Søgning på: historien om en ung mand. Resultater: 14541 til 14560 af 25375
  • Buddhismen

    Forumindlæg
    Budhismen 100 e.kr. delt i to retninger. Theravada("de ældstes lære") og mahayana(det store fartøj) Hvad menes der med de to betydninger: 1. "De ældstes lære", og "det store fartøj"? Håber der er nogle der kan svarer på mit spørgsmål - på forhånd tak
  • Analysering

    Forumindlæg
    Hejsa.. jeg går i 8. klasse og skal snart til en prøve eksamen i muntligt dansk. jeg har fået at vide at vi skal analyserer en novelle, en artikel eller et digt. det er første gang jeg skal til eksamen så jeg ved ikke helt hvordan man analyserer en tekst, når man er til en eksamen. så derfor vil ...
  • Hvor mange eksamener?

    Forumindlæg
    Hej jeg skal til eksamen i 1.g. (Kemi-C)Nogen der ved hvor mange eksamener, jeg mininum skal til i 2.g og 3.g så ?
  • Hvilke karakterer tæller med i mit gennemsnit..?

    Forumindlæg
    Hej Jeg har hørt rigtigt meget og hvor for nogle karakterer, som tæller med... og ærligt talt er jeg blevet lidt forvirret .. Så hvad for nogle karakterer kommer til at tælle i mit gennemsnit, og kommer jeg op i alle fag, lige meget hvilken niveau det er ? På forhånd tak..
  • Herman Bang "Frøkenen" - HJÆLP

    Forumindlæg
    Skriv en litterær artikel om Herman Bang: ”Frøkenen”. I artiklen skal indgå en analyse og fortolkning samt en perspektivering til Det moderne Gennembrud. Jeg har virkelig brug for hjælp! :)
  • Hjælp! "En ROMANTISK ting???"

    Forumindlæg
    Hej meget simpelt: I vores dansk Modul har vores lærer bedt om at vi allesammen skal tage en ting som vi mener er romantisk, med i skolen.. Men jeg har overhovedet ingen ideér!? (OBS: grunden det er et nyt forløb vi skal starte på) Så tænkte jeg straks på alle jer mennesker herinde, der som re...
  • Reaktionsligning for Ballistit

    Forumindlæg
    Hey jeg leder efter et sted hvor jeg kan finde en reaktionsligning for Ballistit - skydebomuld og nitroglycerin. Nogen der kan hjælpe?
  • optakt

    Forumindlæg
    Hej jeg ville lige spørge hvordan optakten til 2.verdenskrig i USA var?
  • 3.g opgave

    Forumindlæg
    Nu nærmer den store skr. opgave i 3.g sig snart, og der må være andre end mig der er i tvivl om hvilket emne de vil tage sig til. Nogen der kender en side, hvor man kan få gode idéer til en fornuftig 3.g opgave, eller kan komme med forslag???
  • haster hjælp

    Forumindlæg
    Hej allesammen. Jeg skal lave projektopgave om et par uger jeg er begyndt at tænke over, hvilke emner der kunne være interesssante, men kom slet ikke i tanke om noget. Mit overemne er "magt og afmagt" Hvis i har nogle gode forslag og interessant emer både et produk så må i meget...
  • En god indledning?

    Forumindlæg
    Hej, jeg er igang med at skrive en litterær artikel, analys og fortolkning samt perspektivering og konklusion af Natasjas "I Danmark er jeg født" hvor jeg har tænkt mig, at perspektivere til H.C.Andersens "I Danmark er jeg født" og ved ikke hvordan jeg skal "fange læser...
  • kameraets funktion

    Forumindlæg
    er der nogle der har, eller har haft om kameraets funktion eller bare ved en smule om det? kan intet finde på nettet..håber i gider hjælpe.
  • Søger rettelse af engelsk stil.

    Forumindlæg
    Har du lidt ekstra tid her til aften, ville jeg sætte pris på om du ville tjekke min stil for iøjnefaldende fejl. Det sker jo man ser sig helt blind på stoffet når man har arbejdet med det. Det er engelsk B niveau gym. Der er tale om i alt 2 sider
  • Klokken

    Forumindlæg
    Hej jeg skal skrive en Opgave, det skal være en litterær artikel om ”Klokken” (H.C.Andersen). Jeg skal give en analyse og fortolkning af teksten og perspektiver til romantikken. Er der nogen som kan hjælpe??????+++++
  • Hjæælp tysk stil rettelse

    Forumindlæg
    Er der nogen som har lyst til at rette min tyske stil for grammatik fejl? Nivueau svarer til b på matematisk linie.. Hvis der er nogen eksperter som vil hjælpe så skriv hurtigst muligt, den fylder halvanden side på com.. Så sender jeg til din mail adresse, det er nemmest.
  • 13 i kemi- eller fysikrapporter

    Forumindlæg
    Er det muligt at få 13 i kemi- eller fysikrapporter? \nNår jeg skriver rapporter taler jeg om de afleveringer, som skal lave i forbindelse med et forsøg.\n\nHvis ja, så vil jeg meget gerne se en.
  • Noter

    Forumindlæg
    Hey alle jer derude...\n\nJeg sidder her og prøver at få orden i mine noter, og hvis jeg skal være ærlig, gør det mig lidt stresset :S\n\nJeg er 1.g'er og kunne godt tænke mig at høre om jeres erfaringer (og gode råd) om organiseringen af noter (ogaver m.m).\n\n;)
  • Det døde hav

    Forumindlæg
    Hvordan kan det være, at der er så meget salt i det døde hav?
  • Hall of shame

    Forumindlæg
    På trods af, at det kan være ganske morsomt at side og læse om hvordan perter888 mener det næsten er hans demokratiske pligt at snyde (https://www.studieportalen.dk/forum/viewtopic.php?t=155939 , #102) så høre den slags vel ikke hjemme på SP!?\n\nProblemet er blvet vendt her på siden før, men jeg...
  • Haster...Hjælp...

    Forumindlæg
    Hvad var grundne til at man byggede muren i Berlin? Og hvorfor rev man den ned igen?