Generelt

OPTAGELSEPRØVE STX 2017 hjælp

26. marts 2017 af freii (Slettet)

HEJ 

jeg skal til optagelseprøve på tirsdag, der står i det brev jeg fik udleveret fra skolen at jeg skal op i Dansk, Engelsk, Matematik - tysk/fysikkemi prøven er elektronisk, vil høre om der nogle der ved hvordan det forgår og nogle gode råd med på vejen 


Svar #1
26. marts 2017 af freii (Slettet)

#0

HEJ 

jeg skal til optagelseprøve på tirsdag, der står i det brev jeg fik udleveret fra skolen at jeg skal op i Dansk, Engelsk, Matematik - tysk/fysikkemi prøven er elektronisk, vil høre om der nogle der ved hvordan det foregår og nogle gode råd med på vejen 


Brugbart svar (0)

Svar #2
29. marts 2017 af nejvelda

Nu er det ved at være længe siden, men jeg var til optagelsesprøve i samme fag en gang i 2011 og 2012 (9. og 10. klasse). I 2011 var jeg op i alle mundtlige og i 2012 var det dansk, matematik, egnelsk og fysik/kemi elektronisk, hvor jeg efter testen havde en samtale med viceinspektøren og en anden ansatte. Da jeg var op mundtlig i dansk fik jeg en tekst jeg skulle læse og bagefter ind, hvor de sprgte ind til teksten for at se om jeg havde forstået den. I engelsk trak jeg et billede jeg skulle snakke ud fra og i tysk var det en samtale, hvor jeg snakkede om en god sommerferie. I matematik havde jeg forberedt nogget jeg selv gerne vil snakke om og i fysik/kemi blev jeg spurgt ind til nogle forskellige emner. Matematik og fysik/kemi syntes jeg var de nemmeste at komme igennem. Da det var elektronisk havde jeg det virkelig meget bedre med det. Jeg tænker så længe du har styr på pensum især i matematik og fysik/kemi så skal det nok gå. Og kan du i engelsk tale og fører en samtale og i dansk forstår tekster og kan analysere og fortolke dem så skal det forhåbenligt nok gå. Nu er det en del år siden jeg var op, men håber det hjælper!   Held og lykke med det!

Skriv et svar til: OPTAGELSEPRØVE STX 2017 hjælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.