Psykologi

Kognition og læring - 24-timers eksamen.

15. juni 2011 af w00p (Slettet) - Niveau: B-niveau

 Hej - jeg sidder med emnet "intelligens, kognition og læring" og har lidt problemer med min problemformulering, samt problemstillinger. 
Mine vedlagte tekster handler om Piaget og hans teori omkring de fire stadier i udviklingen af "tænkteværktøjer", samt hvordan børn arbejder med sprog og tænkning i skolealderen. Udover det er der en artikel der omhandler børns indlæringsmåde, samt hvordan udenadslære er usundt for børn, specielt hvis deres udviklingsniveau ikke er højt nok på det tidspunkt man begynder på det. 

Jeg har forestillet mig at redegøre for Piagets teori, men herefter er jeg helt blank. 
Jeg vil gerne både inddrage intelligens og læring, og forestiller mig at jeg kan analysere én af artiklerne, men ved ikke helt hvad jeg skal tage udgangspunkt i. 

Jeg ville sætte MEGET pris på nogle idéer, foreslag etc.. :) Mange tak på forhånd!


Brugbart svar (4)

Svar #1
16. juni 2011 af Djemba (Slettet)

Hvad med at perspektivere til Gardners 7 intelligenser? Eller skabe en diskussion om intelligens er et resultat af arv eller miljø - eller begge.


Skriv et svar til: Kognition og læring - 24-timers eksamen.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.