Søgning på: syntaktisk analyse. Resultater: 14381 til 14400 af 23684
-
Dansk historie
ForumindlægHej derude. Jeg skal til at skrive min dansk/historie opgave i 1.g., og er meget på bar bund ift. danske tekster. Jeg har valgt emnet arbejderbevægelsen (det moderne gennembrud) og overvejer følgende: En analyse af Bondeidyl, som skildrer forholdene for arbejderne, derefter en kort analyse af ... -
NOGLE DER VIL HJÆLPE
Forumindlæger der nogle derude der ved noget om "den første gendarm" af henrik pontopidan nogle der kan kender en nogen lunde god fortolkning/analyse ? -
Genre bestemmelse - fluen på væggen - ufo yepha
ForumindlægGodaften, jeg sidder og laver en analyse af ufo yephas fluen på væggen og kan ikke helt genre bestemme den, så håber i kan hjælpe mig. på forhånd tak for hjælpen (: -
Hjælp
ForumindlægHej Jeg er ved at analyser en tekst der hedder Harkon Jarls død.. men ved ikke rigtig va den handler om...håber i kan hjælpe mig med det. På for hånd tak.. -
miljøpolitik og globalisering
Forumindlæghej jeg skal op i miljøpolitik og globalisering i samfundsfag på b-niv. og jeg har tænkt på at bruge diskus analyse men er i tvivl om hvad jeg ellers kan bruge begreber og teorier.... -
historie eksamen? hjælp..
Forumindlæghej.. jeg tror ikke jeg har forstået eksamen.. altså man har 24 timer til at forberede sig.. hvor mange kilder får man? skal man analyser dem alle? hvad skal man starte at redegør? Og skal man finde noget ekstra materiale? -
Hjertevirus- HJÆLP
Forumindlæghej alle sammen er der nogen som har læstr en novelle som hedder hjertevirus af charlotte mit problem er at jeg ikke helt forstår historie og skal lave en analyse men ved ikke når jeg ikke helt for´står den..........plis hjælp -
Martialis!
ForumindlægHalløjsa latinister. Hvordan analyseres: est ita, si taceas et si tam muta recumbas quam silet in cera vultus. Den er helt gokkelok -
Hvor gamle må kilder være?
ForumindlægHej Jeg skal i min analyse indrage en påvisning for sympatien for IS, men jeg kan kun finde "gamle" kilder fra 2014-2017. Ville det være fint at indrage ældre statistikker som disse? -
Barndommens gade digt. Perspektivering?
ForumindlægHej, jeg er igang med en analyse af Barndommens gade som er skrevet af Tove Ditlevsen. Mangler stort set kun perspektiveringen, men er meget i tvivl om hvad jeg skal perspektivere til:(? håber i kan hjælpe:) -
Dantes guddommelige komedie hjælp!
ForumindlægHjælp!!!!Er der nogen der har nogle noter til 21. sang (XXI) i dantes guddommelige komedie? Jeg tænker primært på Analyse/fortolkning og perspektivering samt tema/problemstillinger. Mhv. Chillz -
Analysermodel på engelsk
ForumindlægSkal op og træk en tekst til mundtlig engelsk som selv studende hvor jeg har 24 timer til det. Men jeg tænkter på analyser model på engelsk, hvordan skal den se ud?? Altså jeg skal komme først med summary og main characters og hvad mere?? -
metode
Forumindlægi forbindelse med mit at-forløb har jeg brugt forskellige sura i religionsfaget, men hedder metode bare analyse og fortolkning? formålet var, jo bare at finde ud af hvad sigtet var i de forskellige sura -
where alabama inmates fade into old age
ForumindlægHej ville hører om der er noget der har nogle noter til denne tekst: "where alabama inmates fade into old age" af Rick Bragg. Jeg skal analyserer og fortolke den ud fra temaet violence -
Gode råd til historie årsprøven 1.g
ForumindlægMan har nogle kilder man skal redegøre, analysere og vudere/perspektivere Men hvordan laver man en problemstilling? Og hvordan inddrager man kildekritik? Alt i alt, hvordan og hvorledes foregår det? Kom gerne med et par gode råd -
fantastiske dispositioner søges
ForumindlægHar i nogle rigtig gode disposition til sådan set ethvert emne i lige hurtigt kan sende. Har selv nogle, men jeg vil gerne analyserer tankegangen for gode dispositioner. Tak på forhånd. W. -
"Kom " Janne Teller ?
Forumindlæghej i sommeren. Sidder og forsøger at få lavet en analyse og fortolkning af "Kom" af Janne Teller. Sidder nogen inden med viden om denne roman, så hjælp mig lige lidt, på forhånd tak. tp -
Dansk - kortfilm
ForumindlægHej :) Når man skriver en analyse og fortolkning af en kortfilm, må man så ikke skrive det op i punktform? Vores lærer siger at det må man ikke, men jeg vil da mene at det bliver svært og meget rodet sammen når man skal læse den? -
Herodot - Kong Kroisos
ForumindlægEr blevet lidt i tvivl om Kong Kroisos er en græsk tragedie eller om det er noget andet? Og hvis det er en tragedie, skal jeg så bruge Aristoteles' drama-analysemodel til at analysere den? :-) Håber I kan hjælpe :-) -
novelle Isaksen, budskab ?
ForumindlægJeg er igang med at analysere novellen Isaksen, men er gået i stå og har brug for hjælp med en ting. Jeg kan ikke rigtig forstår hvad er det der er budskabet med den novelle? Er der nogle som har læst den der kunne hjælpe mig :s ??
