Søgning på: historie noter stx. Resultater: 14701 til 14720 af 33650
-
pest - biologi metoder?
ForumindlægHej, Har emnet pest med de to fagkombinationer biologi og historie. Er lidt i tvivl om, hvilke metoder inden for biologi jeg kan bruge i min redegørelse for hvad pest er og hvordan den smitter. -
Klaus Rifbjerg
ForumindlægHej .. Er der nogle der har læst Tanden fra Og andre historier af Klaus Rifbjerg?, er der evt. noget man skal være opmærksom på når man læser denne? Kan ikke helt gennemskue hvorfor den hedder Tanden.. -
Spanien og Portugsl
ForumindlægNogle historie eksperter der kan hjælpe mig med at besvare dette: "Redegørelse for de forhold, som er grundlaget for portugiserne og spaniernes opdagelser i 1400-1500 tallet" -
opdagelsesrejse
ForumindlægVil gerne skrive om en opdagelses rejse, dog ved jeg ikke hvilken jeg skal skrive om ?.. hvilken vil jeg kunne kombinere historie med et naturvidenskabeligt fag -
AT kampen om det gode liv mat og his?
ForumindlægJeg skal til at finde et emne i AT. Fagene er Matematik (A) og Historie (A), nogen der har nogle gode forslag? Tak på forhånd. -
Beyond the pale
Forumindlæger der nogle der har analyseret Beyond the pale af Rudyard Kipling? vil gerne vide hvad det vigtigste er i historien. og forklare titlen. pleas hjælp mig. -
Hvad er efter din mening det største samfundsmæssige problem i dag? Hvorfor er det opstået, og hvad kan man gøre for at løse eller mindske dette problem?
ForumindlægHej, vi har fået dette spørgsmål til en kildeopgave i historie.. Kunne godt bruge lidt inspiration fra andre:-) og vide hvad andre folk mener... Det er til en diskussion i klassen.. På forhånd tusind tak(-: (-: -
Nogle gode forslag til et underemne omkring Israel-Palæstina-konflikten
ForumindlægJeg søger et par gode forslag til et underemne omkring Israel-Palæstina-konflikten til eksamen i historie :) -
Spørgsmål til slaget om Grækenland
ForumindlægJeg skal fremlægge her i morgen i historie om slaget om Grækenland. Jeg skal finde ud af hvad de vigtigste begivenheder i slaget var og hvad konsekvenserne for dem var. Kan nogle hjælpe? -
anden g''s opg.
Forumindlæghej jeg skal til at lave min 2 g's opgave i historie..har i nogen god råd til hvordan man skal skriver sådan en opgave? -
HJÆLP TAK
ForumindlægHej folks Jeg ville bare spørge, hvordan en eksamen i historie foregår i folkeskolen. Er det f.eks. hvor man skal lave en disposition/synopse eller noget? Tak på forhånd! -
Srp - velfærdsstaten
ForumindlægHej , Jeg skal skrive Studieretningsprojekt i Samf/historie og vil gerne have om velfærdsstaten! Men jeg ved ikke hvordan jeg skal vinkle det! nogen ideer? -
opgør med positivismen...
ForumindlægHey alle.. Hvad menes med opgøret med den positivistiske kildeanskuelse.. og hvis der har været et sådant opgør, hvordan anskues kilder så i dag? Jeg har primært historie i tankerne. -
Mellemkrigstiden børskrakket - produkt?
ForumindlægVil hører om der er nogle af jer, som har en god ide til et produkt man kunne lave i historie, til delemnet 'børskrakket på wall street'? -
dispotion over Queen Elisabeth
ForumindlægHvornår skete den første skandale i det Engelske kongehus, og hvor mange af samme historier som kunne komme sig dårligt ud for Droningen Queen Elisabeth -
Rumkapløbet
ForumindlægHeej:) Der skulle tilfældigvis ikke være en der sad inde med en at-synopsis op rumkapløbetmellem sovjet og USA i fysik og historie. kunne rigtig godt bruge noget inspiration:) -
Hjææææææææælp mig, så er i søde!
ForumindlægEr der nogen der kan perspektiver til ''historien om en moder''? - Please hvis nogen kan så skriv hurtigt muligt. - Tak på forhånd. -
En lille hjælp
ForumindlægHej, ville lige høre om i kender nogle historier, som har været på medierne og omhandler religiøse krænkelser? Håber i kan hjælpe -
Analyse
ForumindlægHej alle. har siddet og lavet en analyse i historie, men er ikke sikker på om jeg har lavet det helt rigtigt, tænkte på om der er nogle som vil se den igennem bare hurtigt og sige om det godt nok.. På forhånd tak C.T -
DHO
ForumindlægJeg skal snart skrive min dansk-historie opgave, og skal skrive om nationalromantikken. Hvad ville være et godt diskussions punkt ?
