Psykologi

Psykologi i udlandet (Warszawa)

14. juli 2023 af clarasv - Niveau: Universitet/Videregående

Hejsa,

Jeg er en 24-årig kvinde der netop er blevet bachelor uddannet i Erhvers-antropologi fra SDU. Jeg har dog en drøm om at læse psykologi, og efter 5 år forsøgt optagelse i Danmark via kvote 2, kigger jeg nu andre veje som plan B. Jeg overvejer derfor at læse en BA psykologi i udlandet og derefter min kandidat i Danmark. Jeg har fundet en Bachelor uddannelse i Polen, Warszawa i psykologi (skal nok linke til den nederest)  som er en 3-årig BA der er (stortset)online og på engelsk (som "kun" koster ca. 10.000 DKK pr. semester hvilket er attraktivt i forhold til at læse i England eller USA f.eks.).

Jeg kan læse i diverse forum at rigtig mange studerende fra Norge læser denne BA og derfor tænker jeg at der måske også er mulighed for anerkendelse af denne uddannelse fra det danske uddannelsesministerie. Jeg søger derfor noget viden om om hvordan jeg kan finde ud af, om uddannelsesministeriet godkender en bestemt uddannelse og hvor tæt op af den danske bachelor i psykologi, som det skal lægges op af. 

Her er link til uddannelsen: 

https://vizja.pl/en/specjalizacja/psychologia-i-stopnia/?utm_campaign=educations.com+-+University+of+Economics+and+Human+Sciences+in+Warsaw+programs&utm_medium=Click+from+educations.com&utm_source=Psychology


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. juli 2023 af Moderatoren

Du skal vist bare spørge psykologi i Danmark, om uddannelsen i Polen giver optagelse på kandidaten.


Svar #2
14. juli 2023 af clarasv

Hej

"psykologi i Danmark" er det uddannelsesministeriet eller psykolognævnet? Jeg forstiller mig ikke de må udtale sig og vurdere om en konkret uddannelse kan blive godkendt. Men måske jeg kan prøve mig ad :) 


Brugbart svar (0)

Svar #3
14. juli 2023 af Moderatoren

Der mener jeg uddannelsesstedet, altså fx Psykologi på KU

Se også: https://ufm.dk/uddannelse/anerkendelse-og-dokumentation/guide-til-anerkendelse/til-udlandet


Skriv et svar til: Psykologi i udlandet (Warszawa)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.