Søgning på: fysik noter c. Resultater: 14941 til 14960 af 84813
-
srp - hjælp til emne
ForumindlægHej :) Jeg skal snart i gang med at skrive srp, og jeg har brug for lidt insperation til valg af emne. Jeg har havt en masse op og vende, og kan ikke tage en beslutning.. Er der nogen der ved om et rigtig spændende emne? Måske i samfundsfag, psykologi, biologi eller religion? :) Tak på forhånd :) -
Tid til at udfylde sin uddannelsesbog.
ForumindlægHej, nu er det så tid til at skrive til sin videregående uddannelse, jeg har nogle spørgsmål mht. til at udfylde sådan et skema, som skal guide mig igennem den. Jeg ved selvfølgelig godt hvad jeg skal skrive i den, men kan der være sådan en måde der fanger læseren der hellere vil have denne ansø... -
Astronomi-spørgsmål om solpletter.
ForumindlægDa der ikke er noget astronomi-forum, spørger jeg her om solen er klarest ved solplet maksimum eller solplet minimum, og hvorfor er det sådan? På forhånd mange tak :) -
koordinationstallet
ForumindlægHej, er der nogen herinde der kan fortælle mig, hvad koordinationstallet betyder... et eksempel som jeg ikke forstår er: Na+ og cl- har koordinationstallet 6..hvordan kan man se det eller regne det ud...jeg er nemlig helt lost, håber der er nogen der kan hjælpe -
Manhattanprojektet
ForumindlægHej forum Jeg ville spørge om der var nogle, der havde særligt kendskab til matematikken bag Chicago Pile 1. Altså de matematiske udledninger, der fortæller, hvor mange neutroner, der bevæger sig rundt i pile'en, samt generationstal osv. Jeg tænker her på 'neutronmodellen for en pile'... -
Minimumsloven
ForumindlægHej :) Jeg har et spørgsmål der lyder således: Hvordan kan man sikre planternes vækst ved brug af minimumloven? -
Relativitetsteorien
ForumindlægHej, Ved I hvilke emner der er under Relativitetsteorien? Fx længdeforkortelse, tidsforlængelse, E=mc^2 osv. Hvilke af disse emner kunne man lave eksperimenter med som man selv kunne fortolke på? -
IR-Spektroskopi
ForumindlægNogen der meget kort kan fortælle hvad IR-spektroskopi går ud på ? -
Differentialregning
ForumindlægHar nu læst stoffet om differential regning fra bogen (Mat B, systime) og er forundret over hvor dårligt den forklarer det (I forhold til diverse youtube videoer). Men så kommer den skriftlige løsning der simpelthen er et ark med en række numre. Ingen forklaring om hvad man skal andet end det e... -
Opgaveredaktører
ForumindlægVille det ikke være smart med en side, hvor man kunne se hvem der var opgaveredaktører i de forskellige fag?? - f.eks. kunne jeg godt tænke mig at vide hvem (ud over mig) der er opgaveredaktører i fagene kemi og biologi.. -
elektromagnetisme Hjælp
Forumindlægjeg har brug for at vide hvad de to huler hedder på digitalt voltmetert som den røde og sorte ledning sidder i -
I need help :O
Forumindlæghey jeg og har lige nogen spørgsmål til alle jer kloge hoveder derude, jeg har brug for lidt hjælp, så jeg kan komme videre med mit projekt (: hvad skal den ydre modstand være for at den afsatte energi i spændingskilden er mindst mulig ? hvad skal den ydre modstand Ry være i forhold til Ri fo... -
Kvantemekanik
ForumindlægHvad viden kræver det før man kan lære Kvantemekanik? Her er et EKS. "Det kræver man kan forstå variabel før man kan lære algebra" -
HJÆLP til matematik niv. B!!!!!
ForumindlægHej!! Jeg er en pige på 18, der har brug for hjælp med at forstå de vigtigste ting i matematikken. Jeg går i 2. på HHX i lyngby. Jeg afslutter matematik til sommer. Er der en, der har mulighed for at kunne hjælpe mig? -har erfaring med at kunne lærer fra sig? -og vigtigst af alt, har tid? Mvh,... -
OPTAGELSEPRØVE STX 2017 hjælp
ForumindlægHEJ jeg skal til optagelseprøve på tirsdag, der står i det brev jeg fik udleveret fra skolen at jeg skal op i Dansk, Engelsk, Matematik - tysk/fysikkemi prøven er elektronisk, vil høre om der nogle der ved hvordan det forgår og nogle gode råd med på vejen -
differentiering
ForumindlægHejsa, jeg sidder lige og sveder over et matematikprojekt. Jeg er ved at skrive noget om når man differentiere, og når man differentiere den differentierede. Men har sku glemt hvad man finder når man differentiere første gang, og når man differentiere den differentierede?? Nogen der hurtigt k... -
atomvåbnet..
Forumindlæghej. jeg har tænkt mig at skrive om atombombe i AT set fra datidens synsvinkler. Hmm.. hovedemnet er jo fremtiden, visioner og forudsigelser, men har ingen anelse om hvad mine foreløbige problemstillinger kan være. Er der nogen som har nogen ideer? -
Faglige metoder
ForumindlægHey ville lige høre hvad man mener med faglige metoder? -
studievalg
Forumindlæghey allesammen! jeg gik ud af hhx sidste år, så har jeg holdt sabbat år. Men mit problem at jeg ikke har nogle som helst ideer om hva jeg skal lave næste år! Ville meget gerne høre om hva i har valgt... mvh Spæte -
lambda
Forumindlæghar λ en bestemt værdi eller varierer det???
