Er helt lost over hvordan jeg skal "åbne" teksten?
  • sætningens led

    Forumindlæg
    Har ret svært ved at analysere denne sætning. håber på lidt hjælp. Sætning : Peter morer sig altid godt til festerne Hvis morer er udsagnsled, og peter er grundled - hvad er genstandsleddet så i denne sætning?
  • Athen og Melos

    Forumindlæg
    Hej...Sidder med Thukydids tekst: Athen og Melos og ville høre om der er nogen der har nogle noter(analyser etc.) Forstår ikke ret meget af den tekst...På forhånd tak :)(Forresten er min mail: [email protected])
  • Disposition eller ej til eksamen?

    Forumindlæg
    Er det bedste at lave en dispostion eller undlade at lave en, hvis man i forberedelsestiden står i den situatuin at, at man kun når at lave redegørelsen og analysen men ikke perspektiveringen/diskussionen?
  • Haster - Tænk på et tal!

    Forumindlæg
    Hej alle, min veninde og jeg skal skrive en opgave ( analyse) til bogen af Anders Bodelsen: " Tænk på et tal", til på fredag. Er det muligt nogle kunne have noget liggende ?? På forhånd tusinde tak for hjælpen!
  • Massespektrum

    Forumindlæg
    Jeg har problemer med at analysere et stof ud fra et massespektrum, findes der en måde, og hvordan foregår denne? f.eks. ved IR-spektre hvor man ser på en tabel over gruppefrekvenser i en databog, er der så en tilsvarende måde for massespektrum?
  • Enevælden

    Forumindlæg
    Hej jeg skriver om enevælden og analyserer Ludvig Holbergs komedie "den politiske kandestøber", som er min dansk kilde, er der nogen der har en ide til den historiske kilde?
  • "The German Boy"

    Forumindlæg
    Skal måske til eksamen i teksten "The German Boy".. Er der nogen som har læst teksten evt. analyseret eller arbejdet med den så HJÆLP.. Har især problemer med hvordan slutningen skal fortolkes..
  • The Tay Bridge Disater af William McGonagall

    Forumindlæg
    Hej, Jeg tænkte på om der var nogle der havde læst/analyseret the "The Tay Bridge Disaster" af William McGonagall, da jeg har lidt svært ved at få hul på den.
  • Gunlaug Ormstunges saga

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skal til studentereksamen i dansk tirsdag d. 20/6 og vile blive super glad hvis nogen havde en analyse og evt fortolkning af Gunlaug Ormstunges saga...mvh Pia
  • Metode

    Forumindlæg
    Til AT - eksamen Skal man da sige fagets metoder, eller de metoder som man selv har brugt? Jeg har kun brugt redegørelse - analyse - diskussion, da jeg har arbejdet med andre resultater. JEg skriver i biologi og historie.
  • "forestillingen om et ukompliceret liv med en mand".

    Forumindlæg
    Er der nogen der har læst den? og eventuelt kan hjælpe mig med nogle facts om bogen og om Helle Helle. jeg skal op i den til eksamen, og jeg mangler virkelig hjælp til nogle facts og noget analyse.
  • Dansk Eksam

    Forumindlæg
    Hejsa(-: Jeg skal til eksamen i dansk, og har trukket emnet DANMARK Er der evt. en der kender en god tekst om danmark, som jeg kunne analysere? er åben for alt(-: Tak på forhånd(-:
  • Lambert-Beers lov

    Forumindlæg
    Hej! Jeg skriver en opgave om Spektrofotemtrisk analyse og lineær regression. Jeg skal skriva lidt om Lamber-Beers lov, men har svært ved at forstå den.. kunne nogen forklare loven for mig? Tak på forhond!
  • Dansk Eksam!

    Forumindlæg
    Hejsa(-: Jeg skal til eksamen i dansk, og har trukket emnet DANMARK Er der evt. en der kender en god tekst om danmark, som jeg kunne analysere? er åben for alt(-: Tak på forhånd(-:
  • Nattergalen

    Forumindlæg
    Jeg har virkelig brug for noget hjælp her. Jeg skal skrive en analyse af nattergalen og det går også fint, men jeg kan ikke komme i tanke om en anden historie at relatere til.
  • sproganalyse? konjunktiv og?

    Forumindlæg
    hej! Jeg skal i AT op i en film Maria eres llena de gracia og skal lave en sproglig analyse af den men i fremlæggelsen har jeg jo ikke meget tid. Jeg tager konjunktiv op men ville gerne have en anden god ting med - hvad kunne det være?
  • FRANSK EKSAMEN!

    Forumindlæg
    HEEEJ er der nogen der måske kunne lægge nogle fransk noter ind på f.eks. hvordan man analysere nogle forskellige tekster til en mundtlig fransk eksamen på b-niveau. ??
  • AT- HJÆÆÆLP

    Forumindlæg
    Hej Jeg skal analysere en selvbiografi, 'Et løft af sløret' og ville høre om jeg kan bruge berettermodellen/spændingskurven, til at forklare kompositionen????? Kh. Nunu
  • Hjælp!!!!!!

    Forumindlæg
    Hej:-) Er der nogen som har læst og analyseret novellen "The Pet", som kan hjælpe mig lidt. Jeg forstår ikke rigtigt, hvad det er der sker til sidst, så vil blive virkelig glad, hvis nogen kunne hjælpe mig. På forhånd tak :-)