Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 14301 til 14320 af 23684
-
Communicative competences
ForumindlægHej Jeg har pt om de 4 fire kompetence punkter: Linguistic Pragmatic Discourse Strategic Jeg forstår ikke i bund og grund, hvad de 4 er, og hvordan man bruger dem. Til at kigge i tekster og analysere ud fra dem. -
Dokudrama og Novellefilm
ForumindlægHey. Har mulighed for at komme op i Dokudrama eller Novellefilm til Dansk eksamen i 3.g STX, men hvordan vil i gribe sådan en opgave an, og er der evt. en som har en analyse model liggende? På forhånd tak -
Statistik og R
ForumindlægHej, jeg søger en underviser til statistik på universitetniveau. kursusindholdet er: beskrivende statistik, normalfordelingen, analyse af en og to stikprøver, variansanalyse, lineær og ikke-lineær regression, introduktion til R. kontakt mig på 20870972 :) -
Kronik
ForumindlægHey Er meget i tvivl omkring hvordan man griber en kronik an hvis man trækker den til Dansk A STX eksamen. Nogen der kan hjælpe eller evt. ligger inde med en analyse model? På forhånd tak. -
Just like that
ForumindlægHej er der nogen der har en analyse eller opgave om just like that, som jeg kan læse. Det er en tekst som er i vores pensum til engelsk mundtlig eksamen, udner emnet growing up. Mange tak på forhånd ;) -
klassisk, kanonisk og repræsentativ tekst? :s
Forumindlægkender ikke de forskellige typer for genre? og skal jo helst kunne dem, da jeg skal kunne analysere teksten jeg kommer op i. nogen der kan fortælle mig, hvad de hver især betyder? :s -
Symbolik af blomster
ForumindlægJeg er ved at analysere novellen "Blomster" skrevet af Jakob Ejersbo. Jeg er blevet i tvivl om hvad blomsterne symboliserer både i teksten men også helt generelt? -
Hjælp - Eye socket girls
ForumindlægJeg skal op til eksamen i morgen i engelsk B, og har trukket en tekst, som jeg har 24 timer til at analysere og fortolke. Er der nogle der har læst denne tekst? Eller som har notater til den? Ville være en stor hjælp! -
Dansk stil - Nordbrandt & Kristensen
ForumindlægHalløjsa alle sammen Nogen der vil tage et kig på min dansk stil og give et bud på en karakter. I opgaven skulle jeg analysere og sammenligne de to jeg-personer og perspektivere frit. Tak. -
Konspirationsteorier på 9/11
ForumindlægHej Alle Jeg skal analysere konspirationsteorier om 9/11 og derfor har jeg behov for nogle artikler der forklarer konspirationsteorier med holdning og meninger inblandet. Er der nogen der har en ide om hvor man kan finde en således artikel? -
Novellen Biller af Charlotte Weitze hjæælp
ForumindlægHej allesammen jeg er igang med en analyse af novellen Biller er der nogen af jer der har en ide omkring hvilken tid novellen foregår i. I nyere tid eller? på forhånd mange tak for hjælpen:) -
Sollys-symbol?
ForumindlægHejsa, jeg er i gang med at analysere et maleri, men kan ikke rigtig komme frem til hvad sollyset er et symbol på? nogen som er rigtig sød og kan hjælpe? -
Wilberforces tale ved The British Association i Oxford
ForumindlægJeg synes teksten(et uddrag som jeg har fra bogen Videnskab og religion i historisk perspektiv) er rimelige svær så kunne godt bruge en andens analyse og fortolkning af Wiberforce synspunkter og meninger. -
komposition
Forumindlæghej jeg er igang med at analysere en avis (jeg trak nyhedsformidling) men jeg er så forvirret om hvad jeg egenligt skal?? jeg er nået til komposition, men kan ikke huske hvad indre og ydre er -
hjælp til 9.klasses eksamen
Forumindlæghej :) jeg skal snart op til dansk mundtlig (9.klasses) eksamen. Jeg træk etik og moral i journalistik, men jeg ved slet ikke, hvad jeg skal vælge og analysere. Nogle ideer? -
kildekritik
ForumindlægHej!! Er der nogen, der kender de kildekritisk metode til at analysere billeder?, altså hvilke ting der er vigtige at undersøge og komme ind på, når man skal kigge på et billede? På forhånd tak;) -
noter til Madonna, livets dans og det røde gardin
ForumindlægHej alle. Er der nogen, der har skrevet nogle noter/lavet en analyse af billederne, "Madonna" og "livets dans", samt af teksten ,"det røde gardin"? -
Den Store Finale
ForumindlægNogle som har analyseret eller læst, Den store finale, af Jesper Wung Sung? Har I evt. fundet ud af, hvad der ligger under overfladen(hvad der foregår mellem jeg fortælleren og Nikolaj) -
Kan man både bruge induktiv og den hermeneutiske spiral?
ForumindlægOverskriften siger sig selv. Jeg har om Martin Luther King His/eng Har analyseret i have a Dream. Er det korrekt hvis jeg siger jeg bruger induktiv og hermeneutisk spiral? -
Hjælp :D
ForumindlægHej. Jeg har problemer med min opgave. Jeg skal analysere et digt og fortælle om metaforene. Det er følgende spørgsmål, jeg har problemer med: * Hvad er kildeområdet? * Hvad er målområdet? Hvordan finder man kilde og måloråderne?
