Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 14801 til 14820 af 29671
-
AT
ForumindlægHej, jeg har om finanskrisen i fagene Samfundsfag og historie, mit problem er at jeg ikke kan finde ud af at skrive et metode afsnit, og er ret tidspresset. er der nogen der kan komme med nogle ideer til hvordan? kan ikke rigtig finde ud af om jeg har benyttet mig af den kvalitative eller den k... -
fordomme overfor dig?
ForumindlægHej allesammen:) jeg er igang med en samfundsfags opgave om fordomme, og ville høre om der er nogen herinde, som oplever at andre folk har fordomme imod sig. hvis, ville jeg gerne høre hvordan du oplever disse fordomme, og om hvorfor folk har fordomme imod dig. på forhånd mange tak:) -
Metode/teori
ForumindlægHej Jeg har filosofi og samfundsfag som fagkombination. Hvis jeg skal forklare fremgangsmåden i filosofi, kan jeg så bare sige at jeg har reflekteret i forhold til den brugte tekst, og underbygget mine påstande med argumenter/citater? Ville være taknemmelig hvis jeg kunne få et svar hurtigst muli... -
The War of the Worlds og Darwin
ForumindlægHej, Jeg skal til AT-eksamen i Engelsk og Samfundsfag hvor jeg har lavet en synopsis om romanen The War of the Worlds, hvor jeg bl.a. har inddraget socialdarwinismen. Nogen der har nogle bud på hvad jeg kan inddrage som nyt materiale og til diskussion? På forhånd tak -
Det modsatte af incitamenter??
ForumindlægJeg er så (u)heldig at skulle op i mundtlig samfundsfag i morgen (C-niveau). Så jeg har lige et spørgsmål:Hvad er det modsatte af incitamenter (gulerod)?Min samfundsfagslærer fremlagde det som "pisk og gulerod", men findes der ikke et mere fikst og intellektuelt ord for "pisk"? -
Krig i Afghanistan - Hvorfor
ForumindlægHallløj.. Jeg sidder lige og kigger noget samfundsfag igennem - og blev i tvivl: Hvorfor valgte Danmark at gå i krig i Afghanistan? Var det - ligesom Irakkrigen, "overtagelse" fra USA? Rejste Fogh også til Bush under denne beslutning, eller hvorfor?? tak. -
Skriftlig eksamen
ForumindlægSå er rettevejledningen til skriftlig samfundsfag 2006 offentlig gjort. Ligesom mange andre brænder jeg efter at se om jeg har gjort det rigtigt. Men jeg kan ikke finde den på nettet. Nogen der ved hvor den ligger? -
AT begrænsninger: idræt og biologi
ForumindlægHej alle, Prøver at finde ud af hvilke begrænsninger og muligheder der er, indenfor mine emner idræt b og biologi b. Har om ekstremsport, herunder bjergbestigning, og kan ikke rigtig finde ud af hvad jeg skal sige. Idræt hører jo nemlig både ind under samfundsfaglig og naturvidenskabelig, så den ... -
EKSAMEN
ForumindlægHej!Da jeg står og skal op i samfundsfag høj niveau i næste uge, vil jeg høre om andre har erfaringer med, hvordan det hele forløber? Er der nogen specielt, som man skal huske på - og hvordan kan et spørgsmål evt. lyde? Håber nogen kan hjælpe:)Hvad kom I forresten selv op i?Venligst Sofie -
Synopsis !?
ForumindlægHello! Har lavet min synopsis færdig og emnet er global opvarning, fag fysik og samfundsfag. Nogen som vil læse den igennem for mig? vurdere karakteren? det er nemlig første gang jeg har lavet en og er lidt på røven føler jeg :s På forhånd tak! -
Nogen der vil læse min AT-synopsis om HIV og AIDS??
ForumindlægHej allesammen. Jeg har skrevet AT om HIV og AIDS i biologi og samfundsfag. Jeg er lidt i tvivl om jeg har anvendt alle metoderne rigtigt, så hvis nogen der har styr på metoderne i disse fag evt vil læse den igennem, så ville det være en stor hjælp. Mvh Sophia -
Integration og psykologi - hvordan?
ForumindlægHej! Jeg skal i næste uge op til eksamen i AT, hvor jeg som emne har valgt Integration - under fagene samfundsfag og psykologi. Mit spørgsmål lyder på, hvordan kan jeg bruge psykologien ind i dette emne? Alle forslag ønskes, behøver virkelig HJÆLP! På forhånd mange tak! :-) -
Samfundsfagsrapporter online
Forumindlæg@ alleEr der nogle der ved hvorvidt det er muligt at hente opgaveformuleringer online - står og mangler opgaven 'Solidaritet', Samfundsfag Højt Niveau, fra ?. Ved man kan hente rettevejledning på UVM, men det er ikke lykkes mig at finde selve opgaverne.Pft -
Hvilken gruppe i Minerva modellen
ForumindlægHej.. Jeg står og skal til eksamen i AT om ekstrem sport i fagene samfundsfag og idræt.. Jeg vil bare høre om hvilken samfundsgruppe i ville sætte ekstremsportsudøverne i? Kan man måske sætte dem i minervamodellen eller i en af de 8 grupper..? På forhånd tak for hjælpen.. -
Muligheder og begrænsninger
ForumindlægHej. Som så mange andre skal jeg til AT-eksamen, og jeg sidder lige og ordner de sidste par småting, hvor jeg godt kunne bruge lidt hjælp. Jeg har om global opvarmning, og har fagkombination samfundsfag og naturgeografi. Det jeg godt kunne bruge lidt hjælp til er: muligheder og begrænsninger i na... -
Immigration fra Mexico til USA.
ForumindlægHej. Jeg skal til AT-eksamen og har, i spansk og samfundsfag, skrevet om betydningen af indvandring fra, hovedsagligt, mexico til USA, men er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal udforme mit talepapir. Er der nogen der evt. har et eksempel, som meget gerne omhandler det samme emne,? -
Kina
ForumindlægHej ... Jeg er i gang med en opgave i Kulturfag. Jeg har lidt svært med, at finde noget relavant matriale (matriale kan være: artikel, billede, diagrammer osv.) omkring Kina, hvor både historie, samfundsfag og religion er indblandet. Tak på forhånd :) -
Kendetegn ved den danske/universelle velfærdsmodel
ForumindlægHej Alle. Jeg skal til at skrive en synopsisopgave i samfundsfag om økonomi og velfærd. Jeg har lidt problemer med at besvare dette spørgsmål: 1. Hvad kendetegner den universelle velfærdsstatsmodel? -Håber der er nogle som vil hjælpe mig med spørgsmålet, og evt. skrive kilde på ... -
Velfærdsmodel - HJÆLP!!
ForumindlægHej Alle. Jeg skal til at skrive en synopsisopgave i samfundsfag om økonomi og velfærd. Jeg har lidt problemer med at besvare dette spørgsmål: 1. Hvad kendetegner den universelle velfærdsstatsmodel? -Håber der er nogle som vil hjælpe mig med spørgsmålet, og evt. skrive kilde på hvor... -
Hjælp til udskrift ?!
ForumindlægJeg skal printe en opgave ud, eller snare noter til noget EU i samfundsfag, men når jeg har downloaded den ned på min pc aner jeg ikke hvordan jeg kan printe den ud?! Står ligesom ikke et printer ikon og kan ikke højreklikke på opgaven... Please help?!
