Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 14041 til 14060 af 23684
  • Se Spurvehøgen

    Forumindlæg
    Er der nogen der har en analyse eller fortolkning eller et link til novellen, "Se spurvehøgen", af Peter Seeberg ? Har ikke altid gået på den skole jeg går i, og det er sådan at jeg skal op i dansk. På forhånd tak
  • Samfundsvidenskabelig metode vs. humanistisk metode

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har i min synopsis analyseret en tale. Men jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg kan adskille den humanistiske metode fra den samfundsvidenskabelige. Eller bare lidt mere konkret hvad forskellen er. Håber nogle vil hjælpe!
  • swot af superbest

    Forumindlæg
    Jeg mangler nogle muligheder for SuperBest i min swot-analyse.. Er der nogen der har nogle gode ideer til hvad man kan skrive her? Også gerne lidt inspiration til de andre punkter.
  • Sci-fiction

    Forumindlæg
    Jeg synes simpelthen ikke, jeg kan finde noget om, hvordan man analyserer og fortolker sci-fiction noveller. Og har ikke prøvet det før. Nogen som kan fortælle mig lidt herom?
  • Dunhammeraften

    Forumindlæg
    Hey, er der nogen som har arbejdet med den sang, og undtagelsesvis kunne komme med nogle idéer til en analyse og fortolkning af den...? "Dunhammeraften" er en sang fra Steppeulvene, og skrevet af Erik Skaløe...
  • Peter Seeberg "Stilladset"

    Forumindlæg
    hej står og skal til fs10 mundtlig dansk imorgen. Teksten jeg skal op i hedder stilladset og er skrevet af Peter Seeberg, nogen der har en analyse eller nogle guldkorn til teksten? Mvh. Søren Eriksen
  • 2 artikler: 1 Dramatrekant + 1 Nyhedstrekant

    Forumindlæg
    Hej. Jeg leder efter 2 artikler, en der er et godt eksempel på nyhedstrekanten og en der er et godt eksempel på dramatrekanten. Det kunne også være godt med analysemodeller til dramatrekanten og nyhedstrekanten så jeg kan lave en analyse af artikler.
  • Dansk eksam 09 - hjælp.

    Forumindlæg
    Hej, jeg skal op i mundtlig dansk her om en uge.. og ja.. jeg har trukket essay. Jeg har min perspektiveringstekst som er "Hvis der var krig i Norden". Er der nogen som helst der har lavet en eller anden slags analyse over denne her tekst ?
  • Disposition - hjælp

    Forumindlæg
    Hvor detaljeret skal en disposition være, hvis man skal analysere et billede??? skal man skrive punkt for punkt hvad man vil, eller er det nok at skrive sådan: Billedanalyse: - indhold - Beskrivelse af billedet osv. OBS: synopse 9.klasse
  • Vesten og Mellemøsten?

    Forumindlæg
    Hej derude.. Vil høre, om I kunne hjælpe mig med et spørgsmål, som lyder sådan her: Analyser hvilke forskellige måder der er at behandle befolkningen på i Mellemøsten og Vesten. - Nogle der kan hjælpe?
  • Mennesker - billeder

    Forumindlæg
    hej, jeg skal analysere nogle kunstværker om mennesker, menneskelige følelser og menneskelige relationer. Er der nogen der kender nogle gode værker som jeg kan bruge til det ?? På forhånd tak :)
  • HJÆÆLP DANSK!

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen Nogle af jer der har en analyse og fortolkning af Mine møder med de danske forfattere af Claus Beck Nielsen. Er i lidt af et tidspres, havde ellers ikke spurgt efter det!! Tak på forhånd :)
  • EKSAME OM 2 timer og et kvarter! HELP ME!

    Forumindlæg
    Er der nogle der ude der ved hvad en trekant betyder i et billede?? Skal analysere maleriet udslidt og jeg ved ikke rigtig hvad trekanten der er i de 2 mennesker betyder for billedet?! (:
  • FSA afgangsprøve hjælp

    Forumindlæg
    Når jeg til den mundtligt afgangsprøve skal analysere teksten, skal jeg så også forklarer noget om dens handlingen, eller er det overflødigt, siden både cencor og lærer formentlig allerede har læst den?
  • Musikanalyse af Don't look back in anger!

    Forumindlæg
    Hej, nogen der kan hjælpe med at analysere et vers og et omkvæd + lave en soundbox til verset og omkvædet af sangen don't look back en anger??
  • Kildekritik - eksamensforberedelse!

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder til en 24- timers årsprøve i historie og skal analysere en historisk kilde. Min kilde er bare en oversættelse af en ældrer beretning. Men gør det så kilden til en sekundær kilde? MVH Morten
  • Beregn masseprocenten

    Forumindlæg
    Beregn massen af hydrogenperoxid i analysen og dermed H2O2 - indholdet i OXYDOL i masseprocent - massefylden af OXYDOL sættes til 1,0 g/mL Hvilke formler skal jeg bruge til denne opgave?? :-)
  • metodisk

    Forumindlæg
    Er der nogen der kan hjælpe mig ? jeg står og skal til eksamen snart og skal lave en metodisk analyse men har fuldkommen glemt hvad det er ? kan jeg få det afvide i korte træk?
  • pleass hjælp kun med et spørgsmål

    Forumindlæg
    nogen være søde og hjælpe med spørgsmålet. Jeg har ikke forstået det rigtigt. Forklar, hvorfor der er forskel mellem de to analyserede hjerteområders indhold af glycogen, mælkesyre og ATP.
  • Tysk assistance - haster!

    Forumindlæg
    Til teksten "Spuck vor ihr aus", er virkelig forvirret! Nogle der har noget analyse, nogle noter?? Et eller andet?? Det vil virkelig blive værdsat!