Søgning på: historie noter hf. Resultater: 14881 til 14900 af 33009
-
Klokken af H.C Andersen og Glasskabet
ForumindlægHej Hvad har Klokken og Glasskabet tilfælles - udover at de er skrevet på næsten samme tid ? -
Samfundsfag mundtligt (tips + råd)
ForumindlægHej alle sammnen :-) På mandag skal jeg op i mundtligt samfundsfag. Derfor vil jeg gerne høre hvordan I har tænkt jer at forberede jer (udover at læse opgivelserne og skrive notater :-)) og om I havde nogle tips og råd til prøven :-) På forhånd, mange tak. Sara -
essay - hvad er "symbolism"?
ForumindlægJeg skal skrive et essay om en novelle, og skal blandt andet inkludere "Symbolism" fra novellen.. Er der nogen der kan give mig svar på hvad der ligger i det? og "The way the story is structured"? - har en ide om denne..Men hvis der er nogen som kan give en kort forklaring a... -
SRP Emne?
ForumindlægHej, Jeg har hørt, at der findes SRP emner i fysik, der omhandler musik / lyd -- hvilket lyder fantastisk spændende, i mine øer. Jeg har Fysik på B-niveau, og skal blande med enten Engelsk A eller Samfundsfag A. Er der nogen der har ideer til lyd/musik-emner der blander disse fag? P.F.Tak :) -
Budskab Antigone
ForumindlægHej Er der nogle derude der evt. har et bud på hvad budskabet er i Sofokles Antigone og Anouilhs Antigone? er lidt blank. Tak -
Just like that personkarastestik :)
Forumindlægjeg har brug for en person karastestik,, har kigget på den men har ikke fundet noget rigtig,, vi i kunne hjælpe mig ville det være meget godt, håber der er nogen der kan det :D :D :D -
Appelformer og agumentation
ForumindlægJeg har en opgave, hvor jeg skal fortælle, hvilke (hvis nogen) appelformer der bliver brugt i følgende to citater: ”Imod den romerske kirke, sådan du værdigedes at advare om, rejser sig løgnelærere, som indfører fortabelsessekter og pådrager sig en hurtig dom. Deres tunger er ild, et h... -
Desperat hjælp til analyse "Cecil" af Johannes V. Jensen
ForumindlægHej alle! jeg sidder i den situation at skulle til dansk eksamen (student) her en af de næste dage, og har desperat brug for an analyse/fortolkning af novellen "Cecil" af Johannes V. Jensen. Meget, meget gerne med tidsperspektivering (folkelig realisme/det folkelige gennembrud, mener j... -
SRP - Afsætning + IØ (HHX)
ForumindlægHej Jeg skal snart til at skrive SRP, og skal derfor til at lave noget informationsindsamling. Mit hovedemne er Vestas, og deres indgriben i Kina. Hvad jeg har fundet ud af indtil videre: Vestas indgriben i Kina. Internationaliseringen i Kina. Distribution/Eksport områder Vestas benytter sig af ... -
boganmeldelse
Forumindlæghvad skal man have med i en boganmeldelse? -
Snyd? :-|
ForumindlægHej allesammen, Jeg har FSA mundtlig dansk om nogle dage, og jeg kunne godt tænke mig at høre jeres holdning. Jeg har allerede gennemskuet nogle af de tekster, som jeg vil kunne komme til at trække. Vil det være snyd, hvis jeg på forhånd har printet nogle opgaver eller analyser af de tekster ud, ... -
Ten indians
ForumindlægEr der ikke nogen der har læst denne tekst af Ernest Hemingway?? Mangler et overordnet overbilk af den... -
Hvor mange sider? Jeg er ved at blive skør..
ForumindlægHej, Min ene lærer siger det ene og min anden lærer siger noget helt andet ifh til hvor mange sider redegørelse, analyse, diskussion og perspektivering skal være.. Hvor mange sider skal de forskellige dele være? HJÆLP PLEASE -
Kvadratsætninger reduktion
ForumindlægHej, er lost i kvadratsætninger og kunne godt bruge noget hjælp - tak 1. (-3x + 2y)2 2. (x + 2)2 - (x + 1)(x-1) -
Begår Antigone hybris?
ForumindlægHej alle Skal til old eksamen her om et par dage, og har læst mange fortolkninger på SOfokles' "Antigone". Jeg ville høre, om Antigone begår hybris? Slægtshybris evt.? Og hvad betyder "ate" (hybris-nemesis sammenhæng) -
Fototagning?!
ForumindlægDer skal snart tages foto på min skole, og vi har den tradition med, at på 3. år skal man klæde sig ud efter hvilket bogstav éns klassen har. Jeg går i y-klassen, så er der nogle, der har nogle idéer til et tema til udklædning, der starter med y? Det må også gerne være et engelsk ord... Håb... -
Ikke bestået STX
ForumindlægJeg har dumpet min eksamen med et snit under 6... hva gør jeg?? Kan jeg tage et havlt år på VUC?? -
hm - forstår ikke
Forumindlægnogen der kan forklare mig hvad stedord er, je gvil ikke have link , har læst masser af dem, men forstår det ikke, tak -
AT om Diskoskast
ForumindlægHej, Er der nogen der har en god måde at lave AT om Diskoskast? Jeg er gået helt i stå og kan slet ikke starte den.. Tak -
Essay
ForumindlægJeg har et essay på 2 sider for til i næste uge.. emnet er: "Hvad er det som gør Danmark så dejligt?" Og jeg har bare fuldstændig tabt, har søgt og søgt, men finder kun det samme ubrugelige.. Er der ikke nogle der bare har et eksempel eller noget? - Den hjælpeløse..
