Søgning på: matematik eksamen 2010 stx. Resultater: 14581 til 14600 af 65693
-
Hjælp til eksamen om BIG BANG TEORI !
ForumindlægHey :) Jeg har truket et spørgsmål der hedder: - En mundlig præsentation af Den moderne fysiske beskrivelse af universet og fysikkens skabelsesteori (Big Bang teorien). Har i ikke nogle gode råd til hvad der er relevant at inddrage ? . Hvad skal jeg skrive om ? Er helt blank :/ ! Help ! <3 -
Skriftlige engelsk a eksamen??
ForumindlægDet starter vel med 4 opgaver uden hjælpe midler som vi har 1 time til. Og derefter får vi vel kun EN tekst som vi skal skrive et essay om hvor vi skal inkludere nogle digte/tekster/billeder osv..?? Det er vel sådan det foregå?? -
Engelsk B eksamen mandag!
ForumindlægEr der en der kan forklarer dette: Hvis der i et digt er: "Regular rythm" så det metre (Metrical) "No regular rhythm"= Free verse Forstår ikke hvad metre / free verse betyder - hvad er forskellen osv. :) -
Biologi eksamen - økologi - primærproduktion
ForumindlægHej alle. Har meget brug for hjælp! og ville høre om nogen ville forklare lidt om disse ting i mit spørgsmål: Analyser, hvilke betingelser der skal være til stede for at få en optimal primærproduktion, og giv eksempler på, hvilken praktisk betydning det har for planters livscyklus og udbredelse. ... -
biologi eksamen 9 klasse
ForumindlægHejsa Jeg går i 9 klasse Det er blevet udtrukket som mundligt fag at jeg skal op i Biologi, jeg tænker lidt jeg skal ikke have Biologi, eller fysik- kemi på min vidergående uddannelse efter hvad jeg har læst mig frem til... ER DET SÅ LIGEMEGET OM JEG DUMPER ELLER EJ? -
Eksamen. Fordybelsesemne: Noveller
ForumindlægJeg skal op til mundtlig dansk og har trukket fordybelsesemnet noveller. Har dog lidt problemer med hvilken novelle jeg skal vælge så ville høre om i havde nogen ideer. Her er min pensumliste: Solsort og snefnug af Hanne-Vibeke Holst Manden der blandt andet var en sko af Jens Brenstrup A... -
Mundtlig dansk eksamen - På grænsen
ForumindlægHejsa, jeg har trukket et fordybelsesområde, der lyder: På grænsen. Men jeg er fuldstændig på bar bund, netop fordi emnet er så bredt. Jeg ved slet ikke, hvor jeg skal starte. Jeg har overvejet at vælge en novelle eller et maleri.. Er der nogen derude som har en ide? -
AT EKSAMEN HJÆÆÆÆLP
ForumindlægJeg har afleveret en synopsis hvor jeg kun har 1 tabel med i, men nu har jeg fundet en tabel til, hvis den ikke står på synopsen må jeg godt bare gå ind til fremlæggelsen og sige at jeg lige har fundet den tabel? Eller har de krav på at den skulle have stået i synopsen? -
Fysik eksamen - Hubbles lov!
Forumindlæg1. Det moderne verdensbillede 1 Redegør for hvilket verdensbillede vi har i dag. Gør rede for Hubbles lov og argumenter for hvordan man ud fra Hubbles lov, kan estimere Universets alder. Diskuter hvilke udviklingsmuligheder det moderne verdensbillede giver Universet. Stikord: Big Bang t... -
korte spørgsmål? argumenter eksamen
ForumindlægHej. Er der nogle gode gloser for disse ting? 1. Hvordan har sproget virkning på forfremmelsen af budskabet? 2. Hvordan har symboler og metaforer en virkning på teksten? -
skriftlig eksamen - svar hvornår???
ForumindlægHej alle, Nogen der ved hvad dag den skriftlige karakter bliver offentliggjort??? -
HISTORIE EKSAMEN ROMERRIGET/ANTIKKEN HJÆLP!
ForumindlægHej :) jeg har trukket antikken i fortiden og nutiden, og har 24 timers forberedelse og 9 kilder som omhandler politiske/samfundsmæssige sammenhænge under Kejser August lederskab og kilder som omhandler slaverne.... men er rigtig utvivlsomt om hvordan jeg skal gribe emnet an da der er så meget vi... -
Opgave potensfunktion eksamen
ForumindlægHej jeg søger hjælp til potensfunktioner var vedlagt opgave. Håber i vil hjælpe mig MVh Dan -
BIOLOGI EKSAMEN MENDEL!
ForumindlægHar trukket spørgsmålet: Rredegør for Mendels betydning for genetikken, og forklar herunder de forskellige nedarvningsmønstre. Forklar desuden, hvordan gener kan forandres. Hvordan griber jeg det an? Hvilken betydning har Mendel haft for genetikken? Jeg ved godt de forskellige nedarvningsmø... -
Fysik eksamen mundtligt.
ForumindlægGoddag jeg skal snart op i fysik og det første emne som jeg skal snakke om er et ballonprojekt. Jeg tænkte på at snakke om de elementer man skal kunne for at få en ballon op og flyve som opdrift, densitet, tryk og runde af med hvad der skete ved min ballon. Er det en god ide? -
lidt hjælp til min kommende eksamen.
Forumindlægder er en sætning, som jeg ikke helt forstår. sætningen lyder på: Forklar syre-basebegrebet og redegør for begreberne syre- og basestyrke - såvel kvalitativt som kvantitativt. jeg forstår ikke det sidste det med "såvel kvalitativt som kvantitativt". på forhånd tak. -
Romeo & Juliet.. Eksamen! :(
ForumindlægHej alle Jeg frygter at trække Romeo & Juliet. Ikke kun pga. det gamle engelsk det er skrevet i, men også hvordan man analyserer Romeo & Juliet. Hvordan analyserer man Romeo & Juliet? -
Tysk eksamen 2011 10.klasse
ForumindlægHej :) Jeg skal op i tysk her torsdag d. 16/6 2011 :) Jeg har valgt to tekster, som jeg vil fortælle om, men der er noget, som jeg er lidt i tvivl om. Det lyder til på min lærer, at man kun må bruge de tekster man har valgt og at man skal fortælle udfra dem, men jeg troede, at man også gerne mått... -
Kognition og læring - 24-timers eksamen.
ForumindlægHej - jeg sidder med emnet "intelligens, kognition og læring" og har lidt problemer med min problemformulering, samt problemstillinger. Mine vedlagte tekster handler om Piaget og hans teori omkring de fire stadier i udviklingen af "tænkteværktøjer", samt hvordan børn arbejde... -
Fysik B - Eksamen
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at fortælle om disse ting ? Atomkernens opbygning, kerneprocesser, jagten på transuraner, fissionsprocessen, Einsteins ligning, massedefekt, bindingsenergi, energigevinst ved fission, Manhattanprojektet. Ved ikke rigtig noget om det meste så hvis i kan fortælle hvad d...
